• 0

Hosting voor privé voor onderneming gebruiken

Hallo allemaal,

 

Ik heb afgelopen week een domein geregistreerd voor mijn bedrijf, alleen ik ben eigelijk dom geweest om dat te doen, omdat het nu via mijn particuliere rekening wordt betaald(ik ga deze week naar de kvk, dus het kon eigelijk niet anders). Nu is de 9 euro per jaar voor het domein al afgetrokken van mijn particuliere rekening.

 

Een ander iets is dat er op het zelfde account bij mijndomein ook een hobbydomein zit. Alle bij de websites zijn op de zelfde VPS, die ook via mijn particuliere rekening wordt betaald.

 

Mijn vraag is, hoe kan ik zorgen dat ik eigelijk de bovenstaande setup houdt, maar dat het wel gewoon kan, want ik neem aan dat ik het zakelijke domein van mijn zakelijke rekening moet aftrekken?

 

Tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een eenmanszaak hebt zijn dat prive betaalde kosten, die kan je zakelijk inboeken. Is eigenlijk dus een prive storting.

 

Dus als ik het goed begrijp kan ik het hosting account voor de komende factuur(volgend jaar) gewoon omzetten naar de zakkelijke rekening incl. het hobbydomein?

 

Voor me VPS doe ik hetzelfde, maar dan volgende maand.

Link naar reactie
  • 0

er is niet zoveel aan de hand hoor je kunt de kosten van je zakelijk domein gewoon boeken als bedrijfskosten. Dit kun je doen als "privestoring" bij een eenmanszaak (zou je een bv hebben dan maak je gewoon een onkostendeclaratie om de kosten te claimen)

 

dus er is niet zoveel aan de hand, maar in het algemeen is het wel het verstandigst om zakelijk en prive zoveel mogelijk gescheiden te houden maar tijdens de opstart lopen sommige zaken gewoon nog even door elkaar.. anders krijg je een kip en ei verhaal.. bijvoorbeeld, ik kan de inschrijving van de kvk niet betalen omdat ik geen zakelijke rekening heb en je krijgt geen zakelijke rekening omdat je geen kvk inschrijving kan tonen ;D

 

Kortom zoveel mogelijk scheiden maar soms kan het niet anders toch even prive te betalen maar dat moet uitzondering zijn om het allemaal overzichtelijk te houden..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.