Jump to content

whoeier

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • Gender
    Male
  • First name
    Jeffrey

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Als ik dit zo lees, zou ik persoonlijk de "mindere" tijd besteden aan marktverkenning. Bij aquaria denk ik vooral aan de standaard vierkante vorm, al linken bij mij direct de waterschildpad bakken, terraria en het houden van exotische bloemen en planten. Terraria ed. zijn een gangbare markt, waar vooral mond-op-mond reclame heerst ( buiten enkele beurzen om als Terraria in Houten), zeker voor het maken van de terraria's, gezien er de laatste jaren veel door enkele beunhazen verpest is. Mogelijk kun je in dergelijke facebook groepen eens een introductie aanbieding doen 😉 De verlijming is hetzelfde van betreffende bakken...
  2. Ik lees veel goede tips hierboven, daar kan ik alleen op aanvullen. Persoonlijk zou ik nooit en te nimmer gedurende de startup meer dan 49% uit handen geven, tenzij men de zaak volledig opkoopt en dan mij als persoon inhuurt voor afronden dan wel ondersteunend gedurende de opstartfase. De reden hiervoor is eigenlijk simpel, alles boven de 49% ontneemt je de zeggenschap over je eigen geesteskind, tenzij er gedocumenteerd stemrecht verdeeld wordt ( ergo jij behoud meerderheid stemrecht, maar niet meerderheid eigendom). Hiernaast ingaande op de 75% die je potentiële partner eist in de onderhandeling, hij heeft prima door dat je weinig kennis op dit vlak hebt en probeert dat uit te buiten ( red flag in mijn ogen), hiernaast is het apart dat hij een salaris doorbetaling vermeld, hoe gaat ie dat doen? onder de zijn huidige bv of onder de gezamenlijke? Ook dit zet bij mij vraagtekens gezien het onduidelijk is en hiermee mogelijk een overlap creëert in belangen tussen zijn huidige bv en de nieuw op te tuigen ( Ergo if shit happends zal ie je inzetten in zijn BV *via het werknemerscontract*, terwijl je belangen en focus op de gezamenlijke zal moeten liggen). Bovenstaande is wat ik filter uit je berichten en als ik me in jouw positie zou bevinden, had ik linea recta hem op de hoogte gesteld dat ik in overleg ga met een adviseur op dit vlak ( als het goed is zal elke potentiële investeerder hier mee akkoord gaan, doen ze dit niet, zegt het genoeg).
  3. Wat ik me doorgaans afvraag in dit hele topic.. waarop heeft de TS bepaald dat ie aan detailhandel doet? Het ontvangen van goederen, her verpakken en dan weer verzenden, valt naar mijn weten onder logistiek, welke dus op een bedrijventerrein mag worden uitgevoerd. Desalniettemin zou ik persoonlijk voor een fulfilment partner kijken, gezien de vooropgestelde problemen. Deze zijn er al tegen letterlijk pakketkosten ( €6,95 bij kleine aantallen, goedkoper naarmate het volume groeit). Dit maakt je als bedrijf flexibeler, biedt je meer ruimte je te focussen op het groeien van het bedrijf, de fulfilment partner kan meer volume aan, waardoor je niet tegen FTE beperking aan loopt en last but not least, de all-in tarieven die sommige hanteren biedt ruimte om ook minder goed lopende producten toch op de plank te hebben liggen. Bovenstaande lost direct je vestigingsprobleem op, gezien je dan niks anders behoeft dan een brievenbus adres met vestigingsrecht, welke bij een partij als all-safe voor pak en beet 50 euro per maand te regelen is.
  4. Mijn excuses, ik kan er soms iets wat te lang op door ratelen, maar inderdaad, zonder verdere duidelijkheid, is er geen grond om uberhaupt een verdachtmaking uit te spreken. Zoals eerder gezegd is het handiger dit met een jurist te bespreken.
  5. Dan kun je je afvragen of het wel echt een ander bedrijf is.. Misschien een andere naam , maar verder niet anders?
  6. Als ze en de site overgenomen hebben, het dezelfde personen zijn die het runnen, dezelfde sector en zich hetzelfde presenteren, enkel met een nieuw kvk nummer, doet mij denken dat er een schimmige structuur is misbruikt. dit doet vermoeden dat er opzet in het spel is, iets waar juridische ruimte kan worden gevonden. Ik zou je willen aanraden dit te laten toetsen door een jurist. Indien er opzet in het spel is kan je de kosten nog vorderen, het andere kvk nummer hoeft daar geen verschil in te maken. ( recent kwam dit naar voren in een rechtszaak over bemiddelingskosten voor het vinden van een huurhuis, zie http://www.nu.nl/wonen/4312704/huurder-krijgt-bemiddelingskosten-terug-ondanks-opheffing-makelaar.html )
  7. Naar mijn weten is er een verzetstermijn tegen de opheffing, hiervoor dien je je binnen 2 maanden na aankondiging van opheffing te melden bij notaris welke de aankondiging voerde. Indien er geen verzet is binnengekomen, is de BV gewoon opgeheven en niet te heractiveren. Of er juridisch nog zaken mogelijk zijn, tegen de voormalig eigenaar/curator weet enkel een jurist.
  8. Alleen al het idee dat je 2 verschillende activiteiten in 1 AV verwerkt, maakt het in mijn optiek erg lastig. Hoe ga je namelijk op mijn kind oppassen als je ook met mijn 3 ( subadult) retreivers gaat wandelen? Ik zou om heel eerlijk te zijn, deze scheiden en het middels 2 sites presenteren, ik zie namelijk graag dat mijn hondenuitlater zich volledig toewijd aan mijn honden, terwijl de oppas van mijn kind zich volledig toewijd aan mijn kind. Geen 50%/50% gevoel, wat ik nu wel krijg bij het zien van gelijke naam en voorwaarden in 1. Verder mis ik de volledige wettelijke bepaling en enkele verwijzingen naar ziekten en preventief behandelen hiervan ( denk aan de jaarlijkse coctail voor honden ). Zie als voorbeeld die van de lokale uitlaatdienst bij mij, http://www.netuitgelaten.nl/algemene-voorwaarden/ Die gaan ook dieper in op eventuele schade en hoe hiermee wordt gehandeld.
  9. Het werken in kleding van de opdrachtgever doet in de volle 100% af aan de zelfstandigheid, je bent dan niet meer of minder dan het personeel in dienst, qua zichtbaarheid ben je gewoon 1 van de ..., in mijn optiek. In de voorbeeld overeenkomsten voor de bouw wordt zelfs gesteld dat dit niet mag, om het onderscheidt extra te verduidelijken, hiernaast dient de zzp-er zelf te voorzien in gereedschap en vervoer. Maar goed, bij twijfel neem even contact op met de belastingdienst, indien er meer tekens aanwezig zijn dat je al zzp-er namens het betreffende bedrijf komt werken, is er niks mis met de opleverinstructies en kledingvereisten.
  10. Het idee is leuk, ik kon alleen in 5 minuten al onder de prijs van de galaxy S7 duiken, die jullie op de site hebben staan, dat even ter zijde. Ik scrollde even snel over de site heen, maar ik als consument zou vrij snel wegklikken, ik heb geen idee met wie ik zaken zou doen, wat ik mag verwachten ( prijzen van wehkamp, bol en coolblue zijn niet de meest concurrende prijzen, dus wat mag ik nu verwachten, de uiterste prijs of een prijs onder die 3? ) De blauwe bollen deden me gelijk denken aan coolblue, dit maakte mij direct achterdochtig, is dit niet het stukje prijsvechten vs bol/wehkamp vanuit coolblue onder een andere naam? Het idee is echt leuk, maar ik zou kijken naar een andere uitvoering.
  11. Ja die zijn er, niet veel maar ze zijn er wel, veelal kost dit wel een restocking-fee, of/en er worden vaak afspraken over gemaakt. Heb je een idee in welke product hoek je wilt gaan zitten? Dat maakt het ook makkelijker om enkele leveranciers te noemen.
  12. ABN had indertijd bij mij de beperking, die is nu als het goed is wel weg ;) ze zijn nu expliciet gaan aanwijzen wat niet mag, zit vooral in het type wat er wordt verkocht. Ze waren in de tijd ( 5+ jaar terug) vooral voorzichtig en huiverig in die categorie. Rabo gaf toen ook te kennen er niks mee van doen te hebben, ing adviseerde zelfs om het gewoon niet te doen.. Ach tijden veranderen, gelukkig in sommige situaties :) met cc heb ik eerlijk gezegd nooit hinder gehad. Bij welke bank zit je nu dan ? Indertijd accepteerde ik de gewenste beperking en deed ik zaken met ABN, mede doordat zij van allen het meest meedenkend waren, momenteel doe ik zowel via ING and KNAB mijn zaken, maar is mijn richting van erotisch ( webshops ) ook gewisseld naar fysieke arbeid ( zzp ).
  13. Grof gezegd, welkom in de wondere wereld wat " internet" heet, iedereen heeft er toegang toe, iedereen interpreteert het op zijn/haar manier :) Ondernemerschap is ook een goed deel plannen, testen, nazien, controleren en vooral ook feedback vragen( zeker als je startende bent, of twijfelt aan je opzet ). In mijn optiek ook niks mis met de vraagstellingen van de TS, het is aan jou of je hierop ingaat en reageert of dat je verder scrolt ;) Ps. als je ziet in welke categorie dit gevraagd wordt, betreft het in deze volledig in lijn der "plannen maken"
  14. In discussie gaan met een bank, begin er niet aan, ze zijn te log om snel te wijzigen, te traag voor deze tijd. Loop gewoon door naar de volgende, er zijn banken zat die het wel willen doen, maarja zijn meestal ietsje duurder, vereisen iets meer omzet , etc. Er is geen probleem, zonder een oplossing. Het duurt soms alleen even om die te vinden.
  15. ABN had indertijd bij mij de beperking, die is nu als het goed is wel weg ;) ze zijn nu expliciet gaan aanwijzen wat niet mag, zit vooral in het type wat er wordt verkocht. Ze waren in de tijd ( 5+ jaar terug) vooral voorzichtig en huiverig in die categorie. Rabo gaf toen ook te kennen er niks mee van doen te hebben, ing adviseerde zelfs om het gewoon niet te doen.. Ach tijden veranderen, gelukkig in sommige situaties :) met cc heb ik eerlijk gezegd nooit hinder gehad.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept