Stel de volgende situatie: ik maak en factuur van € 200 aan. Stuur een aantal herinneringen en tenslotte een aanmaning met daarin opgenomen aanmaningskosten a € 10.
Op welke manieren moeten de aanmaningskosten in de administratie worden opgenomen? De belastingdienst stelt als regel dat een eenmaal verzonden factuur nooit meer mag worden aangepast. Moet er dan een aparte post inkomsten worden geboekt (op een eigen datum) enkel voor de aanmaningskosten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chrisvanbaal
chrisvanbaal
Stel de volgende situatie: ik maak en factuur van € 200 aan. Stuur een aantal herinneringen en tenslotte een aanmaning met daarin opgenomen aanmaningskosten a € 10.
Op welke manieren moeten de aanmaningskosten in de administratie worden opgenomen? De belastingdienst stelt als regel dat een eenmaal verzonden factuur nooit meer mag worden aangepast. Moet er dan een aparte post inkomsten worden geboekt (op een eigen datum) enkel voor de aanmaningskosten?
BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33616-aanmaningskosten-factuur-en-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag