Daniëlle Kelder

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Daniëlle Kelder's trofeeën

  1. Jeetje, sorry voor mijn radiostilte! Dat is niet zo netjes. Ik ben afgelopen week verhuisd, dus ik had het vooral heel druk met klussen en uitpakken en organiseren. Achteraf was de timing voor dit topic niet optimaal. ;D Maar ik ben wél blij met jullie reacties! En bovengemiddeld kritisch is alleen maar fijn, dat levert waardevolle tips op. Ik zit er zelf natuurlijk zo dicht bovenop, dan vallen sommige details mij niet meer op en jullie wel. Ik ga er zeker mee aan de slag, even kijken wat ik zelf kan en wat ik door moet spelen naar m'n webdesigner.
  2. Omschrijving van je concept: Willen jullie feedback geven op mijn website? Ik hoor wel links en rechts opmerkingen, maar gerichte feedback van meerdere mensen heb ik niet gehad en die zou erg welkom zijn. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb eerst zelf een website gebouwd. Na een jaar heb ik een webdesigner ingeschakeld en samen met hem is de huidige website ontworpen. De teksten heb ik uiteraard zelf geschreven. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: M'n oude website voldeed toch niet helemaal voor wat ik ermee wilde. Met de nieuwe site is de bedoeling om wat beter in gedachten te blijven bij mensen en meer klanten aan te trekken. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Bij veel websites van tekstschrijvers viel me op dat ze verouderd en/of heel zakelijk zijn. Dat wilde ik nadrukkelijk niet. De speelse uitstraling past bij mij, en maakt de site voor mijn gevoel ook persoonlijker. Klanten werken met mij, dan wil ik ook dat mijn persoonlijkheid vanaf de site 'voelbaar' is. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik wil vooral graag weten of er opvallende verbeterpunten zijn, of juist dingen die positief opvallen. Dat geeft mij weer duidelijkheid over waar ik op kan voortborduren en wat ik nog moet aanpassen.
  3. Je hebt een heel informele website. Dat straal je in alles uit: de dienst die je levert maar ook bijvoorbeeld kleurgebruik en lettertype. 'U' zou ik dan niet snel voor kiezen, dat past meer bij een zakelijke/traditionele houding. 'Je' is directer, persoonlijker en aansprekender. Dan wat taaldingetjes. Als ik iets toevoeg aan mijn winkelwagen staat er 'licht puntje!' Het lijkt me dat je daar een lichtpuntje bedoelt, iets positiefs. Een 'licht puntje' is een lichte, dus niet donkere, punt. Op de homepagina staan 3 korte teksten: de eerste twee beginnen met een hoofdletter, de derde niet. En bij 'nieuws' zag ik 'DIY Creations ontwikkeld zich." Dat moet ontwikkelt zijn. Let op dat soort fouten, het staat toch een beetje slordig. Wat ik zelf het grootste probleem vind is dat de winkelwagen lastig te vinden is. Meestal staat een winkelwagen rechtsbovenaan, daar zocht ik dus. Maar bij jullie staat hij rechtsmidden/onder op de pagina, vaak onder de fold, en op de homepagina verdwijnt hij helemaal. Er is ook geen button naar de bestelpagina. Dat kan best een reden zijn dat mensen afhaken. Heb je daar zicht op, hoeveel mensen wel iets in hun winkelwagen leggen maar niet verder bestellen? Het viel me trouwens ook op dat jullie aan verkopers eerst zeggen binnen 2 weken uit te betalen, maar bij servicevoorwaarden staat binnen één maand. Daar zou ik even een keuze in maken. Ik vind het wel een leuke site hoor, hij is met veel aandacht ontworpen en de uitstraling past goed bij wat jullie doen. :-)
  4. Het geheel oogt wat amateuristisch. De eerder al genoemde taal- en spelfouten, maar ook het webdesign vind ik niet zo netjes (bijvoorbeeld de grote, halflege footer) en de informatie is erg beperkt. Het is mij bijvoorbeeld niet direct duidelijk of je zelf een taxibedrijf bent of dat jij de boekingen bij taxibedrijven regelt voor klanten. En op de contactpagina staat 'Je mag ons alles vragen wat te maken heeft met taxi/vervoer,' dat vind ik meer klinken als de afsluiter van een spreekbeurt dan als professionele tekst. Wat me ook opviel: ik probeerde een willekeurige reis en kreeg bovenaan een banner met '3 mensen bekijken de deal van A naar B.' Dat geloof ik dus echt niet, dat 3 mensen exáct dezelfde rit bekijken als ik. Of was het stom toeval en kloppen die gegevens echt? Ik zou op z'n minst je teksten (laten) controleren en een 'over ons'-pagina toevoegen waar je meer over je bedrijf en werkwijze kunt vertellen, zodat het wat betrouwbaarder overkomt. Daarnaast zou ik de usability van het boekingsproces verbeteren. Je zou ook nog een dienstenpagina kunnen maken. Ik moet nu in de tekst lezen dat jullie ook bijzonder en zakelijk vervoer regelen, maar veel mensen lezen niet zo ver. Als je hier veel mee wil doen zou ik het ook prominenter weergeven op de website.
  5. Ik vind de website zeker overzichtelijk. Simpel, maar wel duidelijk. Wat me opvalt is dat de naam Mulderbezwaar wel heel vaak in de teksten staat, met name op de 'Over'-pagina. Mij stoort het een beetje. Verder vind ik het niet zo professioneel om, tot twee keer toe, te schrijven dat de politie en justitie 'veel fouten' maken. Dat klinkt voor mij een beetje kinderachtig. Als het echt zo is (en dan specifiek bij boetes die onder de wet van Mulder vallen) kan je daar misschien beter een percentage bij noemen, dat x% van de boetes onterecht of x% van de bezwaarschriften succesvol is. Ik zou ook nog even de pagina-id's veranderen naar een logische titel. Dus niet mulderbezwaar.nl/?page-ide=105, maar mulderbezwaar.nl/bekeuring-insturen. Dat is ook beter voor je SEO. Overigens wil je website bij mij niet (meer) goed laden. In eerste instantie wel, nu zie ik de homepagina als html-versie en de andere pagina's geven een DNS-fout. Dat is in Chrome (en andere sites laden prima). Dat zou ik even goed testen, voordat je misschien klanten misloopt.
  6. Je moet altijd uitkijken. ;) Als een website een bron noemt betekent het dat de foto in elk geval niet licentievrij is. Je zult dan bij het origineel moeten uitzoeken of je hem mag gebruiken met bronvermelding, of dat je expliciet toestemming moet vragen. Houd ook in de gaten dat je foto's soms niet commercieel mag gebruiken. Nooit zomaar overnemen van een andere partij, zoek altijd het originele werk op. Ook omdat niet elk bedrijf het even nauw neemt met het auteursrecht - als jij dan de afbeelding klakkeloos overneemt zou je daar zelf mee in de problemen kunnen komen. Er zijn wel sites die gratis rechtenvrije foto's aanbieden: in dit blog staan er 50 genoemd. Die mag je, al dan niet met bronvermelding, gebruiken. Het is eigenlijk niet zo'n heel grijs gebied. Je mag geen werk van anderen gebruiken tenzij daar toestemming voor is gegeven, persoonlijk of met een algemene licentie.
  7. Voordat mensen je openingstijden of emailadres gaan opzoeken moeten ze wel weten dat je bestaat. ;) Een paar jaar geleden ben ik het halve land doorgereden voor een auto, en ik wist van het bestaan af omdat 'ie op de website stond met uitgebreide informatie en foto's. Juist bij auto's denk ik dat veel mensen online info gaan zoeken. Het is nogal een aankoop tenslotte, en er zit veel kaf tussen het koren dus de meesten zullen niet bij een willekeurige autohandelaar naar binnen lopen. Ik in elk geval niet. Als een autohandelaar geen website heeft zou ik er alleen iets kopen als ik heel positieve verhalen over hem hoor, en zo'n reputatie bouw je niet even snel op. Mét website kan ik goed bekijken hoe hij zichzelf presenteert en wat voor auto's er staan, en dat zou mij toch meer vertrouwen geven.
  8. Tegenwoordig wordt 14-16 pixels aangeraden. ;-) Ik schrijf niet dat ik het niet kan lezen hè? Ik vind het niet préttig leesbaar, dat is iets anders. Dit is wel een leuk artikel hierover: https://www.smashingmagazine.com/2011/10/16-pixels-body-copy-anything-less-costly-mistake/
  9. Ik ben tekstschrijver, dus ik kijk vooral naar je teksten. :-) Ik zou je letterformaat echt groter maken. Het is nu heel klein, zelfs voor mij (met prima ogen) niet prettig leesbaar. De zin 'met de overgang naar de vernieuwde shop' zou ik weglaten bij je betaalmogelijkheden. Het is niet relevant. Sowieso zou ik dat stukje inkorten, nu is het niet zo duidelijk omdat ik een blok tekst moet lezen terwijl ik liever een lijstje zou zien waardoor ik in één oogopslag weet hoe ik kan betalen. Ik vind groots benoemen dat je 'niet goed, geld terug' hanteert een beetje flauw. Net als, op de Over Ons-pagina, "Pets Passion staat voor [...] 15 dagen zichttermijn, niet goed geld terug." Je bent dat immers verplicht, het is de wet. Ik zou duidelijk vermelden dat je ook verzendkosten terugbetaalt bij een retour. Niet elke webwinkel houdt zich aan die wet en het is iets waar ik altijd naar kijk voordat ik ergens bestel. Het is handig dat je onder elk product een kort overzicht met belangrijkste eigenschappen (Merk, kleur, etc) biedt. Maar ik zou afmeting daar ook bij zetten, nu zag ik dat ergens in de tekst staan terwijl het toch belangrijke info is die ik snel wil kunnen zien. Het sterretje achter 'voor 15.00 besteld, morgen in huis' zou ik weghalen. Ik denk dan direct: "Oh, het klopt dus niet, want blijkbaar geldt dat alleen onder bepaalde voorwaarden." Als je er toch een soort disclaimer bij wil zetten, doe dat in de footer van je pagina - een sterretje betekent meestal immers dat onderaan de pagina de uitleg staat. De meeste mensen zullen niet bedenken dat het een aanklikbare link is. Je prijzen liggen overigens vrij hoog, zag ik. Misschien niet van alles maar wel van de producten die ik heb bekeken. Dat snap ik wel, concurreren met een Zooplus is haast niet te doen. Maar ik zou dan wel zorgen dat je écht goede aanbiedingen hebt, en/of bijzondere producten die bij de andere webwinkels niet goed te verkrijgen zijn. Anders heb ik weinig reden om bij jou te bestellen. Je assortiment is al best goed hoor, leuk dat je ook veel verschillende hondensnacks aanbiedt, dat hebben de meesten niet. Ik klink misschien kritisch maar ik vind je webshop helemaal niet zo slecht hoor! :-)
  10. Ik weet niet hoe drastisch de website nog gaat veranderen? Het maakt op mij nu geen goede eerste indruk. Te schreeuwerig, te slordig ontworpen. Het wekt geen vertrouwen op. Ik zie ook wat taalfouten, dat helpt natuurlijk ook niet (uw wilt, alle opgeleid, telefoon reparatie moet één woord zijn, etc). Door alle menuopties maak je het me ook niet makkelijk. Ik moet kiezen wat voor reparatie, dan welk merk, dan welk model. Dan moet ik ook nog in een lange lijst zoeken naar de prijs. En dáár pas zie ik 'klaar terwijl u wacht' en dat de onderdelen op voorraad zijn - informatie die ik juist graag direct wil weten. Je contactformulier zou ik ook aanpassen, als ik verplicht mijn achternaam en telefoonnummer moet invullen haak ik af. Je kunt een groot feest geven zodat iedereen van je bestaan weet, maar als ze vervolgens op deze website uitkomen denk ik dat je er toch weinig klanten aan zal overhouden. Misschien had je dit allemaal zelf ook al bedacht hoor, en ben je daar nog druk mee bezig. In dat geval, excuus voor het gezeur. ;-)
  11. Welkom bij mijn voorstelbericht! Ik ben Daniëlle, en ik ben uw partner voor nieuwe teksten. Als jong en dynamisch persoon zijnde is mijn missie om bedrijven te voorzien van kwalitatieve teksten voor een scherpe prijs/kwaliteitverhouding. ... En eigenlijk om gedrochten als bovenstaand voorgoed te verwijderen van 't web. ;-) Ik ben tekstschrijver, sinds ongeveer een jaar heb ik mijn eigen bedrijf. Ik schrijf vooral webteksten en blogs, veel online werk dus. Leuk om te doen, ik vind het tof om iemands verhaal te vertalen naar een goeie webtekst - en ik vind het minstens zo tof dat ik bij allerlei bedrijven achter de schermen mag kijken. Ik heb een hoop enthousiasme maar niet echt ondernemers-skills dus die hoop ik hier op te doen. Er zitten hier vast leden waar ik veel van kan leren! Ik zag Norbert Bakker trouwens iets schrijven over amateur whisky advies - dat kan ik ook, en ik doe er nog amateur speciaalbier advies bij ook.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.