Rust op Higherlevel

Aanbevolen berichten

Normaal vind ik zijn collums niet echt pakkend, maar in dit geval verdedigd hij als ik het goed begrijp John zijn standpunt:

 

http://www.nu.nl/column-zaterdag/2168699/hoereren-in-naam-van-haiti.html

Dasselaar is een prutser, maar hier heeft hij mooi gelijk. Bedrijven die adverteren dat ze voor elk verkocht product een donatie aan giro 555 doen, daar mag van mij een bom op. Zo triest.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Arjan heeft bijna gelijk. Hij slaat ook de plank af en toe volledig mis!

 

http://twitpic.com/photos/ArjanDasselaar

 

Neem nou de onderste link: thuisbezorgd.nl. Het is niet alsof zij op elke bestelling een enorme marge vangen! Ze staan die pizza's echt niet zelf te bakken en te verkopen. Het is niet Domino's zelf! TB.nl krijgt hooguit een kleine lead-vergoeding. In dit geval steun ik hun initiatief van harte.

 

CPtotaal doneert de helft van de abo's. Dat is ook niet bepaald een eurootje per nieuwe klant.

 

Inktshop doneert de helft van de omzet van januari. Let wel: van de omzet, dus ook van regulier bestellende klanten! En dus voor aftrek van gerelateerde kosten als inkoop van inkt en cartridges!

 

Bol, bladenbox, Yves Rocher en Aristo moeten zich inderdaad schamen >:(

Bij hen lijkt het, voordeel van meer omzet belangrijker dan de donaties.

 

Geef dan inderdaad onvoorwaardelijk! En dat geldt eigenlijk ook gewoon voor iedereen!

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

wat is de meerwaarde dan? Kun je toch ook meteen iets overmaken?

 

Ik heb zelf nauwelijks iets van die uitzending op tv gezien, maar ik heb wel gehoord dat de kosten 7% van de opbrengst zou bedragen. Ik vroeg me toen af of ze daar een contract of zo over hadden afgesproken. En het tweede wat ik me afvroeg was het percentage dat er dan alnder als kosten aan blijft hangen. Maar dat zal Joost zich ook vast hebben afgevraagd. Die is ook goed in rekenen... ;)

Link naar reactie

Bedrijven die adverteren dat ze voor elk verkocht product een donatie aan giro 555 doen, daar mag van mij een bom op. Zo triest.

 

Wellicht is dat zo vanuit je Nederlandse perspectief, maar zou een Haitiaan dezelfde mening zijn toegedaan?

Dat kan me eerlijk gezegd m'n reet roesten. Ik kan me zo ongelooflijk kwaad maken op mensen die over de rug van dit soort slachtoffers geld proberen te verdienen. Ik heb ook gegeven, maar wel uit mijn eigen portemonnee van geld dat ik door hard werken heb verdiend. Akkoord, altruïsme is de mens niet eigen (wat ook betekent dat ik niet direct mijn spaarrekening heb omgedraaid en leeggeschud), maar dit is toch gewoon schaamteloos?

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

ik wil het niet weten, want dan doneer ik de volgende keer niets meer. 93% van mijn euro's is toch de moeite waard!

Ik kan je zelfs zeggen dat dat veel is! Je kent zelf ongetwijfeld de verplichtingen die liefdadigheidsinstellingen hebben m.b.t. het deel van de donaties die direct naar het "doel" moet gaan. Ik weet uit de praktijk dat er weinig stichtingen zijn die veel afwijken van het minimale percentage. Van je storting aan het adres van menig stichting blijft dus minder dan de helft over voor het goede doel.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Even een klein beetje tegengas: die commercials waren niet gratis. Bol heeft dus betaald voor de commercial (ook geld voor Haïti) en geld gedoneerd o.b.v. de bestellingen.

 

Nog iets meer tegengas:

Mailtje van Bol.com van afgelopen week:

Een aardbeving heeft het straatarme Haïti zwaar getroffen. Bol.com wil de slachtoffers van deze ramp helpen en doet daarom mee met de actie Nederland helpt Haïti. Van iedere bestelling die geplaatst wordt op donderdag 21 januari schenkt bol.com 1 euro aan Giro555. Bol.com doneert minimaal 30.000 euro.

 

Ze onderscheiden zich dus wel degelijk van de rest.

 

Geluk!

 

Ferry

 

 

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.