Ik zou graag jullie hulp / inzicht vragen bij het oplossen van een vraagstuk.
Sinds 6 maanden heb ik aan het hoofd gestaan van een klein team dat een bedrijf ontwikkeld heeft.
We hebben marktonderzoek gedaan, en kleine tests gevoerd welke allemaal succesvol doorlopen zijn.
Omschrijving van je concept:
Ons bedrijf biedt consumenten een betere deal bij online aankopen.
Zodra consumenten een product gevonden hebben, moeten zij de link naar ons insturen zodat we weten om welk product het gaat.
Ook halen we hieruit de prijs die de consument zelf gevonden heeft.
We nemen contact op met een aantal webshops waarmee we samenwerken, en kijken of zij het product ook aanbieden, en wat het laagste bedrag is waarvoor zij kunnen verkopen.
We tellen bij het laagste bod een bedrag op, en zorgen dat consumenten op die manier tussen de €5 en €100 per bestelling besparen.
Vooral bij consumentenelektronica (TV's, wasmachines, koelkasten), horloges, parfums en andere producten die massageproduceerd worden kunnen we hoge kortingen realiseren, waarbij er voor onszelf ook een mooie marge ontstaat.
De websites verzorgen de levering, verzending, aftersales.
Wij zijn de tussenpersoon die de consument en de webshop samenbrengen.
Onze propositie richting consumenten is “Telkens als je op het punt van aankopen staat, biedt *bedrijfsnaam* je een lagere aankoopprijs.”
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt:
We hebben een Facebook campagne gelanceerd.
In drie dagen tijd hebben we €110 uitgegeven aan Facebook-marketing.
Dat heeft ons 350 website bezoeken opgeleverd.
We hebben vijf verschillende campagnes ingesteld die allemaal verschillende doelgroepen benaderen. Zo is er een campagne die TV-liefhebbers target, één die horloge-liefhebbers target, een campagne die mensen target die net verhuisd zijn en hen attendeert op de korting op TV’s / koelkasten etc.
Naar onze eigen mening is de campagne in zijn geheel divers genoeg.
Over de bezoekersaantallen zijn we heel tevreden. De conversie is echter bedroevend laag. We hebben in de drie actieve dagen minder dan 10 bestellingen verwerkt.
Ver onder de verwachtingen...
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Consumenten spenderen nog veel tijd aan het online prijsvergelijken. Ons bedrijf biedt hen de mogelijkheid om met het insturen van een enkele link direct korting te krijgen.
We zeggen binnen 24u te reageren, maar in de praktijk reageren we binnen enkele minuten al per mail.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Andere concepten (prijsvergelijkers) nemen bestaand aanbod, en presenteren deze aan consumenten. Wij creëren aan de hand van de input die we van de consument krijgen een aanbieding op maat. Nieuwe prijzen die niet op internet te vinden zijn.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
1. Zouden jullie de website eens willen bezoeken, en willen bekijken of jullie redenen zien waarom de conversie zo enorm tegenvalt?
2. Kunnen jullie feedback geven in gebruiksgemak etc.? Wat zijn je gedachten als potentiële consument? Zijn er dingen die je positief, of negatief opvallen?
3. Zouden jullie de 'privacy' willen respecteren, en hier de naam van het bedrijf, noch het URL willen vermelden zodat mensen niet via Google direct hier terechtkomen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Seedling
Seedling
Geachte Higherlevel leden,
Ik zou graag jullie hulp / inzicht vragen bij het oplossen van een vraagstuk.
Sinds 6 maanden heb ik aan het hoofd gestaan van een klein team dat een bedrijf ontwikkeld heeft.
We hebben marktonderzoek gedaan, en kleine tests gevoerd welke allemaal succesvol doorlopen zijn.
Omschrijving van je concept:
Ons bedrijf biedt consumenten een betere deal bij online aankopen.
Zodra consumenten een product gevonden hebben, moeten zij de link naar ons insturen zodat we weten om welk product het gaat.
Ook halen we hieruit de prijs die de consument zelf gevonden heeft.
We nemen contact op met een aantal webshops waarmee we samenwerken, en kijken of zij het product ook aanbieden, en wat het laagste bedrag is waarvoor zij kunnen verkopen.
We tellen bij het laagste bod een bedrag op, en zorgen dat consumenten op die manier tussen de €5 en €100 per bestelling besparen.
Vooral bij consumentenelektronica (TV's, wasmachines, koelkasten), horloges, parfums en andere producten die massageproduceerd worden kunnen we hoge kortingen realiseren, waarbij er voor onszelf ook een mooie marge ontstaat.
De websites verzorgen de levering, verzending, aftersales.
Wij zijn de tussenpersoon die de consument en de webshop samenbrengen.
Onze propositie richting consumenten is “Telkens als je op het punt van aankopen staat, biedt *bedrijfsnaam* je een lagere aankoopprijs.”
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt:
We hebben een Facebook campagne gelanceerd.
In drie dagen tijd hebben we €110 uitgegeven aan Facebook-marketing.
Dat heeft ons 350 website bezoeken opgeleverd.
We hebben vijf verschillende campagnes ingesteld die allemaal verschillende doelgroepen benaderen. Zo is er een campagne die TV-liefhebbers target, één die horloge-liefhebbers target, een campagne die mensen target die net verhuisd zijn en hen attendeert op de korting op TV’s / koelkasten etc.
Naar onze eigen mening is de campagne in zijn geheel divers genoeg.
Over de bezoekersaantallen zijn we heel tevreden. De conversie is echter bedroevend laag. We hebben in de drie actieve dagen minder dan 10 bestellingen verwerkt.
Ver onder de verwachtingen...
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Consumenten spenderen nog veel tijd aan het online prijsvergelijken. Ons bedrijf biedt hen de mogelijkheid om met het insturen van een enkele link direct korting te krijgen.
We zeggen binnen 24u te reageren, maar in de praktijk reageren we binnen enkele minuten al per mail.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Andere concepten (prijsvergelijkers) nemen bestaand aanbod, en presenteren deze aan consumenten. Wij creëren aan de hand van de input die we van de consument krijgen een aanbieding op maat. Nieuwe prijzen die niet op internet te vinden zijn.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
1. Zouden jullie de website eens willen bezoeken, en willen bekijken of jullie redenen zien waarom de conversie zo enorm tegenvalt?
2. Kunnen jullie feedback geven in gebruiksgemak etc.? Wat zijn je gedachten als potentiële consument? Zijn er dingen die je positief, of negatief opvallen?
3. Zouden jullie de 'privacy' willen respecteren, en hier de naam van het bedrijf, noch het URL willen vermelden zodat mensen niet via Google direct hier terechtkomen?
Link naar onze bedrijfspagina
Klik!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53341-veel-websitebezoekers-weinig-conversie/Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag