• 0

webshop met hetzelfde soort product

Hallo,

 

ik zit met een probleem,

 

ik ga binnenkort een nieuw merk auto multimedia systemen ( autoradio's simpelgezegd ) via een webshop in de markt brengen,

 

alleen heeft elke autoradio precies dezelfde mogelijkheden, je kunt er films op kijken, gps etc.

 

het enige verschil tussen alle 80 modellen is het uiterlijk en scherm-grootte, tevens kan de klant kiezen voor wel of geen GPS.

 

maar nu kan ik wel voor elk model een apart product gaan aanmaken in de shop, maar de productbeschrijving is dan wel steeds hetzelfde omdat het allemaal dezelfde opties heeft.

 

heeft iemand een idee om dit op een betere manier te presenteren?

 

alvast bedankt!!

 

 

mocht iemand niet snappen wat k met autoradio's/mltimedia systemen exact bedoel, zie : link

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er echt zo weinig verschil is kan je je afvragen of je wel 80 modellen aan moet bieden, je maakt het dan zo moeilijk om te kiezen dat klanten misschien ergens anders gaan kijken, waar een overzichtelijker aanbod is.

 

Maak een selectie tool op je site, waar mensen eerst een aantal vragen beantwoorden en dan alleen de modellen te zien krijgen die aan hun keuzes voldoen.

 

Link naar reactie
  • 0

Maak het koopproces of de productselectie laagdrempelig en eenvoudig. Dus bied een beperkt aantal keuzes aan die klanten in het algemeen begrijpen.

 

Zijn het overigens inbouwers of particulieren, die bestellen? Zoekmachine technisch zou je inderdaad naar een blijvende pagina over het generieke product moeten linken, of misschien voor groepen met productgeneraties kunnen kiezen. Probeer daar een blog of datafeed met nieuws, acties en (links naar) nieuwe producten bij aan te bieden.

 

Geschikt voor formaten zou ik misschien zelfs voor de specificaties zetten, eveneens met een kopje. Vier of vijf belangrijke, onderscheidende specificaties kun je mogelijk vetgedrukt/helemaal bovenaan de producteigenschappen zetten. Hoe systematisch is daarbij de typenummering? Ik zou tenslotte willen zeggen: experimenteer wat met uitrolmenu's op productpagina's die je al dan niet standaard uitgerold hebt staan of juist niet, zodat een overzichtelijk geheel ontstaat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.