• 0

Stoppen met kledingzaak.

hallo iedereen!

 

3 jaar geleden ben ik begonnen met een kledingzaak.

ik moet zeggen, de moeilijkste jaren uit mijn leven.

voor de opstart van de winkel investeerde ik 60 000 euro, eigen middelen, zonder een lening aan te gaan.

ik had er veel meer van verwacht.

na 3 jaar kan ik nog altijd geen loon overhouden en moet ik het redden door het inkomen van mijn man die thuis alles betaald.

het enige wat ik kan is met heel veel moeite mijn eigen kosten van de winkel betalen.

ik zit met een huur van ongeveer 1200 per maand.

per jaar ongeveer aankoop van 40 000 euro aan kleding.

helaas zit ik met veel overschot die ik dan kan doorverkopen voor slechts enkele euro's aan een opkoper om toch nog maar iets van cash flow te hebben.

enkele weken terug lag ik in het ziekenhuis omdat ik paniekaanvallen heb. dit komt allemaal door die winkel.

ik wil ermee stoppen, overlaten, ...

geld voor dure reclamecampagnes heb ik niet om een nieuwe boost te geven, dus dat is voorlopig ook geen optie.

en de omzetten die ik haal zijn ook niet bepaald om naar huis te schrijven.

zonder mijn man was ik al lang failliet gegaan.

wie weet raad?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Wendy,

 

Na een dag lang je topic gelezen te hebben, eigenlijk niet eens een inhoudelijke reactie, maar meer een steuntje in de rug.

Ik heb ook jarenlang zo geleefd (8 jaar) en inderdaad, het is niet altijd even makkelijk. Soms gewoon verrekte moeilijk. Klaar.

 

Maar ik zie ook positieve dingen : Volgens mij heb je nog een greintje moed in je donder, en je hebt geen banklening ! Ga er maar aan staan ! Gewoon goed !

 

Vraag eens aan je boekhouder om samen met jou flink door de cijfers te stofkammen. In Nederland hebben we het Ondernemersklankbord, wie weet hebben jullie ook zo iets. Zij kijken ook onafhankelijk naar je cijfers.

 

En dat je moe bent, en het op wilt geven, is allemaal zo duidelijk en begrijpelijk, maar aan de andere kant, ben je eigenlijk pas net bezig !

 

Zet jezelf in de markt ! Plan een avondje thuis met wat familie, vrienden, doe je verhaal, laat en traan indien nodig en vraag hulp en advies. (bedenk natuurlijk wel dat de familie en vrienden altijd positief reageren....) Maak plannen en vorm nieuwe kansen en ideeën !

 

Probeer ergens energie uit te halen. Kop omhoog ! Wanneer de energie op is, loop je er namelijk ook zo bij, en dan is het binnen no-time voorbij !

 

Dus, kop op, onderneem stappen en maak iets van die toko van je !

 

Sterkte en succes,

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Wendy,

Je geeft aan dat je niet vraagt aan klanten waarom ze niets kopen en dat je dat ook niet gaat doen. Groot gelijk. Als je je daar niet lekker bij voelt, dan voelen ze dat aan.

Misschien kan je wel vragen wat hun zou overtuigen om wél iets bij je te kopen, misschien is het de manier waarop het een en ander is uitgestald, komt de kwaliteit niet over, zijn de prijzen juist te laag..

Een ander idee: je zit naast een thearoom, misschien kan je met de uitbater een manier bedenken om de bezoekers van de thearoom naar jouw winkel te trekken en andersom via affiliate marketing. Misschien moet je dit ook juist doen met een uitbater van een andere gelegenheid, niet te ver weg, maar meer in de winkelroute.

Succes in ieder geval!

Marije

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.