Jump to content

Newbee26

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Er lijkt wat aan de hand te zijn met je website! :) Alle design lijkt verdwenen, ik zie alleen platte tekst. Ken je Yippie.nl? Dat is hetzelfde concept, kan je misschien kijken hoe zij hun marketing aanpakken.
  2. @ RT Net getest en ik herken dit probleem niet met Chrome. Welke browser gebruik je? Dit is natuurlijk wel een belangrijk aspect! :) Bij mij werkt 0031/ +31 & 06
  3. Haha hier moest ik toch wel even hardop om lachen ;D Misschien dat ik de verificatie voor nu maar even moet laten wat het is; alleen telefoonverificatie + handmatige check op inhoud. Mocht ik tegen problemen aanlopen op dit vlak dan volgt hier een andere post op Higherlevel met de titel 'Help!' ;D Blijft de verzekeringskwestie over; ik twijfel nu vooral over de (on)zin van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Morgen maar weer eens even bellen met een verzekeringsmaatschappij. Online afsluiten gaat in ieder geval niet..mijn 'branche' is niet standaard.
  4. @ Mikky Vrolijk: Dank je! :) De hondenbezitters betalen ook voor een Geverifieerd Lidmaatschap: €15 per 3 maanden of €45 per jaar. Daarvoor kunnen de eigenaren ongelimiteerd oppassers benaderen. :) Voor de leners is het €4 per jaar, dit is inderdaad niet veel maar ik wil de drempel om op te passen niet te hoog maken. En daarnaast verwacht ik hiermee icm de abonnementen van eigenaren de kosten van het platform en marketing te kunnen dekken; ik verwacht hier niet rijk mee te worden. Automatische incasso is een goede tip! Volgens mij biedt de Mollie API deze mogelijkheid aan.
  5. @ RT: Laat ik voorop stellen dat ik geen problemen verwacht maar feit is dat informatie wordt verkregen over iemand zijn afwezigheid (en kan iemand langskomen met andere bedoelingen dan de hond uitlaten). Deze kans is niet groot en deze risico's bestaan ook bij Airbnb en vele andere platformen maar toch, door mensen te laten weten dat ik bepaalde gegevens controleer hoop ik dat de mensen met slechte bedoelingen wegblijven. Daarnaast voel ik misschien ook wel de behoefte om mij te onderscheiden van bijvoorbeeld een facebookgroep. @ Richard Theuws: Goede vraag! Mijn marketingbudget is niet groot. Ik zal mij daarom eerst vooral richten op een aantal steden zodat ik daar enige 'leden-dichtheid' kan creëren. Neemt niet weg dat het platform voor iedereen uit heel Nederland toegankelijk is. Helaas zorgt een gelimiteerd marketingbudget ervoor dat ik geen advertenties in nationale bladen kan betalen. Ik richt mij daarom op lokale stadskrantjes, flyers en hondenevenementen. Daarnaast heb ik een klein 'Marktplaats' budget en onderzoek ik Facebook advertenties. Tips/ adviezen voor (goedkope) marketing zijn zeer welkom!
  6. Ik vind de website overzichtelijk en betrouwbaar ogen. De website zou voor mij minder anoniem aanvoelen als je bij de 'Over' pagina ook iets over jezelf -de persoon achter Mulderbezwaar.nl- vertelt. Ik zie dat mensen alleen jou machtigen om hen bij te staan, dus ik neem aan dat je dit alleen onderneemt. Dan zou ik het fijn vinden om te weten met wie ik communiceer. Wellicht kort cv waaruit jouw kwalificaties blijken om mij te vertegenwoordigen tot -mogelijk- het Gerechtshof. Net kreeg ik overigens zelf de tip dat het beter is om je algemene voorwaarden in pdf format aan te bieden, ik zie dat jij je algemene voorwaarden ook als gewone tekst op je website hebt staan. Verder geen opmerkingen! :)
  7. Wat betreft het verificatieproces nog een andere vraag: bij het betalen met iDeal en Creditcard ontvang ik de adresgegevens van de rekeninghouder. Kan ik hier nog wat mee? Dat ik bijvoorbeeld ook een rekening/ brief geadresseerd aan een lid vraag en dit check met het adres van de rekeninghouder? Of levert deze adresverificatie weer een te hoge drempel op? Ik wil mijn verificatieproces verbeteren maar ik weet simpelweg niet hoe ik online iemand zijn identiteit kan vaststellen. Kopie paspoort e.d. vragen mag niet.
  8. Wauw, dank allen voor jullie input! @John B: de VOG vind ik heel interessant! Zelf nog niet aan gedacht. Ik ga kijken hoe eenvoudig/ lastig een VOG aan te vragen is en hoeveel dit kost. Dan kan ik beter inschatten hoe hoog de ‘drempel’ hiermee wordt. Ik heb beperkt onderzoek hiernaar gedaan. Er zijn facebookgroepen waar oproepen voor (niet-professionele) oppassers bestaan en zijn er soortgelijke concepten actief in het buitenland, deze lijken redelijk succesvol. Ik denk dat het platform voor hondeneigenaren van toegevoegde waarde is en het kan bestaan als secundaire optie; eerst familie/ vrienden vragen en als die niet kunnen op het gewenste tijdstip kunnen ze op zoek naar een back-up via mijn platform. @RT: Goede opmerking. Ik hoopte dat ik misschien onder het Vrijstellingsbesluit zou vallen. Maar hier ben ik eigenlijk niet zeker van. Ik moet hier meer onderzoek naar doen. Tevens goede opmerking m.b.t. algemene voorwaarden. Ik ga hier een pdf-bestand van maken. Dank je! Mijn leden verzekeren is inderdaad niet verplicht maar ik zou graag een extra service bieden. Bij elk bemiddelingsplatform is het de uitdaging om na een succesvolle match de leden aan je te blijven binden. Airbnb doet dit middels het aanbieden van een verzekering. Ik zou eenzelfde constructie kunnen gebruiken; leden zijn pas verzekerd indien zij beiden een geldig Geverifieerd Lidmaatschap hebben. Maar naast dit (mogelijk) voordeel van een verzekering wil ik ook vooral dat er veilig gebruik gemaakt kan worden van mijn platform. Het verplicht stellen van een WA verzekering vind ik een hele goede! Ik raad dit hondeneigenaren reeds aan in mijn algemene voorwaarden. Hoe kan ik controleren of iemand daadwerkelijk verzekerd is? @ Norbert Bakker: De regels omtrent de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vind ik lastig. Ik heb contact gehad met een verzekeringsmaatschappij en zij stelden dat zij mij niet konden verzekeren/ dit niet zinvol was want zij dekken (uiteraard) alleen schade waarvoor ik aansprakelijk ben. Wettelijk gezien is de bezitter aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de hond dan wel de houder (=oppasser) voor schade veroorzaakt door de hond wanneer de houder het dier bijvoorbeeld aanzet om schade te maken (ophitsen om iemand te bijten f.e.). In beide gevallen zou ik in hun optiek niet aansprakelijk zijn. Daarnaast sluit ik aansprakelijkheid uit in mijn algemene voorwaarden. Ik fungeer slechts als tussenpartij waarbij ik twee partijen de mogelijk bied om met elkaar in contact te komen; ik ben nadrukkelijk geen partij bij de tussen deze partijen onderling gemaakte afspraken. Op basis hiervan werd mij dus afgeraden om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Mag ik vragen wat jouw kijk hierop is? Mocht een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wel schade dekken die hier niet genoemd is dan sluit ik die natuurlijk vandaag nog af. De oppassers doen het oppassen vrijwillig. Wel betalen ze voor de bemiddelingsdienst 4 euro per jaar (dit vraag ik ivm kosten platform/ zorgt naar verwachting voor meer commitment/ ik wil in de toekomst ruimte laten voor aanvullende diensten). Oppassers betalen dus niet voor het lenen van de hond, ze betalen voor de bemiddeling. Of ze nou 1x per jaar een hond lenen of 100x, tarief blijft €4 per jaar. De collectieve vrijwilligersverzekering van de gemeente vind ik zeer interessant! Hier had ik nog niet eerder van gehoord. Ik ga kijken of mijn platform hieronder zou kunnen vallen. Ontzettend blij met al jullie input! :)
