Beroeps- en religieuze kledij laten maken in Polen, is dat aan te raden?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy1980
Roy1980
Beste HLers,
Na enige tijd afwezig te zijn geweest, lees ik nu weer dagelijks de (doorgaans) interessante berichten op HL.
Inmiddels heb ik een fulltime baan waarmee ik tevreden ben. Niettemin koester ik nog altijd de droom om een eigen onderneming te beginnen.
Aangezien ik nu 'zekerheid' heb wens ik nog niet direct volledig in het diepe te springen. Om alvast van het ondernemerschap te kunnen proeven, wil ik een webshop starten. De shop zal zich toeleggen op de verkoop van beroeps en religieuze kledij (denk hierbij aan overalls en burka`s). Wellicht is dit voor jullie een vreemde combinatie, maar ik zie er een verband tussen.
Voor het starten van de webshop zijn de volgende punten van belang.
Aangezien de shop voor mij in beginsel een 'bijbaan' is, kan ik nog niet heel veel tijd investeren. Ik ga ervan uit dat 2 uur per dag het maximum zal zijn. Ik ben dus niet in staat om de kleding zelf te vervaardigen, waardoor ik ben aangewezen op goede leveranciers/fabrikanten.
Om het overzichtelijk te houden zal ik de kleding niet als maatwerk, maar in de standaard maten (S, M, L, XL) aan gaan bieden. In afwachting van verdere ontwikkelingen ga ik ervan uit dat ik in het begin slechts in kleine oplages ga bestellen en verkopen. Denk hierbij aan 5 stuks per week.
Het liefst zou ik op bestelling werken, in die zin dat ik bijvoorbeeld bij elke 5 bestellingen een fabrieksorder uit laat gaan. Uiteraard zal ik de afnemer dan moeten wijzen op de langere levertijden. Ik verwacht echter niet dat dat voor mijn branche een probleem zal zijn.
De kleding is gebonden aan specifieke (religieuze) voorschriften. Ik zal de fabrikant/leverancier de voorschriften ter hand stellen. De leverancier/fabrikant dient deze voorschriften nauwkeurig te volgen.
Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om vanuit China te importeren. Gelet op de verzendkosten en levertijden, zoek ik echter een alternatief voor China. Via dit forum vernam ik bijvoorbeeld van de mogelijkheid om de stukken in Polen te laten maken: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=15652
Zijn er HLers die goede ervaringen hebben met leveranciers/fabrikanten van kleding uit bijvoorbeeld Polen? Achten jullie die leveranciers - met het oog op het vorenstaande - in staat/bereid om aan mij te leveren?
Elke reactie en elk advies is van harte welkom.
Alvast bedankt!
Roy
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag