• 0

Opvraag na definitieve aanslag

Hallo mensen,

 

Hoe zit het als je na een definitieve aanslag inkomstenbelasting 2006 en 2007 alsnog om de kilometerregistratie van je lease auto in 2006 en 2007 wordt gevraagd. Er is volgens mij geen sprake van nieuwe feiten want die beide jaren heb ik opgegeven over een leaseauto van de zaak te beschikken met geen prive gebruik. Men heeft de registratie van 2008 en 2009 opgevraagd en daar wordt naar mijn mening aan getwijfeld aangezien ik daar nog geen uitsluitsel over ontvangen heb, enkel de vraag over 2006 en 2007. Hoe sterk sta je als je een definitieve aanslag hebt gehad?

 

Groet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me geen ondernemersvraag, maar toch.

 

De belastingdienst mag in beginsel uitgaan van de juistheid van de gegevens in de aangifte. Dus als jij invult dat je niet privé hebt gereden, dan heb je niet privé gereden. Blijkt later dat dat niet zo was, dan heeft de belastingdienst dus een nieuw feit, tenzij uit andere gegevens die bij de belastingdienst bekend waren of waarmee ze bekend hadden kunnen zijn blijkt dat je wel privé hebt gereden.

 

Maar ik neem aan dat je rittenregistratie klopt, want anders was het niet zo slim om geen privégebruik aan te geven. Kan je op een navordering met flinke boete komen te staan.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.