• 0

Gevolgen voor een student bij mede eigenaar vof

Hallo

ik graag weten wat mijn voordelen en natuurlijk nadelen zijn als ik mede eigenaar wordt bij een vof. Ik wordt dan hoogstens10% mede eigenaar. Ik ben nu een student en ontvang studiefinanciering. Blijf ik studie financieting ontvangen of wordt ie stop gezet of verminderd, en hoe zit het met belstingdienst?

Ik wil 100% weten dat ik geen gezeik met ibg krijg ofzo.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De IBG kijkt naar je verzamelinkomen. Er zit dus in principe geen verschil tussen inkomsten die je uit een bijbaan krijgt, of inkomsten die je uit een VOF krijgt. Het hangt dus vooral van de hoogte van je inkomsten af of je wel of niet moet terugbetalen.

 

Een aandeel van 10 % is overigens niet heel veel als je bedenkt dat je voor 100 % voor alle schulden van de VOF aansprakelijk bent. Ik zou de columns hier op HigherLevel eerst even goed doorlezen voordat je hier aan begint, als het mis gaat heb je waarschijnlijk grotere problemen dan het gemis van een studiefinanciering.

Link naar reactie
  • 0

van mis gaan ben ik niet zo heel erg bang, want ik weet bijna zeker dat het goed gaat. En als het niet goed gaat met bedrijf ben ik gewoon mijn geld kwijt (die risico neem ik wel) want het is een autobedrijf. Ik doe beetje administratie en marketing, reclame etc.

Wat zijn dan eigenlijk mijn voordelen?

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn dan eigenlijk mijn voordelen?

Het voordeel is dat wanneer het autobedrijf in de problemen komt en ze hun voorraadfinanciering niet meer kunnen voldoen ook jij als vennoot in de vof aansprakelijk bent voor het hele bedrag. Dus is de schuld 200.000 dan krijg jij die vordering (ook) gepresenteerd.

 

Lees dus eerst iets over de vof hier op HL (gebruik de zoekfunctie) voordat je heel vrolijk als kleine vennoot in een autobedrijf stapt.

Link naar reactie
  • 0

dat is het mooie van dit bedrijf, hij neemt bijna geen voorraad, en voorraden die hij neemt worden gelijk betaald en dan spreek ik over bijv 120 liter olie en 100 koplampen dus in totaal misschien maar 1000 euro aan voorraad. Ik ben niet bang dat het fout gaat, die heb ik allemaal al over nagedacht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.