• 0

Belang geografische ligging marketingadviesbureaus

Geachte HL-ers,

 

Ik ben, als student, van plan mijn eigen marketingadviesbureau op te starten.

Marktonderzoek is essentieel hierin en daar ben ik dan ook mee bezig.

Zelf woon ik in Noord-Nederland en wil dit ook hanteren als focusgebied.

Het valt me op dat in sommige steden geen marketingadviesbureaus zijn, terwijl in andere soortgelijke steden (qua inwoneraantal) drie/vier marketingadviesbureaus zijn.

 

Mijn vraag hierin: In hoeverre is geografische segmentatie van belang bij marketing? Hoe belangrijk vindt de klant het feit dat hun ingeschakelde marketingadviesbureau uit de buurt komt?

 

Alvast bedankt voor de bestede moeite en tijd,

 

Heine

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een 020 (amsterdams) telefoonnummer en ik merk dat mensen daar gewoon naartoe bellen omdat we in Amsterdam zitten. Verkopen daar zijn met minimaal 10% gestegen daardoor. Kortom: Het zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zitten er ook (voldoende) klanten en partners daar waar je je wilt vestigen? Een witte vlek kan ook een zwart gat zijn namelijk. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben, als student, van plan mijn eigen marketingadviesbureau op te starten.

Marktonderzoek is essentieel hierin en daar ben ik dan ook mee bezig.

 

 

Algemeen advies: studenten die een adviesbureau beginnen hebben doorgaans weinig praktijkervaring. Alleen boekenkennis. Dat maakt je onaantrekkelijk voor klanten. Als je een goede opleiding hebt, ga dan eerst een paar jaar voor bestaande bureaus en (beter nog) echte opdrachtgevers werken. Zodat je wat kilometers op de teller hebt, en contacten in de markt. Dat verhoogt je kwaliteit en daarmee de kans dat je ook in een afgelegen lokatie opdrachten krijgt.

 

Enkele van de beste marketingadviseurs leven in the middle of nowhere, maar die zijn zo goed dat ze per helikopter ingevlogen worden. Op startersniveau kun je beter om de hoek zitten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.