• 0

Welke bescherming bied "de Merkpl44ts"

Wat houd onderstaande nu eigenlijk in?

 

Alle modellen zijn geregistreerd en de namen zijn gedeponeerde handelsmerken. Op de naam en het gedachtegoed ligt (idee, uitwerking en toepassing) een claim, die juridisch beschermd is door de Merkpl44ts te Amsterdam.

 

Het gaat ons in dit geval niet zozeer om het merk maar meer om de producten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het geeft te maken met een eerdere post van mij deze week ;)

 

We willen een product laten maken dat al snel gaat lijken op een bestaand product, het krijgt immers dezelfde functionaliteiten. Mijn gevoel zegt mij dat de quote een beetje een wassen neus is maar ik wil geen rechtszaken gaan krijgen als wij straks het nieuwe product op de markt gaan brengen. Ik vind dat zonde van de energie en (financiële) middelen. Ik ga mij liever richten op het verkopen van het product.

 

Kan je ergens inzien, zonder argwaan te trekken of slapende honden wakker te maken, wat er dan "beschermd" is en wat die "bescherming" inhoud. M.a.w. moet een dergelijke claim ergens in een openbaar register staan o.i.d. En dan in hoeverre kan dat problemen opleveren?

Je kan natuurlijk nooit voorkomen dat een ander je voor de rechter daagt dit is natuurlijk afhankelijk van de wijsheid van hun advocaat.

Link naar reactie
  • 0

De genoemde partij is gewoon een (commercieel) merkenbureau. Daar moet je dus als concurrent van hun client niet zijn voor informatie. Je wilt meer weten over modelbescherming en bestaande (geregistreerde) modellen van een bepaalde houder. Volgende link helpt je al vast op weg:

 

http://www.boip.int/nl/modellen/new.html

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het geeft te maken met een eerdere post van mij deze week ;)

 

We willen een product laten maken dat al snel gaat lijken op een bestaand product, het krijgt immers dezelfde functionaliteiten.

 

Functionaliteiten kun je alleen vastleggen in een patent, eventueel modelrecht gaat daar niet over.

 

Als ze modelrecht willen claimen moet dat in een register staan, als het gepatenteerd is kun je het vinden in de octrooidatabse.

In de FAQ staan een aantal links naar instanties en databases, doe er je voordeel mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat houd onderstaande nu eigenlijk in?

 

Alle modellen zijn geregistreerd en de namen zijn gedeponeerde handelsmerken. Op de naam en het gedachtegoed ligt (idee, uitwerking en toepassing) een claim, die juridisch beschermd is door de Merkpl44ts te Amsterdam.

 

Het gaat ons in dit geval niet zozeer om het merk maar meer om de producten.

 

Op de website van Merkpl44ts wordt uitgelegd wat die bescherming inhoudt.

 

Door uw werk te laten "stempelen" bij de plaatselijke Inspectie der Registratie & Successie verkrijgt u een bewijs van de datum waarop u uw werk heeft aangeboden bij die dienst. Let op, door deze registratie ontstaat het auteursrecht niet, maar u verkrijgt op snelle, eenvoudige en goedkope wijze een sterk bewijsstuk van de geboortedatum van uw werk. De Merkpl44ts kan deze registratie voor u verzorgen en uw werk in archief houden.

 

Of betreft het een andere 'bescherming'?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.