Ik ben, als student, van plan mijn eigen marketingadviesbureau op te starten.
Marktonderzoek is essentieel hierin en daar ben ik dan ook mee bezig.
Zelf woon ik in Noord-Nederland en wil dit ook hanteren als focusgebied.
Het valt me op dat in sommige steden geen marketingadviesbureaus zijn, terwijl in andere soortgelijke steden (qua inwoneraantal) drie/vier marketingadviesbureaus zijn.
Mijn vraag hierin: In hoeverre is geografische segmentatie van belang bij marketing? Hoe belangrijk vindt de klant het feit dat hun ingeschakelde marketingadviesbureau uit de buurt komt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Heine
Heine
Geachte HL-ers,
Ik ben, als student, van plan mijn eigen marketingadviesbureau op te starten.
Marktonderzoek is essentieel hierin en daar ben ik dan ook mee bezig.
Zelf woon ik in Noord-Nederland en wil dit ook hanteren als focusgebied.
Het valt me op dat in sommige steden geen marketingadviesbureaus zijn, terwijl in andere soortgelijke steden (qua inwoneraantal) drie/vier marketingadviesbureaus zijn.
Mijn vraag hierin: In hoeverre is geografische segmentatie van belang bij marketing? Hoe belangrijk vindt de klant het feit dat hun ingeschakelde marketingadviesbureau uit de buurt komt?
Alvast bedankt voor de bestede moeite en tijd,
Heine
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25614-belang-geografische-ligging-marketingadviesbureaus/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag