Diverse klanten uit de EU (niet NL) halen bij ons de spullen af. We geven dit nu altijd als ICL aan, maar we hebben dus eigenlijk geen bewijs dat de spullen ook daadwerkelijk de grens over zijn gegaan. Bij controle lopen we dus het risico dat we alsnog BTW kunnen gaan afdragen en daar zit ik uiteraard niet op te wachten.
Is er een praktische oplossing om dit risico uit te sluiten? Is er bijv. een door de fiscus geaccepteerde verklaring waarin onze klant aangeeft de spullen te zullen exporteren? Die zouden we dan bij het afhalen kunnen laten ondertekenen.
Arjan Vos Business Solutions - Haal winst uit uw administratie!
(En financieel directeur bij een internationale groothandel in sportartikelen, ik reageer ook vanuit dat perspectief als "ik"/"wij")
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Arjan Vos
Arjan Vos
Diverse klanten uit de EU (niet NL) halen bij ons de spullen af. We geven dit nu altijd als ICL aan, maar we hebben dus eigenlijk geen bewijs dat de spullen ook daadwerkelijk de grens over zijn gegaan. Bij controle lopen we dus het risico dat we alsnog BTW kunnen gaan afdragen en daar zit ik uiteraard niet op te wachten.
Is er een praktische oplossing om dit risico uit te sluiten? Is er bijv. een door de fiscus geaccepteerde verklaring waarin onze klant aangeeft de spullen te zullen exporteren? Die zouden we dan bij het afhalen kunnen laten ondertekenen.
Arjan Vos Business Solutions - Haal winst uit uw administratie!
(En financieel directeur bij een internationale groothandel in sportartikelen, ik reageer ook vanuit dat perspectief als "ik"/"wij")
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24989-eu-klant-die-bij-ons-afhaalt-icl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag