• 0

Partner zoeken

Totaal onverwacht gaat het de laatste maanden steeds beter met mijn bedrijf. Eigenlijk een beetje te goed en mijn hoofd loopt over, steeds meer dingen blijven liggen.

Sommige dingen kunnen worden opgepakt door personeel, maar ook heel veel dingen niet.

 

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iemand om op management niveau mee te gaan denken en mij te hlpen om ons bedrijf naar een nieuw niveau te brengen.

 

Ik geloof niet in managers in dit vak. Echte betrokkenheid krijg je alleen als het eigen geld ook mee telt.

 

Maar hoe nu verder, hoe vind ik een partner. Ik ben al aan het kijken naar collega bedrijven, maar eigenlijk is er in mijn regio geen serieuze kandidaat. Er zijn wel wat bedrijven die groter zijn en wel interesse hebben, maar ik wil niet opgeslokt worden en kleinere bedrijven die niet voldoende (financiele) middelen hebben om zich in te kopen.

 

Ik ga geen bedragen noemen maar een partner moet in mijn ogen hetzelfde kapitaal inleggen als mijn bedrijf nu waard is.

De waarde van het bedrijf wordt samen vastgesteld uiteraard onderbegeleiding van mensen die dit kunnen.

 

Maar hoe vind ik nu de juiste partner, zijn er bijeenkomsten waar je meer mensen met hetzelfde idee kunt ontmoeten? Of moet je gewoon zelf goed rondkijken en afwachten at je tegenkomt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

...

Ik ga geen bedragen noemen maar een partner moet in mijn ogen hetzelfde kapitaal inleggen als mijn bedrijf nu waard is.

De waarde van het bedrijf wordt samen vastgesteld uiteraard onderbegeleiding van mensen die dit kunnen.

...

 

Ik zou zeggen, de helft. Tenzij je meteen een 2x zo groot bedrijf wilt, en nog meer kopzorgen en extra management. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Maar hoe nu verder, hoe vind ik een partner. Ik ben al aan het kijken naar collega bedrijven, maar eigenlijk is er in mijn regio geen serieuze kandidaat. Er zijn wel wat bedrijven die groter zijn en wel interesse hebben, maar ik wil niet opgeslokt worden en kleinere bedrijven die niet voldoende (financiele) middelen hebben om zich in te kopen.

 

Playing hard to get, waardebepaling blijft altijd subjectief en wel voor koper.

 

Ik zou zeggen, de helft. Tenzij je meteen een 2x zo groot bedrijf wilt, en nog meer kopzorgen en extra management.

 

Ik zou zeggen: maximaal de helft van de te verwachten opbengsten in x jaar minus kosten voor inkoop en exploitatie plus persoonlijke click. Liquiditeitsproblemen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Ik geloof niet in managers in dit vak. Echte betrokkenheid krijg je alleen als het eigen geld ook mee telt.

 

 

Sorry Jasper maar daar ben ik het niet mee eens.

Ik ken managers met enorm betrokkenheid, Managers die meer tijd en energie steken in het bedrijf dan de ondernemer zelf. Managers die kicken op vooruitgang en met liefde voor hun vak. Ze willen knallen en uren maken en verder alleen hun maandelijkse salaris mee naar huis willen nemen. Niet iedereen is ondernemer en wil er eigen geld in steken. Dat doet echter niets af van de kwaliteiten die iemand heeft in hun vakgebied. Vergeet niet, managen is een vak.

Je kunt beter een goede manager inhuren dan een zakenpartner met geld die zijn vak niet verstaat.

Een manager inhuren heeft veel voordelen en er zijn best managers die voor een lager bedrag willen werken met een mogelijkheid tot verhogen van het salaris op bijv. deels provisiebasis.

Daarnaast hou je mi ook je toko meer in eigen hand, dan wanneer je iemand laat medelen.

Het is wat je zoekt maar ik zou de optie om iemand in te huren niet zomaar afschrijven.

 

ronny

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen, de helft. Tenzij je meteen een 2x zo groot bedrijf wilt, en nog meer kopzorgen en extra management. ;)

2 x zo'n groot bedrijf met dezelfde spullen zal niet veel meer kopzorgen bezorgen. De meeste moeilijke dingen zijn dedingen over hoe het bedrijf te runnen, waarin te investeren, welke doelgroepen, welke offertes wel en niet aannemen etc.

De rest kan worden opgevangen voor freelancers onder leiding van eigen personeel.

 

Playing hard to get, waardebepaling blijft altijd subjectief en wel voor koper.

Wat bedoel je hiermee?

 

Ik zou zeggen: maximaal de helft van de te verwachten opbengsten in x jaar minus kosten voor inkoop en exploitatie plus persoonlijke click. Liquiditeitsproblemen?

De waarde is nog even niet aan de orde. Meer het vinden van een kandidaat.

 

Sorry Jasper maar daar ben ik het niet mee eens.

Ik ken managers met enorm betrokkenheid, Managers die meer tijd en energie steken in het bedrijf dan de ondernemer zelf. Managers die kicken op vooruitgang en met liefde voor hun vak. Ze willen knallen en uren maken en verder alleen hun maandelijkse salaris mee naar huis willen nemen. Niet iedereen is ondernemer en wil er eigen geld in steken. Dat doet echter niets af van de kwaliteiten die iemand heeft in hun vakgebied. Vergeet niet, managen is een vak.

Je kunt beter een goede manager inhuren dan een zakenpartner met geld die zijn vak niet verstaat.

Een manager inhuren heeft veel voordelen en er zijn best managers die voor een lager bedrag willen werken met een mogelijkheid tot verhogen van het salaris op bijv. deels provisiebasis.

Daarnaast hou je mi ook je toko meer in eigen hand, dan wanneer je iemand laat medelen.

Het is wat je zoekt maar ik zou de optie om iemand in te huren niet zomaar afschrijven.

 

Voor een deel ben ik het met je eens, maar zakenpartners op alleen financieel gebied vindt je niet in deze branche. Het risico is te groot.

Ik ben het met je eens dat er in een hoop branches managers aanhet werk zijn die vaak beter weten hoe je de zaak goed draaiend kan houden dan de ondernemer zelf. Ik ben zelf ook een aantal keer bedrijfsleider/manager geweest. Ik heb bedrijven uit diepe dalen gehaald en weer winstgevend gemaakt. (dat is ook de reden dat ik denk dat ik ook zelf ondernemer kan zijn.)

Maar in deze branche niet, de goede mensen zijn freelancers en houden er of niet van om gebonden te zijn aan een bedrijf of willen het zelf proberen.

In een enkel geval is dit niet zo, maar deze mensen kunnen meteen aan de slag bij 1 van de grotere bedrijven. Gezien er een groot tekort aan goede managers is.

Dit is niet mijn conclussie, maar een vraagstuk die elke keer bij lke meeting naar boven komt.

Dit komt dat op het moment dat iemand zekerheid wil en zich wil binden aan een bedrijf, dat diegene er meteen achter komt dat hij dat niet gaat vinden bij een verhuurbedrijf, wel als planner of tekenaar. Maar verder niet de rest van de functies biedt totaal geen zekerheid, niet wat betreft werktijden en niet wat betreft werkzaamheden.

 

Mensen die mij en mijn bedrijf kennen weten dat de groei vastloopt door het gebrek aan goede mensen. Hoe meer goede mensen ik heb hoe meer klussen ik aan kan.

Want de spullen zijn gemakkelijk te koop, werk is er genoeg alleen geneog mankracht om een klus te doen is er te weinig.

Link naar reactie
  • 0

Mensen die mij en mijn bedrijf kennen weten dat de groei vastloopt door het gebrek aan goede mensen. Hoe meer goede mensen ik heb hoe meer klussen ik aan kan.

Want de spullen zijn gemakkelijk te koop, werk is er genoeg alleen geneog mankracht om een klus te doen is er te weinig.

Los van de discussie over een partner/manager: dit klinkt als DE positie om meer marge te vragen...?

 

Verder heb ik het idee dat je op korte termijn naar iemand op zoek bent. Een partner vind je niet op korte termijn / iig weet je op korte termijn niet of je met diegene wel echt je bedrijf wilt delen. Wil je niet meer kunnen doen in een uur? (als het niet klopt, laat dat dan even weten) Daarvoor heb je dan twee opties:

- zelf efficiënter zien te werken

- meer werk uit besteden

Is dit niet op een andere manier op te lossen dan een partner zoeken?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Los van de discussie over een partner/manager: dit klinkt als DE positie om meer marge te vragen...?

Dat gaat niet echt binnen onze markt er is te veel concurentie. Maar ik ben best tevreden over onze marges.

 

 

Ik ben niet op zoek naar eenkorte termijn oplossing, want dan komen de problemen vanzelf terug. Ik wil juist iemand op wie je kunt bouwen en er zeker van kan zijn dat het bedrijf doorgaat als er iets gebeurt.

Bovendien is het natuurlijk een mooie bijkomstigheid dat het bedrijf ineens een grote boost kwa kennis, materiaal en geld krijgt.

Wat ik kan uitbesteden besteet ik ook zoveel mogelijk uit, maar de kracht achter mijn bedrijf is dat de ondernemer mee gaat op klus. Je ziet het bij elk bedrijf waar de ondernemer er niet meer is of zijn kantoor niet meer uit komt het mis gaat.

Ik heb dit uit eerste hand, ik heb namelijk met alle grote jongens als freelancer meegelopen. (doe dit af en toe nog steeds, even kijken hoe zij dat nu aanpakken)

 

Eigenlijk zijn alle bedrijven die op een bepaald niveau komen afhankelijk van een partner. Soms is dat een familielid, soms een oud werknemer, maar ook regelmatig iemand die vanuit het vak met een zak geld zich wil werpen op het ondernemersvak.

 

Ik ben het helemaal met jullie eens dat een partner niet via een advertentie te vinden is. Het moet klikken, visies en doelstelling moeten toch wel een beetje hetzelfde zijn en last but not least je met elkaar kunnen blijven motiveren.

Link naar reactie
  • 0

Iemand vinden waarmee het klikt, die ook verstand heeft van de branche en die wil ondernemen: probeer zoveel mogelijk mensen te ontmoeten. Omdat je dit altijd in je achterhoofd hebt, loop je dan tegen mensen aan die mogelijk interessant zijn.

 

Dan volgt de tweede stap: hebben ze ook geld om zich in te kopen. Dat is op meerdere manieren op te lossen dus dat zou voor mij persoonlijk niet prio 1 zijn.

 

Eerst iemand vinden met wie het klikt dus kies de manier van netwerken die jij fijn vindt en trek er voldoende tijd voor uit. Huur in de tussentijd een freelancer in die je kan helpen met organisatorische zaken zodat je geen dingen laat liggen. Die zijn zeker te vinden en daar hoef je de branche niet goed voor te kennen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.