Sinds kort de trotse eigenaar van de webwinkel http://www.multi-toys.nl. Tot nu toe heb ik 2 betaalmethoden op de webwinkel namelijk vooraf overmaken of betalen via iDEAL. Hoewel de groei in bestellingen al sinds een paar weken aardig te merken is (waarschijnlijk ook te danken aan de feestdagen) heb ik toch een aardig probleem.
Ik heb een behoorlijk hoog percentage bestellingen die niet worden betaald. Ik heb vooraf bepaald dat ik niet op rekening wil leveren en dus mijn bestellingen pas verstuur nadat de betaling is ontvangen. Dit communiceer ik duidelijk naar de klant via de site en via de bevestigingsmail. Natuurlijk stuur ik het pakket wel direct op bij een iDEAL betaling.
Het komt vaak voor dat klanten die kiezen voor handmatig overmaken niet betalen. Ik zelf zie dit als behoorlijk asociaal gedrag en zou hier zelf nooit aan beginnen. Je gaat immers een overeenkomst aan met het bedrijf die hier eventueel rekening mee houdt met de inkoop van zijn producten. Blijkbaar denkt niet iedereen hier hetzelfde over en word ik dus regelmatig blijgemaakt met een dooie mus.
Is dit probleem aan te pakken? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan toch op rekening leveren om de klant meer service te verlenen, maar ook meer druk op de klant te leggen om te betalen. Dit brengt natuurlijk wel veel meer risico met zich mee. Daarnaast zit ik te denken aan een extra betaalmethode (rembours o.i.d.?). Dit is alleen omslachtig en erg duur. Hoeveel hebben andere mensen te maken met dit probleem en wat kunnen jullie mij adviseren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Matthijs
Matthijs
Dag allemaal,
Sinds kort de trotse eigenaar van de webwinkel http://www.multi-toys.nl. Tot nu toe heb ik 2 betaalmethoden op de webwinkel namelijk vooraf overmaken of betalen via iDEAL. Hoewel de groei in bestellingen al sinds een paar weken aardig te merken is (waarschijnlijk ook te danken aan de feestdagen) heb ik toch een aardig probleem.
Ik heb een behoorlijk hoog percentage bestellingen die niet worden betaald. Ik heb vooraf bepaald dat ik niet op rekening wil leveren en dus mijn bestellingen pas verstuur nadat de betaling is ontvangen. Dit communiceer ik duidelijk naar de klant via de site en via de bevestigingsmail. Natuurlijk stuur ik het pakket wel direct op bij een iDEAL betaling.
Het komt vaak voor dat klanten die kiezen voor handmatig overmaken niet betalen. Ik zelf zie dit als behoorlijk asociaal gedrag en zou hier zelf nooit aan beginnen. Je gaat immers een overeenkomst aan met het bedrijf die hier eventueel rekening mee houdt met de inkoop van zijn producten. Blijkbaar denkt niet iedereen hier hetzelfde over en word ik dus regelmatig blijgemaakt met een dooie mus.
Is dit probleem aan te pakken? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan toch op rekening leveren om de klant meer service te verlenen, maar ook meer druk op de klant te leggen om te betalen. Dit brengt natuurlijk wel veel meer risico met zich mee. Daarnaast zit ik te denken aan een extra betaalmethode (rembours o.i.d.?). Dit is alleen omslachtig en erg duur. Hoeveel hebben andere mensen te maken met dit probleem en wat kunnen jullie mij adviseren?
Hartelijk bedankt!
Matthijs
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24345-bestellingen-worden-niet-betaald/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag