Jump to content
RS496
Verberg

Mulderbezwaar - Wat vinden jullie ?

Omschrijving van je concept:

Het gaat om de website 'mulderbezwaar'

 

Met Mulderbezwaar.nl wil ik mensen kosteloos bijstaan die een 'Mulderbeschikking' hebben ontvangen. Een Mulderbeschikking is een bestuurlijke boete voor het overtreden van een verkeersregel.

 

De meeste 'lichte' verkeersovertredingen vallen binnen de Wet Mulder (Wahv). Voor degenen hier die wel eens een bekeuring op de deurmat vinden: De Mulderbeschikkingen zijn te herkennen aan de dikgedrukte letter M rechtsboven op de brief.

 

Via de website kunnen mensen het machtigingsformulier printen en invullen en direct hun bekeuring insturen. Vervolgens zal ik namens hen in bezwaar en beroep gaan.

 

Als het mij lukt om de zaak te winnen heeft de cliënt recht op een proceskostenvergoeding. Deze proceskostenvergoeding is mijn honorarium. Ik calculeer dus in dat het mij niet zal lukken om iedere zaak te winnen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik had sinds de start van de onderneming (2 weken terug) een website die qua stijl minder aantrekkelijk was. Helaas was de module voor formulieren ook niet optimaal en was de hostingprovider ook niet bereid om mee te zoeken naar een oplossing.

 

Inmiddels heb ik een nieuwe website gemaakt via Wordpress waarmee mensen nog sneller moeten kunnen zien wat mijn voordelen zijn en hoe zij een bekeuring kunnen opsturen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb de kennis en ervaring die nodig is om effectief in bezwaar en beroep te kunnen gaan en die wil ik gebruiken om mensen die die kennis niet hebben te helpen.

 

Ik merk in mijn omgeving en op internet dat veel mensen deze kennis niet hebben. Aan de andere kant zijn zij ook niet bereid om een jurist in te huren voor een (relatief) lage boete. Mijn doelgroep bestaat daarom ook uit mensen die de kennis en het geld niet hebben om zelf succesvol in bezwaar en beroep te kunnen gaan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik neem het bezwaar- en beroepstraject volledig over voor de cliënt. De cliënt stuurt mij de gegevens en het ingevulde formulier en hoeft verder geen actie te ondernemen. Ik houd de cliënt op de hoogte van de voortgang van het proces. Zoals ik al eerder zei is dit voor de cliënt onder aan de streep gratis.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat mede-forumleden hier hun kennis en expertise kunnen aanwenden om mij van nuttige feedback te voorzien. In het bijzonder zou ik het zeer waarderen als jullie de onderstaande vragen zouden kunnen beantwoorden:

 

- Is het voor een persoon die niet juridisch onderlegd is duidelijk hoe ik hem kan helpen?

- Is de website overzichtelijk? Vind je snel de informatie die je wilt zien?

 

[verandering: titel]

 


www.mulderbezwaar.nl

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

De website komt op mij best wel duidelijk en betrouwbaar over.

 

 

Wat betreft jouw dienstverlening moest ik wel denken aan dit artikeltje:

https://tweakers.net/nieuws/112965/juridische-chatbot-hielp-160000-parkeerboetes-terug-te-draaien.html

 

Is het bij jouw ook grotendeels geautomatiseerd werk?

 


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Op zichzelf helemaal niet gek, je hebt je dan ook erg geconformeerd aan de al beschikbare WordPress template. Ik zou persoonlijk wel iets aan de fonts doen die je gebruikt, de regelafstand en soms zelfs de letterafstand. Ook zijn de iconen en de tekst niet altijd even netjes uitgelijnd, wat het lezen niet erg prettig maakt.

Zeer netjes verder die over en veelgestelde vragen pagina. Ik vraag me nog wel af of het echt nodig is al de informatie in te vullen op de 'bekeuring insturen' pagina. De informatie moet ik invoeren op zowel het machtigingsformulier, op het formulier zelf en daarnaast staat de informatie ook al op de beschikking zelf. Wellicht een beetje overkill

 

Even technisch, maak gebruik van permalinks. Je "?page_id=26" is niet heel erg netjes.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vind de website zeker overzichtelijk. Simpel, maar wel duidelijk.

 

Wat me opvalt is dat de naam Mulderbezwaar wel heel vaak in de teksten staat, met name op de 'Over'-pagina. Mij stoort het een beetje. Verder vind ik het niet zo professioneel om, tot twee keer toe, te schrijven dat de politie en justitie 'veel fouten' maken. Dat klinkt voor mij een beetje kinderachtig. Als het echt zo is (en dan specifiek bij boetes die onder de wet van Mulder vallen) kan je daar misschien beter een percentage bij noemen, dat x% van de boetes onterecht of x% van de bezwaarschriften succesvol is.

 

Ik zou ook nog even de pagina-id's veranderen naar een logische titel. Dus niet mulderbezwaar.nl/?page-ide=105, maar mulderbezwaar.nl/bekeuring-insturen. Dat is ook beter voor je SEO.

 

Overigens wil je website bij mij niet (meer) goed laden. In eerste instantie wel, nu zie ik de homepagina als html-versie en de andere pagina's geven een DNS-fout. Dat is in Chrome (en andere sites laden prima). Dat zou ik even goed testen, voordat je misschien klanten misloopt.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Vrij genant dat de website ermee ophoudt nadat ik hem ter beroordeling hier neerzet... ::)

 

Frank86, erg bedankt voor de hulp!

 

De website komt op mij best wel duidelijk en betrouwbaar over.

 

 

Wat betreft jouw dienstverlening moest ik wel denken aan dit artikeltje:

https://tweakers.net/nieuws/112965/juridische-chatbot-hielp-160000-parkeerboetes-terug-te-draaien.html

 

Is het bij jouw ook grotendeels geautomatiseerd werk?

 

 

Haha, leuk artikel!

 

Bij mij gaat het nog niet automatisch. Wel heb ik voor de eerste paar brieven in het bezwaartraject standaardbrieven die ik per zaak een beetje moet aanpassen.

 

Mocht de overheid te laat reageren op mijn brieven heb ik ook standaardbrieven klaarliggen om hen 'wakker te schudden'. Wel moet ik nog zelf de termijnen in de gaten houden en de juiste gegevens invullen.

 

 

 

Op zichzelf helemaal niet gek, je hebt je dan ook erg geconformeerd aan de al beschikbare WordPress template.

Dat klopt, ik vond deze desalniettemin erg chique overkomen. Op dit moment heb ik de kennis en het geld niet om zelf een template te (laten) maken. Ik wil dit op termijn wel gaan doen.

 

Ik zou persoonlijk wel iets aan de fonts doen die je gebruikt, de regelafstand en soms zelfs de letterafstand. Ook zijn de iconen en de tekst niet altijd even netjes uitgelijnd, wat het lezen niet erg prettig maakt.

Bedankt voor de kritiek, daar ga ik naar kijken.

 

Zeer netjes verder die over en veelgestelde vragen pagina. Ik vraag me nog wel af of het echt nodig is al de informatie in te vullen op de 'bekeuring insturen' pagina. De informatie moet ik invoeren op zowel het machtigingsformulier, op het formulier zelf en daarnaast staat de informatie ook al op de beschikking zelf. Wellicht een beetje overkill

Het vervelende is dat de informatie (op het e-mailadres na) écht nodig is op het machtigingsformulier. In principe is een machtiging vormvrij maar zonder deze gegevens zou het problemen op kunnen leveren.

 

Wat misschien mogelijk zou kunnen zijn is dat cliënten alleen het formulier en de bekeuring uploaden.

 

 

Even technisch, maak gebruik van permalinks. Je "?page_id=26" is niet heel erg netjes.

Goede tip, daar heb ik niet aan gedacht!

 

Ik heb het zojuist aangepast.

 

 

 

Ik vind de website zeker overzichtelijk. Simpel, maar wel duidelijk.

 

Wat me opvalt is dat de naam Mulderbezwaar wel heel vaak in de teksten staat, met name op de 'Over'-pagina. Mij stoort het een beetje.

Daar ga ik over nadenken, bedankt voor de tip.

 

Ik koos voor 'Mulderbezwaar' omdat, naar mijn mening, 'ik' wat amateuristisch over leek te komen en 'wij' weer de suggestie wekt dat Mulderbezwaar een groep is. Ik werk trouwens alleen.

 

Verder vind ik het niet zo professioneel om, tot twee keer toe, te schrijven dat de politie en justitie 'veel fouten' maken. Dat klinkt voor mij een beetje kinderachtig. Als het echt zo is (en dan specifiek bij boetes die onder de wet van Mulder vallen) kan je daar misschien beter een percentage bij noemen, dat x% van de boetes onterecht of x% van de bezwaarschriften succesvol is.

Daar zit inderdaad wat in. Ik denk dat ik dat anders ga formuleren.

 

Ik zou ook nog even de pagina-id's veranderen naar een logische titel. Dus niet mulderbezwaar.nl/?page-ide=105, maar mulderbezwaar.nl/bekeuring-insturen. Dat is ook beter voor je SEO.

Ik heb dat zojuist aangepast.

 

Overigens wil je website bij mij niet (meer) goed laden. In eerste instantie wel, nu zie ik de homepagina als html-versie en de andere pagina's geven een DNS-fout. Dat is in Chrome (en andere sites laden prima). Dat zou ik even goed testen, voordat je misschien klanten misloopt.

Dat is inmiddels opgelost.


www.mulderbezwaar.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vind de website overzichtelijk en betrouwbaar ogen. De website zou voor mij minder anoniem aanvoelen als je bij de 'Over' pagina ook iets over jezelf -de persoon achter Mulderbezwaar.nl- vertelt. Ik zie dat mensen alleen jou machtigen om hen bij te staan, dus ik neem aan dat je dit alleen onderneemt. Dan zou ik het fijn vinden om te weten met wie ik communiceer. Wellicht kort cv waaruit jouw kwalificaties blijken om mij te vertegenwoordigen tot -mogelijk- het Gerechtshof.

 

Net kreeg ik overigens zelf de tip dat het beter is om je algemene voorwaarden in pdf format aan te bieden, ik zie dat jij je algemene voorwaarden ook als gewone tekst op je website hebt staan.

 

Verder geen opmerkingen! :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik zou het machtigingsformulier ook automatiseren, het werpt nu een drempel op. Heb mobiel nog niet gekeken, maar op basis van wordpress gebruik zal dit responsive zijn.

 

Online invullen van formulieren zouden door middel van SSL versleuteld moeten zijn.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik zou het machtigingsformulier ook automatiseren, het werpt nu een drempel op. Heb mobiel nog niet gekeken, maar op basis van wordpress gebruik zal dit responsive zijn.

Het probleem is dat ik een daadwerkelijke handtekening nodig heb, dat is een vereiste voor de machtiging om in bezwaar te kunnen gaan. Ik ga me no oriënteren op de manieren om dat sneller te kunnen doen.

 

Online invullen van formulieren zouden door middel van SSL versleuteld moeten zijn.

Het stond verkeerd ingesteld, het gaat nu via SSL.


www.mulderbezwaar.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Je gebruikt regelmatig lichtblauwe tekst, wat mij de indruk van een linkje geeft waar ik op kan klikken. Soms is dat ook zo, maar meestal niet en dat vind ik verwarrend. Op heel wat plaatsen zou het wat mij betreft ook logisch zijn om daar een linkje van te maken.

 

Van mij mag je best zeggen dat politie en justitie "veel fouten maken", maar dan zou ik wel ergens een onderbouwing willen lezen. Die zou mijns inziens ook helpen om duidelijk te maken waarom bezwaar maken succesvol zou kunnen zijn. De huidige motivatie onder "Waarom bezwaar" vind ik te zwak. En ook het noemen van percentages bezwaren met succes-ratio zoals eerder geopperd is mij te mager. Ik zou de belangstellende op de een of andere manier (met een reeks voorbeelden?) willen laten herkennen dat zijn situatie kans maakt op een succesvol bezwaar.

 

Je contactgegevens zijn wat verspreid over je website. Vooral dat telefoonnummer rechtsboven zal vaak niet opvallen. Daarnaast mis ik adresgegevens op je site. Volgens mij zijn die verplicht. En in verband met privacy-gevoelige gegevens zou een privacy statement ook niet misstaan.

 

Tot slot zou ik wel ergens willen lezen welke medewerking van de bekeurde vereist is in het totale proces. Kan het bijvoorbeeld zo ver komen dat die regelmatig moet komen opdraven in de rechtszaal?

 

Is dat dan ook de reden voor artikel 10 in je voorwaarden? Want wat zou anders een reden kunnen zijn om het bezwaar of beroep voortijdig in te trekken of de overeenkomst voortijdig te beëindigen? Die onduidelijkheid zou voor mij een no-go zijn, bij juristen kan de rekening namelijk snel oplopen ...

Link to post
Share on other sites
  • 0

• Op mobiel worden de afbeeldingen in de header niet geladen (zie screenshots).

 

• De combinatie van Facebook-logo plus 06-nummer wekt als binnenkomer onvoldoende vertrouwen.

 

• Bij juridische aangelegenheden verwacht ik een beveiligde verbinding.

 

• Er ontbreekt een duidelijke call to action bij de teksten, bijvoorbeeld een prominente knop "Maak nu bezwaar".

 

• Ik mis social proof in de vorm van testimonials van tevreden klanten.

screenshots-6-juli-2016.thumb.png.3fd0bc7411e44e73c8ff7db7d3c5d685.png

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 129 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept