Privé lening 2008 naar holding 200.000 ( vanuit privé) geïnvesteerd in holding panden
Privé lening Derde 20.000
2009 heb ik terugbetaald gekregen 18.000 vanuit de holding om van te leven.
2009 heb ik nog niet afgerekend met de Ficus voor het loon omdat ik me nog niet heb aangemeld.
Voor de holding bij de belastingdienst omdat de Holding vleden jaar is opgericht vervolgens heb ik de oude B.V die ik al had met toestemming van de b.d eronder geschoven. 2008 heb ik dan ook mijn salaris ontvangen van de dochter per 1 januari 2009 is dit gestopt
Kan ik niet onder het DGA Salaris uit komen !!!! vanuit de holding
Zijn er nog tips !!!
Eventueel de 43.000 euro die ik als management heb ontvangen om die terug te boeken !!!
Zo te zien moet ik nu fors betalen bij de Holding naar de Fisctus
Vanuit de werk b.v s niet 2008 zit er nog eens een verlies in van 50.000
Ik wil ook wel graag betalen maar dan moet het er wel zijn en dat heb ik nu even niet voor het dga salaris
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karin de Vries
Karin de Vries
Fiscale tips gevraagd
Ik heb 1 Holding met 6 verschillende bedrijven eronder
alle 6 bedrijven maken bijna geen winst of geen winst ( sinds januari 2009)
De Holding had aan 1 van de dochters 2008 een schuld van 150.000 wegens een lening.
De Holding heeft dit bedrag nu volledig afgelost per 20-12-2009 naar de dochter
Veders heeft de holding nu alleen maar vorderingen op onderstaande b.v.d. op dit moment.
De holding is tevens de verhuurmaatschappij naar de dochters hebben we laag ingeschat de huurprijs
Manenmentfee wat ik berekend heb is in totaal 43.000 ( naar 1 bv.)
( 43.000 euro naar deze 1 B.V die ook geen winst heeft behaald dit jaar zo te zien.
Deze bv. heeft dit uit de R.C krediet betaald) ( staat nu ongeveer 80.000 in de min ) Verlies 2009 40.000
2008 had deze bv. ook al een verlies van 50.000
Vederszijn er weinig schulden op dit moment alleen voorraden( we hebben geen fiscale eenheid ivm de risico's
Deze b.v moest het dan ook doen in de afgelopen jaren alleen door de sterke achteruitgang qua omzet. De omzet van deze B.V van 700.000 naar 400.000
In deze bv. zit dan ook het personeel gelukkig niet vast.
Dit jaar ben ik dan ook druk geweest met opruimen contracten ontbinden van huurdersverplichtingen abonnementen enzovoort
de holding heeft een omzet behaald van 193.000
-150.000 afbetaling naar dochter (lening)
43.000
Aflossingsverplichtingen + aflossingen derden -50.000
Crediteuren -5.000
Investeringen -30.000
-42.000
Privé lening 2008 naar holding 200.000 ( vanuit privé) geïnvesteerd in holding panden
Privé lening Derde 20.000
2009 heb ik terugbetaald gekregen 18.000 vanuit de holding om van te leven.
2009 heb ik nog niet afgerekend met de Ficus voor het loon omdat ik me nog niet heb aangemeld.
Voor de holding bij de belastingdienst omdat de Holding vleden jaar is opgericht vervolgens heb ik de oude B.V die ik al had met toestemming van de b.d eronder geschoven. 2008 heb ik dan ook mijn salaris ontvangen van de dochter per 1 januari 2009 is dit gestopt
Kan ik niet onder het DGA Salaris uit komen !!!! vanuit de holding
Zijn er nog tips !!!
Eventueel de 43.000 euro die ik als management heb ontvangen om die terug te boeken !!!
Zo te zien moet ik nu fors betalen bij de Holding naar de Fisctus
Vanuit de werk b.v s niet 2008 zit er nog eens een verlies in van 50.000
Ik wil ook wel graag betalen maar dan moet het er wel zijn en dat heb ik nu even niet voor het dga salaris
Ik heb teveel geinversteerd dat weet ik wel.
Groet Karin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24377-fiscale-tips-gevraagd-dga-salaris-enz/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag