Ga naar inhoud

eenmanszaak met schulden opheffen, maar naam eenmanszaak overnemen in BV

Geplaatst:

pietjebel1979

Dag,

Heb hier wat zitten lezen op het forum. Er komen een aantal antwoorden in de buurt van mijn vraag, maar het juiste heb ik nog niet gevonden:

Ik heb een eenmanszaak met wat schulden opgelopen in de afgelopen jaren. Echter gaan we naar een constructie toe waarbij het wordt geadviseerd om een beheer BV en een werkmy BV op te richten. Mijn eenmanszaak wil ik opheffen, maar ik wil graag dat de werkmy BV de naam van mijn eenmanszaak krijgt.

Stel dat ik in later stadium niet optijd kan voldoen aan de wens van de schuldeisers. In hoeverre kan de schuldeiser dan aanspraak maken op dat wat er in de werkmy BV zit, omdat ik de naam van mijn eenmanszaak door de werkmy BV heb laten overnemen?

Featured Replies

Geplaatst:

silverace

ligt het nou aan mij of probeer je een constructie te verzinnen om onder je schulden uit te komen? :-\

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Pietjebel heeft altijd streken ;)

Maareh, de schulden die ontstaan zijn tijdens de eenmanszaak blijven privé-schulden waar je hoofdelijk aansprakelijk voor blijft. BV of geen BV! Anders zou iedereen wel heel makkelijk uit de problemen komen en vissen bonafide schuldeisers achter het net. Gelukkig is het zo niet geregeld in de wet,

Dus nee, het heeft niets van doen met de handelsnaam, maar wel alles met het moment waarop de schulden ontstaan zijn.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.