• 0

Heeft een BV oprichten nadelige gevolgen voor mijn kinder, zorgtoeslag

Hallo allemaal,

 

Voor het eerst op dit forum, maar al wel vaak naar al jullie vragen gekeken en, al veel van geleerd.

 

Nu zit ik zelf in een situatie waar ik geen antwoord op kan vinden, internet dan.

Wij zijn al een paar jaar bezig om een idee uit te bouwen naar een bestaand product.

Nu is het bijna zover dat het echt serieus wordt.

Ik ben nog in dienst bij een andere ondernemer.

 

 

.

Nu zijn we met drie man en er word een werkmaatschappij opgericht met daarboven een holding en daar boven een persoonlijke BV.

Nu ben ik al bij verschillende site's geweest en als je zoekt naar kindertoeslag en zorg toeslag dan krijg je niet echt de juiste info.

Heeft dit nadelige gevolgen voor mijn persoonlijke situatie, qua inkomsten kinderopvang e.d

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht dat ik je vrees niet helemaal kan inzien, maar waar ben je precies bang voor?

 

Als je nu toeslagen krijgt op basis van een bepaald inkomen en je verwacht meer te gaan verdienen zodat je deze toeslagen niet meer krijgt, dat is dat toch alleen maar mooi? In mijn ogen krijg je de toeslagen omdat je 'het goed kan gebruiken', maar zodra je helemaal voor jezelf kan zorgen, waarom zou je dan nog willen vasthouden aan toeslagen?

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0

Zo denk ik er zelf ook over, maar dat komt omdat het mijn kindje is.

Maar ik heb iemand te overtuigen die dit allemaal niet kwijt wil raken.

Zo ben naar harde bewijzen op zoek om haar te overtuigen dat ik probeer om alles veilig te doen.

Dat betekent geen inkomsten verlies.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ronald

 

Als je niets uit een BV hoeft te halen, dan is er niets aan de hand. Maar als je arbeid verricht dan móet je iets uit de BV halen in de vorm van salaris. Zoek even op 'gebruikelijk loon' op HL en je weet meteen waar dit heen gaat.

 

Om namelijk te voorkomen dat elke DGA van dividend gaat leven en zo het inkomen stuurt en gaat profiteren van allerlei toeslagen, geldt voor elke DGA die arbeid verricht in zijn BV een minimum verplicht salaris.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hai Ronald,

Precies allemaal punten waar ik ook mee zat toen ik voor mezelf begon. In eerste instantie als VOF, nu als BV. Het heeft nogal wat veranderingen, maar, zoals chris ook al aangeeft, als je niet terugkrijgt, betekent het ook dat je genoeg verdient.

Nadeel vond ik in eerste instantie bijv. de maandelijkse hypotheekrente-teruggave. Dat was eerst 300 Euro, en daarna ineens niks meer! Ook de zorgtoeslag verdween als sneeuw voor de zon. Nu, aan het einde van het jaar, hebben we zicht op de stand van zaken en komt het er op neemr dat je geld aan de belasting moet betalen....en dat is niet voor niks.

Nu we een BV worden, en ik eigenlijk als personeel in dienst treed van de BV, kan ik die toeslagen weer terugvragen maandelijks. Echter, ook hier moet je weer nadenken hoe het na een jaar zal gaan. Dat zou kunnen betekenen dat er geld terugbetaald moet worden aan de Belastingdienst....

En vertel dat maar eens thuis ;)

Succes!

Douwe

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.