Ik heb het forum doorzocht, maar kon niet een concreet antwoord op mijn vraag vinden. Daarom stel ik hem hier maar:
Ik wil graag een dienst in China laten uitvoeren. Ik betaal dan de leverancier en hij geeft me een bonnetje waar alleen maar wat Chinees op staat en de prijs in Chinese yuan.
Hoe leg ik dit nu vast in mijn administratie? Leest de belastingdienst Chinese bonnetjes? Ik moet dit toch van mijn winst aftrekken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
XiaoDi
XiaoDi
Hoi,
Ik heb het forum doorzocht, maar kon niet een concreet antwoord op mijn vraag vinden. Daarom stel ik hem hier maar:
Ik wil graag een dienst in China laten uitvoeren. Ik betaal dan de leverancier en hij geeft me een bonnetje waar alleen maar wat Chinees op staat en de prijs in Chinese yuan.
Hoe leg ik dit nu vast in mijn administratie? Leest de belastingdienst Chinese bonnetjes? Ik moet dit toch van mijn winst aftrekken.
Het is een tijdje geleden, maar ik kan me ook niet herinneren dat de btw op Chinese bonnetjes staan, maar volgens deze link wordt er wel btw in China geheven Global Indirect Tax Rates - Cambodia to Czech Republic
Kan ik deze 17% BTW terugkrijgen, of kan de leverancier dit van de prijs afhalen?
(Ik weet heel weinig van administratie, dus wees alsjeblieft geduldig ...)
(Edit: ik zie nu dat deze vraag misschien beter in "Fiscale zaken" gesteld kan worden.)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25550-diensten-buiten-eu-laten-uitvoeren-en-de-omzetbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag