Jump to content

chrisvanbaal

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    van
  • Last name
    Baal
  • Company or organization name
    BraunOni B.V.
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Sprout, emerce, mark

Company info

  • Location
    Chris
  • Branch
    Innovatie & concepten
  1. Voor diensten die je nog moet gaan verlenen is dat mogelijk. Hou er wel rekening mee dat dit in de omschrijving van de geleverde dienst ook duidelijk naar voren moet komen. Het is dus aan te raden om de (toekomstige) periode in de omschrijving op te nemen. Meer handige uitleg kun je ook hier vinden.
  2. Inkoppertje dus, lijkt me - deze optie is altijd meer dan de andere twee. Hangt er natuurlijk wel van af. De grens van bijverdienen is vrij hard. Zodra je over het maximaal bedrag gaat, verlies je in 1 keer de stufi en de OV jaarkaart. Afhankelijk van je reiskosten, ga je er dus in 1 keer duizenden euro's er op achteruit. Als je denkt dat krap boven de grens van bijverdienen komt, kun je dus beter proberen er net iets onder te blijven, dan behoud je de de voordelen van stufi en een OV.
  3. Peter_CVinfo, bedankt voor je info. Voor mijn gevoel wringt er echter nog iets mbt tot de regels die de belastingdienst stelt. Voor iedere nieuwe levering of dienst die je doet moet namelijk een apart factuurnummer worden aangemaakt. Dat is helemaal van belang als deze twee diensten in verschillende periodes worden gefactureerd. Op het moment dat er aanmaningskosten worden gerekend, zou dit 'meeliften' op het factuurnummer van de oude factuur. Dit lijkt me incorrect.
  4. Maar wat ik me dan nog steeds afvraag is: hoe wil de belastingdienst dat ik dit registreer? Als ik op 1-12-2011 een factuur stuur en op 14-1-2012 een aanmaning van deze factuur met extra kosten, dan heb ik dus feitelijk twee keer inkomsten in twee verschillende jaren. Echter de eerste kostenpost heeft een eigen factuur met een eigen datum en factuur nummer. De tweede kostenpost heeft wel een datum, maar geen eigen factuurnummer. Dit is immers slechts een 'aanpassing' van de vorige factuur, wat mijns inziens dus eigenlijk niet mag.
  5. Stel de volgende situatie: ik maak en factuur van € 200 aan. Stuur een aantal herinneringen en tenslotte een aanmaning met daarin opgenomen aanmaningskosten a € 10. Op welke manieren moeten de aanmaningskosten in de administratie worden opgenomen? De belastingdienst stelt als regel dat een eenmaal verzonden factuur nooit meer mag worden aangepast. Moet er dan een aparte post inkomsten worden geboekt (op een eigen datum) enkel voor de aanmaningskosten?
  6. Zorg dat je je wensen heel erg goed doorspreekt. Als een software ontwikkelaar een volledige offerte kan geven na een gesprek van een uurtje en de offerte ‘nog die avond’ naar je opstuurt, wees dan voorzichtig. Gedegen software heeft vaak een behoorlijk lang aanlooptraject nodig voordat er ook maar 1 regel code in het systeem wordt geschreven. In zo’n aanlooptraject kun jij als opdrachtgever je wensen ook het beste duidelijk maken door je doelen te noemen. Software is in de meeste gevallen immers een middel om een bepaald doel te bereiken. Een goede softwareontwikkelaar kan met mee je meedenken en door middel van creatieve ICT oplossingen te ontwikkelen jou je doelen efficiënt en effectief te laten behalen. Het volgende belangrijke punt is dat je heel gedetailleerd moet laten opschrijven wat het systeem moet doen in een functionele specificatie. Maar al te vaak denkt de opdrachtgever net iets anders dan de softwareontwikkelaar. Om ieder misverstand te voorkomen moet voor beide partijen goed uitgewerkt worden wat er uiteindelijk op geleverd gaat worden. En als je dan eenmaal je stuk software hebt draaien… dan kom je vaak al snel met nieuwe wensen, aanvullingen en mogelijk koppelingen met andere systemen. Zorg dus ook dat je een softwareontwikkelaar hebt die je voor de lange duur kan bijstaan en je kan helpen met eventuele problemen. Een paar studenten kunnen vaak relatief goedkoop aan de slag om een stukje software te ontwikkelen. Maar wat doe je als zij afgestudeerd zijn en je niet meer kunnen/willen helpen met vragen die jij hebt? Zorg dus dat je een softwareontwikkelaar zoekt waarmee je ook in de toekomst verder kunt.
