Jump to content

whoeier

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • Gender
    Male
  • First name
    Jeffrey

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Je geeft aan dat het personeel volledig functioneert en je zelf enkel het kantoorwerk doet. Is het dan geen plan om juist op die plek iemand in dienst te nemen? Ik ben niet bekend met je omzet cijfers en hoeveel er aan winst resteert, maar dit kan je juist de ruimte bieden om het 2de bedrijf te starten ( en toch inkomsten te behouden uit bedrijf 1), indien er middelen voldoende zijn.
  2. THT = kwaliteit verlies, hoe korter (productie datum tot verval datum) de THT hoe sneller het verlies. TGT = na datum is het product onbruikbaar (tenzij voor deze datum ingevroren en max 3 maanden ingevroren staat) Dit is hoe ik naar producten kijk en ook hoe veel partijen erover adviseren. Het gebeurd geregeld dat er partijen opnieuw gelabeld worden door de fabrikant, maar dit gebeurd enkel na een nieuwe test van de partij. @Thomasss Ik vermoed dat de fabrikant je prima wilt ondersteunen hierin, zolang je duidelijk aangeeft dat dit niet meer om verkoop gaat maar om het mogelijk doneren aan een goed doel (Ik heb in het verleden zien gebeuren dat de fabrikant de producten terug nam, een her test uitvoerde, opnieuw labelde en daarna pas aan het goede doel doneerde namens de retailer). Ik zou zeggen.. niet geschoten is altijd mis
  3. Gezien Google soms antwoord geeft; - zo te zien gebruikt de KNVB Merkenbureau Knijff & Partners B.V. voor registratie van hun "Trade Marks" waaronder de leeuw valt zo te zien. Mocht je dus weten wie bij KNVB evt. toestemming kan/mag verlenen, kun je betreffend bureau eens vragen hoe je in contact kan komen ( niet geschoten is altijd mis..)
  4. Ja en nee, veelal hebben partijen maar 2 communicatie invalshoeken, 1 is de standaard info@... en de ander is een communicatie afdeling ( voor pers ed. ), door de mail naar de laatste te sturen trigger je vaak de partij om toch actiever te zijn in reageren dan wel door verwijzen naar de juiste ingang. Juridisch is er verder geen grondslag aan, wel kun je dan aantonen ( gezien poging 1 al gedaan is naar de standaard info@... ) dat je meerdere malen gepoogd hebt de partij te benaderen maar dat er geen response is gekomen, of een verwijzing naar de juiste partij vanuit het bedrijf zelf. Ps. voor het gebruik van het officiële logo, is dit wel een duidelijk iets ( art. 2.1) https://intranet.knvb.nl/sites/default/files/documents/KNVB Corporate huisstijl - handboek - def - LR.pdf Zie in dit document ook de laatste alinea.
  5. Vaak niet, maar zodra zij er "leed" aan ondervinden kan het alsnog een ingewikkelde kwestie worden. Zinvoller is om de afdeling communicatie te benaderen zodra je het design af hebt en deze in lage resolutie in te sturen met een duidelijk omschreven verhaal voor het gebruik. Geef ze hierbij aan dat je de productie/ontwikkeling nu staat voor een periode van 6 weken, zodat zij indien gewenst bezwaar kunnen indienen ( Geef hierbij duidelijk aan dat je na deze 6 weken door gaat met productie en hun stilzwijgen als instemmend ziet).
  6. Klopt, vandaar ook de vele adviezen hier 🙂 We hebben allemaal tijd over 😉 haha Ts heeft zo te zien wel enkele adviezen tot zich genomen en boekt weer orders in, dus lijkt me dat de zaken weer rollen ( al is het met een lagere omzet per opdracht door de 15% korting). @nick7203 heb je al gekeken of je met dezelfde technieken ook andere producten kan creëren ? Hiermee verbreed je de markt die je bedient, zonder dat je veel meer hoeft te investeren ( Zoals eerder geopperd, terraria, maar ook glazen vitrinekasten kennen redelijk wat maatwerk).
  7. Als ik dit zo lees, zou ik persoonlijk de "mindere" tijd besteden aan marktverkenning. Bij aquaria denk ik vooral aan de standaard vierkante vorm, al linken bij mij direct de waterschildpad bakken, terraria en het houden van exotische bloemen en planten. Terraria ed. zijn een gangbare markt, waar vooral mond-op-mond reclame heerst ( buiten enkele beurzen om als Terraria in Houten), zeker voor het maken van de terraria's, gezien er de laatste jaren veel door enkele beunhazen verpest is. Mogelijk kun je in dergelijke facebook groepen eens een introductie aanbieding doen 😉 De verlijming is hetzelfde van betreffende bakken...
  8. Ik lees veel goede tips hierboven, daar kan ik alleen op aanvullen. Persoonlijk zou ik nooit en te nimmer gedurende de startup meer dan 49% uit handen geven, tenzij men de zaak volledig opkoopt en dan mij als persoon inhuurt voor afronden dan wel ondersteunend gedurende de opstartfase. De reden hiervoor is eigenlijk simpel, alles boven de 49% ontneemt je de zeggenschap over je eigen geesteskind, tenzij er gedocumenteerd stemrecht verdeeld wordt ( ergo jij behoud meerderheid stemrecht, maar niet meerderheid eigendom). Hiernaast ingaande op de 75% die je potentiële partner eist in de onderhandeling, hij heeft prima door dat je weinig kennis op dit vlak hebt en probeert dat uit te buiten ( red flag in mijn ogen), hiernaast is het apart dat hij een salaris doorbetaling vermeld, hoe gaat ie dat doen? onder de zijn huidige bv of onder de gezamenlijke? Ook dit zet bij mij vraagtekens gezien het onduidelijk is en hiermee mogelijk een overlap creëert in belangen tussen zijn huidige bv en de nieuw op te tuigen ( Ergo if shit happends zal ie je inzetten in zijn BV *via het werknemerscontract*, terwijl je belangen en focus op de gezamenlijke zal moeten liggen). Bovenstaande is wat ik filter uit je berichten en als ik me in jouw positie zou bevinden, had ik linea recta hem op de hoogte gesteld dat ik in overleg ga met een adviseur op dit vlak ( als het goed is zal elke potentiële investeerder hier mee akkoord gaan, doen ze dit niet, zegt het genoeg).
  9. Wat ik me doorgaans afvraag in dit hele topic.. waarop heeft de TS bepaald dat ie aan detailhandel doet? Het ontvangen van goederen, her verpakken en dan weer verzenden, valt naar mijn weten onder logistiek, welke dus op een bedrijventerrein mag worden uitgevoerd. Desalniettemin zou ik persoonlijk voor een fulfilment partner kijken, gezien de vooropgestelde problemen. Deze zijn er al tegen letterlijk pakketkosten ( €6,95 bij kleine aantallen, goedkoper naarmate het volume groeit). Dit maakt je als bedrijf flexibeler, biedt je meer ruimte je te focussen op het groeien van het bedrijf, de fulfilment partner kan meer volume aan, waardoor je niet tegen FTE beperking aan loopt en last but not least, de all-in tarieven die sommige hanteren biedt ruimte om ook minder goed lopende producten toch op de plank te hebben liggen. Bovenstaande lost direct je vestigingsprobleem op, gezien je dan niks anders behoeft dan een brievenbus adres met vestigingsrecht, welke bij een partij als all-safe voor pak en beet 50 euro per maand te regelen is.
  10. Mijn excuses, ik kan er soms iets wat te lang op door ratelen, maar inderdaad, zonder verdere duidelijkheid, is er geen grond om uberhaupt een verdachtmaking uit te spreken. Zoals eerder gezegd is het handiger dit met een jurist te bespreken.
  11. Dan kun je je afvragen of het wel echt een ander bedrijf is.. Misschien een andere naam , maar verder niet anders?
  12. Als ze en de site overgenomen hebben, het dezelfde personen zijn die het runnen, dezelfde sector en zich hetzelfde presenteren, enkel met een nieuw kvk nummer, doet mij denken dat er een schimmige structuur is misbruikt. dit doet vermoeden dat er opzet in het spel is, iets waar juridische ruimte kan worden gevonden. Ik zou je willen aanraden dit te laten toetsen door een jurist. Indien er opzet in het spel is kan je de kosten nog vorderen, het andere kvk nummer hoeft daar geen verschil in te maken. ( recent kwam dit naar voren in een rechtszaak over bemiddelingskosten voor het vinden van een huurhuis, zie http://www.nu.nl/wonen/4312704/huurder-krijgt-bemiddelingskosten-terug-ondanks-opheffing-makelaar.html )
  13. Naar mijn weten is er een verzetstermijn tegen de opheffing, hiervoor dien je je binnen 2 maanden na aankondiging van opheffing te melden bij notaris welke de aankondiging voerde. Indien er geen verzet is binnengekomen, is de BV gewoon opgeheven en niet te heractiveren. Of er juridisch nog zaken mogelijk zijn, tegen de voormalig eigenaar/curator weet enkel een jurist.
  14. Alleen al het idee dat je 2 verschillende activiteiten in 1 AV verwerkt, maakt het in mijn optiek erg lastig. Hoe ga je namelijk op mijn kind oppassen als je ook met mijn 3 ( subadult) retreivers gaat wandelen? Ik zou om heel eerlijk te zijn, deze scheiden en het middels 2 sites presenteren, ik zie namelijk graag dat mijn hondenuitlater zich volledig toewijd aan mijn honden, terwijl de oppas van mijn kind zich volledig toewijd aan mijn kind. Geen 50%/50% gevoel, wat ik nu wel krijg bij het zien van gelijke naam en voorwaarden in 1. Verder mis ik de volledige wettelijke bepaling en enkele verwijzingen naar ziekten en preventief behandelen hiervan ( denk aan de jaarlijkse coctail voor honden ). Zie als voorbeeld die van de lokale uitlaatdienst bij mij, http://www.netuitgelaten.nl/algemene-voorwaarden/ Die gaan ook dieper in op eventuele schade en hoe hiermee wordt gehandeld.
  15. Het werken in kleding van de opdrachtgever doet in de volle 100% af aan de zelfstandigheid, je bent dan niet meer of minder dan het personeel in dienst, qua zichtbaarheid ben je gewoon 1 van de ..., in mijn optiek. In de voorbeeld overeenkomsten voor de bouw wordt zelfs gesteld dat dit niet mag, om het onderscheidt extra te verduidelijken, hiernaast dient de zzp-er zelf te voorzien in gereedschap en vervoer. Maar goed, bij twijfel neem even contact op met de belastingdienst, indien er meer tekens aanwezig zijn dat je al zzp-er namens het betreffende bedrijf komt werken, is er niks mis met de opleverinstructies en kledingvereisten.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept