• 0

Deurwaarder voor medewerker

Zojuist ontving ik een brief van een gerechtsdeurwaarder met de volgende tekst: (anoniem gemaakt)

 

"We zijn bezig met de tenuitvoerlegging van de executoriale titel van de Rechtbank sector Kanton d.d. [datum] in opgemelde zaak.

Op grond van art. 475 g van het wetboek van Burgelijke Rechtsvordering verzoeken wij u vriendelijk de gegevens op bijgaand formulier aan te vullen."

 

Op het bijgaand formulier wordt gevraagd de salarisgegevens van de medewerker op te geven.

 

In het wetsartikel wat genoemd wordt, staat :

..."Ieder is verplicht hierop desgevraagd schriftelijk te antwoorden."...
(http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Burgerlijke%20Rechtsvordering.html#1722)

 

Nu heb ik hier de volgende vragen over:

 

[*] Wat moet ik antwoorden als het periodiek inkomen nul is, ofwel doordat diegene niet meer werkt ofwel omdat hij/zij op oproepbasis werkt?

[*] Wat is de conwequentie van niet antwoorden?

[*] Moet ik doorgeven aan de desbetreffende medewerker dat ik zijn/haar salaris doorgeef? Of mag dit juist niet?

 

Bram Masselink

Partner Bètawijs | www.betawijs.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

En als je als werkgever weigert om de brief in te vullen of mee te werken aan het leggen/handhaven van het loonbeslag, dan draai je als werkgever op voor alle kosten. Ook de originele waarvoor het loonbeslag wordt aangevraagd. En mag je zelf het bedrag terug zien te krijgen van je werknemer. Gewoon netjes invullen en terugsturen. Je werknemer weet echt wel wat er aan de hand is.

 

Overigens is er een beslagvrije voet die de werknemer krijgt. Dat is erg weinig, en wordt meestal geregeld door een uitvoeringsinstantie (o.a. de gemeentelijke kredietbank). Het inkomen/salaris maak je over naar die uitvoeringsinstantie. Zij zorgen er dan voor dat je werknemer de beslagvrije voet gestort krijgt.

 

Indien er een 2e deurwaarder zich meld, dan kun je hem/haar verwijzen naar de eerste deurwaarder. De 1e deurwaarder zal er voor zorgen dat de zaken worden samengevoegd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.