  7. Klopt. Maar de conversie op je site kan ook flink omhoog wanneer je site sneller laadt. Zelfs Google zelf zag minder (0,5%) zoekopdrachten bij bezoekers wanneer de zoekresultaten 0,1-0,4 seconden trager getoond werden (bron) Firefox zag 15% meer downloads nadat de downloadpagina 2 seconden sneller laadde (bron) En zo zijn er nog wel wat metingen / onderzoeken waar uit blijkt dat snelheid belangrijk is voor je conversie. Nog een mooie: 'De omzet van Amazon stijgt met 1 procent bij elke 100 milliseconden dat de website sneller geladen is.' (bron) En daar zit dus vaak de afweging voor rijk gevulde landingspages. Aan de ene kan wil je graag veel 'beeld' en functionaliteit aan de andere kant mag dat niet ten koste gaan van de snelheid van de pagina. Gebruik van de juiste technieken om een pagina lichter te maken kunnen daarin overigens aanzienlijk schelen.
  8. Bekende truc. Vaak wordt er ook een hint gegeven dat de 'potentiële koper aan de andere lijn' hangt en ook nog eens van plan is om de site gebruiken voor iets anders zoals porno, wat nadelig kan zijn voor jouw naam. Bij dit soort oplichting wordt altijd gebruik gemaakt van een zeker twijfel en een tijdsdruk om het domein te kunnen verkopen. Beste oplossing bij dit soort types is om het gesprek snel af te kappen en de groetjes te laten doen aan de 'potentiële koper aan de andere lijn'. :)
  9. Ik ben even benieuwd waarom niet? Het producttype? De beperkingen die er vanuit China worden opgelegd?
  10. Koop een grote rol bubblefolie. Onlangs nog 50cm bij 100m gekocht voor minder dan drie tientjes. Vervolgens snij je iedere keer een lap af wat je om je gadget heen kunt 'frommelen'. Met 100m kun je behoorlijk wat doosjes vullen.
  11. Ze kunnen eisen wat ze willen (spring in een put, aan schandpaal op marktpein.... ...) . Wil jij niet, dan kunnen ze (hun) naar een rechter. Ik zou eerst eens (laten) uitzoeken of dat uberhaupt wel inbeuk is. SBN-boys stellen dat nog al snel. Zoals je het beschrijft, denk ik persoonlijk niet. Idd. Iemand kan eisen wat hij wil. Het is uiteindelijk een rechter die het dwingend en rechtsgeldig moet maken. Mijn tip: niet direct op de eisen ingaan. Daarmee beken je in feite al (voor een deel) schuld. Neem een specialistische jurist in de arm en laat het rustig en gedegen doornemen.
  12. Wat doen jullie dan wat waardevol is voor jullie (toekomstige) klanten? Google en Microsoft bieden zelf ook support op hun (betaalde) cloud diensten. Waarom zou een klant dan daadwerkelijk jullie nog nodig hebben?
  13. Ik sluit me hier helemaal bij aan. Dit is een erg handige en betrouwbare toepassing voor het genoemde probleem. Daarnaast biedt DropBox ook versiebeheer aan zodat je later terug kunt zoeken in oude versies van 1 bestand, zonder zelf met versienummers te hoeven werken.
  14. Dat een klant “niet goed weet wat hij wil”, is zo’n beetje regel 1 bij een websitebouwer. De kunst van een goede websitebouwer is dat hij erachter weet te komen: - wat de klant nu eigenlijk wil - of de klant op de hoogte is van wat er allemaal mogelijk is en wellicht nog wel het belangrijkste: - wat de klant nu eigenlijk nodig heeft Voordat wij aan de slag gaan met de ontwikkeling van een website gaat er bij ons dan ook altijd een behoorlijk traject aan vooraf om de bovengenoemde punten goed uit te zoeken. Aan de hand van alle bevindingen schrijven we dan een offerte uit waarmee zowel de opdrachtgever als wij duidelijk hebben wat we van elkaar kunnen verwachten. Uiteraard heeft een simpele website een kleiner voortraject dan een ingewikkeld informatiesysteem, maar de sleutel voor een succesvol project zit heel vaak in het voortraject. Als dat duidelijk is zijn deadlines ook veel realistischer en wordt een klant niet teleurgesteld.
  15. Indien je producten verkoopt aan (BTW plichtige) ondernemers in Duitsland moet je er rekening mee houden dat je geen BTW in rekening hoeft te brengen omdat in je dat geval een intracommunautaire levering verricht. Houdt dit wel goed bij, omdat je dit ook bij je aangifte bij de Belastingdienst moet aangeven.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept