Geplaatst: 31 januari 201015 j WOMANXYZ 13 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Ik ben bezig met de belastingaangifte van het bedrijf van mijn man en daarna die van mij, as we speak yeah, i know..te lang uitgesteld :-\ maar WAAR in godsnaam kan ik de reiskosten declareren die we gemaakt hebben? Moet ik hierbij het aantal gereden km's x € 0,19 nemen? ik sta op het punt deze bij de VOORBELASTING mee te nemen samen met de btw van de aangeschafte goederen ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Geplaatst: 31 januari 201015 j Robbert12 653 berichten 4 Trofeeën 61 Reputatie Ik ga er even vanuit dat je bezig bent met de BTW-aangifte? De reiskosten die je aan prive vergoed zijn niet van belang voor de BTW-aangifte. Wel voor de IB-aangifte omdat dit het resultaat drukt. Je neemt deze dus in je boekhouding mee en dus niet bij de voorbelasting.
Geplaatst: 31 januari 201015 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Womanxyz Je kunt wel 75% van de BTW op de brandstofkosten en garagenota's als voorbelasting aftrekken, nu de auto (blijkbaar) privé is en natuurlijk als je de bonnen nog hebt. groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 31 januari 201015 j WOMANXYZ 13 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur bedankt! er ging een enorme gloeilamp branden hier ;)
Geplaatst: 31 januari 201015 j WOMANXYZ 13 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur nog een vraag; hier valt een vliegreis ook onder?
Geplaatst: 31 januari 201015 j Robbert12 653 berichten 4 Trofeeën 61 Reputatie Op een vliegticket zelf zit geen BTW, die kan je er dus ook niet uithalen.
Geplaatst: 1 februari 201015 j Superkees 59 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Als er over de aankoop van de auto BTW is betaald (en je hebt hem gekocht in 2009), dan kun je die BTW ook nog aftrekken voor 75%. Maar dan moet je er ook weer een x percentage per jaar aan btw afdragen. x weet ik zo even niet, maar mocht bovenstaande het geval zijn, dan weet iemand wel hoe het precies zit.
Geplaatst: 1 februari 201015 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator hoi kees De BTW op de aanschaf kun je volledig terugvragen. Daarvoor geldt de 75% regeling niet. Hoe je vervolgens de jaarlijske correctie moet maken, staat in dit topic. groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
WOMANXYZ
Ik ben bezig met de belastingaangifte van het bedrijf van mijn man en daarna die van mij, as we speak
yeah, i know..te lang uitgesteld :-\
maar WAAR in godsnaam kan ik de reiskosten declareren die we gemaakt hebben?
Moet ik hierbij het aantal gereden km's x € 0,19 nemen?
ik sta op het punt deze bij de VOORBELASTING mee te nemen samen met de btw van de aangeschafte goederen
ik hoop dat iemand me kan helpen!!