• 0

Rabobank wil onder mijn flexkrediet uit

Ik heb jaren geleden een flexkrediet afgesloten bij de Rabobank. Daar maak ik ook dankbaar gebruiken van. Echter, ze nodigden mij uit voor een gesprek over dit kredit. Wat blijk; ze willen er vanaf. Het zou een lastig krediet voor hun zijn. Nu heb ik ze een ander voorstel laten doen.

Hun voorstel is 9,7% debetrent en 2,2% op jaarbasis van het kredietmaximum per kwartaal. Het kredit is 15.000, met een maandelijkse afbouw van 625 euro om zo over 2 jaar van het krediet af te zijn.

Nu vind ik die 9.7% natuurlijk al fors, om nog maar niet over die 2,2 te praten, maar ze willen ook nog eens 250 euro 'behandelinkgskosten'. Dat gaat mij echt te ver. Zij willen immers dat ik van kreditsvorm wissel, ik niet.

Ik zal ze binnenkort bellen om te zeggen dat ik niet akkoord ga met die 250 euro, maar mijn vraag aan jullie is;

kan een lokale vestiging zomaar besluiten dat zij het flexkrediet niet meer ondersteunen? Ik heb toch een contract met hun?

En wat vinden jullie van die 2,2%? In mei 2008 sloot ik tegen 0,375% kredietprovisie een crediet bij de ING... Tijden zijn veranderd, maar scheelt dat echt zoveel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben niet ergens anders gaan bankieren, maar het lijkt er inderdaad wel op dat ze graag van me af willen. De voorwaarden van het product heb ik nagelezen en daar zitten behoorlijk wat escapes in voor de bank. Het is mij niet helemaal duidelijk of ze in hun recht staan. Ze weten vast een manier te vinden.

Is die 2.2% en die 9.7% erg absurd? Heeft iemand daar een mening over?

Link naar reactie
  • 0

Bizner (ook volop Rabobank) is inderdaad lekker bezig met het opruimen van 'klant'relaties. Ik heb ook een brief gehad waarin ik mijn financiering een half jaar eerder dan de oorspronkelijke looptijd moet be-eindigen. Ook mijn Biznerpas mag ik niet meer gebruiken en van kredietruimte op de rekening mag ik geen gebruik meer maken. Nu leidt mijn Biznerrekening een enigszins slapend bestaan, zolang ik nog met diverse administratieve afwikkelingen zit (ik zit o.a. nog een debiteur achter de broek aan en mijn Reeleezee boekhouding is eraan gekoppeld), bovendien voldoe ik netjes aan de financieringsverplichtingen en wilde ik - op termijn - overwegen mijn B&B activiteit via die rekening te laten lopen. Maar dat laatste hoeft van mij nu niet meer, ook aan de telefoon word je zo bot behandeld dat ik een mail 'op poten' heb gestuurd en ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.