  9. Omschrijving van je concept: Beste medeforumleden, A.s. woensdag gaat mijn platform live. Met dit platform wil ik een alternatief bieden voor de reguliere hondenoppas/ uitlaatdiensten. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb samen met een developer een platform ontwikkeld en contact gehad met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Met betrekking tot verzekeringen bestaat er nog een uitdaging, zie onder. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Reguliere oppasdiensten voor honden zijn best prijzig. Een uurtje je hond laten wandelen met een hondenuitlaatservice kost gemiddeld tussen de 8 a 10 euro per keer. Zelf ben ik gek op honden maar het is vanwege tijdgebrek niet mogelijk/ verantwoord om een hond aan te schaffen. Wel zou ik het leuk vinden om af en toe een weekendje op een hond te passen of bijvoorbeeld elke woensdagavond met een hond te wandelen. Ik denk dat meer mensen dit willen. Denk aan mensen die vroeger een hond hebben gehad maar nu door omstandigheden geen hond kunnen aanschaffen (expats/ ouderen/ studenten). Het ‘delen’ van een hond heeft voor beide partijen voordelen verwacht ik. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Buurtbewoners lenen een hond omdat zij het gezelschap van een hond leuk vinden, zij krijgen hier geen vergoeding voor. Zo kunnen mensen die geen hond hebben toch regelmatig het gezelschap van een hond ervaren. Andersom kunnen hondeneigenaren hun hond af en toe achterlaten bij een hondenliefhebber uit de buurt en zo makkelijker een weekendje weg of lange dag werken. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Zaken waarvan ik op de hoogte ben: [*] Site is nog niet getest voor Internet Explorer en Microsoft Edge. Deze twee browsers zullen nog problemen ondervinden. Dit wordt komende dagen opgelost. Firefox of Chrome hebben voor testen de voorkeur. [*] Op de ‘Lidmaatschap pagina’ wordt nu alleen wat verteld over het Geverifieerd Lidmaatschap. Tekst over het Gratis Lidmaatschap is weggevallen. Het is gratis een profiel aan te maken en te zoeken naar matches, voor het sturen van berichten moet het lidmaatschap geverifieerd worden. De tekst over het Gratis Lidmaatschap moet terugkomen op deze pagina. [*] Facebook login komt: wordt voor woensdag geïmplementeerd. Uitdagingen waar ik graag hulp bij zou willen hebben: [*] verificatieproces; de verificatie bestaat op dit moment uit telefoonverificatie en handmatige check op inhoud. Het liefste zou ik dit verbeteren, betrouwbaarheid is belangrijk. Maar hoe? En is hier daadwerkelijk vraag naar of willen mensen elkaar gewoon ontmoeten en zelf een oordeel vellen over de betrouwbaarheid van de andere persoon? [*] verzekeringen ja of nee. Het liefst bied ik mijn leden een verzekering aan waarbij schade aan de hond na een ongeval (God forbid) gedekt wordt. Ik denk dat dit een veiliger gevoel geeft maar het is natuurlijk een forse kostenpost. Iemand input m.b.t. dit onderwerp dan wel suggesties? Ook hiervoor geldt: is hier daadwerkelijk vraag naar? Het is overigens (nog) niet mogelijk om alles te verzekeren (kosten na ongeval + WA hondeneigenaar), omdat a) zo’n collectieve verzekering nog niet bestaat in Nederland en b) ik vrees dat de kosten dan te hoog worden. De site is nu nog in test-fase. De profielen op de site zijn test profielen. Ik zou het enorm waarderen als jullie de site willen bekijken en een profiel zouden willen aanmaken. Alle testprofielen worden 6 juli verwijderd. Ik hoor graag wat voor bugs jullie tegenkomen en/of jullie verbetermogelijkheden zien! Heel benieuwd naar jullie feedback! Zouden jullie hier niet de naam van de website willen vermelden zodat mensen niet via Google meteen hier terechtkomen? Mijn dank is groot! :) Link naar de website: Klik
  10. De waarde en wijze van marktonderzoek hangt heel erg af van het soort onderneming, de daarmee gepaard gaande investering en de flexibiliteit van het product/ concept. Met dat laatste bedoel ik te zeggen: kan je het product/ concept gaandeweg nog significant aanpassen en daarmee gaandeweg inspelen op de (veranderde/ onverwachte) behoefte van de klant? Om antwoord te geven op jouw vraag: zelf heb ik geen uitgebreid marktonderzoek gedaan. De betrouwbaarheid hangt, zoals leden voor mij reeds aangaven, heel erg af van de wijze waarop je gegevens van de markt verzamelt. Enquetes lijken mij niet het juiste middel in jouw geval, inderdaad omdat er een groot verschil bestaat tussen iets zeggen te willen en daadwerkelijk tot aankoop over te gaan. Hoe ben je van plan jouw marktonderzoek vorm te geven? Zie 1, zelf heb ik geen uitgebreid marktonderzoek gedaan. Wel heb ik online wat research gedaan, conversie bekeken van soortgelijke concepten, advertenties afgegaan om te kijken of mijn concept aan die vraag zou beantwoorden. Dit soort onderzoek past bij mijn (online) onderneming, maar is minder geschikt voor jouw onderneming aangezien dat, naar ik aanneem, een stenen winkel zal betreffen en daar het geographische aspect vele malen belangrijker is.
  11. Ik heb de site bekeken, de eerste indruk is goed. Wel had ik ook meteen associatie met Coolblue, grappig want dat werd volgens mij eerder ook genoemd. Waarschijnlijk door de kleur blauw en het rondje in het logo, gelukkig heb je in je logo de kleur groen ipv oranje. De layout van de 'Zo werkt het' pagina spreekt mij persoonlijk niet aan. Teveel wit en ik mis 'tekstvlakken'/ onderscheid tussen de titel en de rest van de pagina. Het concept lijkt me prima zolang je de kieskeurig.nl en beslist.nl websites kan verslaan. Je social media account wordt matig bijgehouden, laatste update is 7 juni, dat is 10 dagen geleden en voor een concept dat om online snelheid draait vind ik dat persoonlijk vrij weinig activiteit. Verder lijkt het me een goed concept en wens ik je veel succes!
  12. Ik heb de site bekeken en de eerste indruk is goed. Daarna wil ik de website gebruiken en dan kom ik een aantal aspecten tegen die wellicht verbeterd kunnen worden. Op de homepage staat onder meer de zin: Je vindt hier meer over op de pagina Brownies op aanvraag. Ik druk op de dikgedrukte tekst in de veronderstelling dat ik doorgelinkt zal worden naar de betreffende pagina maar dit is niet het geval. Zelfde geldt voor: Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de over brownieboodschap pagina. Verder heb ik het gevoel dat de website nog niet helemaal af is. Als ik ga naar de tab 'Brownies' dan krijg ik niks te zien. Je social media pagina's zien er overigens goed uit!
  13. Beste forumleden, Ik lees al lang mee op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen toen ik in mijn dagelijkse leven iets miste en nu ben ik dan eindelijk in de positie om het business idee serieus te onderzoeken op haalbaarheid. Marktonderzoek is hiervoor noodzakelijk. Ik zou het ONTZETTEND waarderen als de vrouwelijke forumleden onder jullie 60 seconden zouden willen uittrekken om 8 multiple choice vragen te beantwoorden. Concept: door het gebruik van nieuwe materialen en vormgeving de stiletto comfortabeler maken. Doelgroep onderzoek: vrouwen. Link vragenlijst: [ mod edit : verwijderd ] Mijn dank is groot!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept