• 0

Inspiratie gezocht ...

Ik heb een aantal maal gepoogd een column te schrijven zelfs eens geprobeerd een degelijk onderbouwd stuk neer te pennen.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=50;action=display;threadid=29110;start=msg267160#msg267160

 

Nu kennen veel mensen mij hier als Down, en nu als QuDo, en mijn schrijfstijl lijkt gewaardeerd te worden. Ik zou hier best wat meer mee willen doen.

 

Zal dit ook gewaardeerd worden wanneer je columns als bovenstaand relateert aan je eigen website ?

Dus een extra “column-pagina” toevoegen ?

 

En bovenal : Mijn vingers jeuken, maar ik heb niet voldoende inspiratie !

Zijn er mensen die nog wel eens een stukje van mijn hand willen lezen, en waarover dan ?

 

(edit : ik ben bang wellicht in het verkeerde forum gedeelte geplaatst te hebben...sorry)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het delen van jouw kennis of gevoel in een column is of een reactie, wordt binnen Higherlevel enorm gewaardeerd.

Ik denk dat Down een onschatbare waarde aan kennis, informatie en gevoel heeft achtergelaten op Higherlevel. Daarnaast heeft hij ook nog eens enorm veel sympathie gekweekt door volledige openheid van zaken te geven over zijn leven en keuzes die hij (niet) heeft gemaakt. Ik en velen met mij, hebben daar zéér veel respect voor.

Indien je vingers jeuken om vanuit Down nog een column te schrijven of een reactie te plaatsen, wat ook daadwerkelijk nog een toegevoegde waarde levert en/of nog nieuwe inzichten geeft, denk ik dat je dit zeker moet doen.

Er zijn altijd mensen die in eenzelfde situatie terecht kunnen komen als Down en daar behoorlijk wat lering uit kunnen trekken.

Persoonlijk vind ik ( en dat weet je) dat je je daar helemaal niet meer mee bezig moet houden!

Je bent in een Up periode en je hebt juist ALLE energie nodig om jezelf (Qudo dus) weer in de markt te zetten. Het is nu tijd om jezelf door te ontwikkelen als ondernemer, je dienst aan te bieden en omzet te genereren. Down was een periode, Up is de volgende.

Wanneer je over een half jaar of een jaar, ècht een business hebt die bloeit, lijkt me dat een mooie aanvulling om als Down in de wederopstanding een nieuw hoofdstuk te pennen.

 

Wanneer je met die extra column pagina bedoelt dit op de website van Qudo te plaatsen, zou ik dit zeer zeker niet doen!

Dit voegt namelijk niets toe aan de dienst die je levert en potentiële klanten zitten in mijn ogen niet te wachten op een samenvatting van je ondernemersleven.

Als je vingers jeuken maar je hebt geen inspiratie, is het ook geen tijd om wat te schrijven. Niemand die je dat kwalijk neemt.

Ik zou dus zeggen: Stop die energie in je zaak, dan komt de inspiratie vanzelf wel op een ander moment.

 

Tot morgen ;)

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het altijd leuk om ervaringen/kennis van andere ondernemers te lezen, je kan er nog eens wat van leren ;).

Wat Ronny zegt: als je geen inspiratie hebt, ga daar niet op wachten en steek je energie in je onderneming. De inspiratie komt vanzelf. Als het op een onhandig moment komt, noteer voor jezelf een paar steekwoorden en schrijf de column dan later.

 

Ik ben pas actief op HL sinds januari, dus heb nog weinig van jouw hand gelezen, daar komt in de toekomst vast verandering in. :)

 

Trouwens: soms helpt het om gewoon met een zin te beginnen, bij mij volgt de rest meestal vanzelf.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het roerend eens met Ronny, je bent nu met positieve energie aan het bouwen, in plaats van met negatieve energie voorkomen dat de boel verder afbrokkelt. Door nu je memoires te gaan schrijven is er een reële kans dat je positieve energie weer plaatsmaakt voor dat enge nare gevoel van vorig jaar.

 

Als je wilt gaan schrijven doe dat dan over onderwerpen die te maken hebben met je nieuwe activiteiten. Maar in hemelsnaam, wacht niet op inspiratie. Ik schrijf veel en vaak, maar soms ook gerust een paar maanden niet. Ineens heb je de geest te pakken en komen de woorden vanzelf. Als je moet gaan zoeken naar onderwerpen en woorden, is het misschien beter nog even een paar weken te wachten...

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reactie's.

 

Sorry wanneer ik niet helemaal duidelijk was, maar het is absoluut niet mijn bedoeling om als Down te gaan schrijven. Die periode zijn we gelukkig hard achter ons aan het laten.

 

De memoires volgen ooit nog wel eens, maar die intentie leeft nu in ieder geval absoluut niet (gelukkig !)

 

Het is meer de bedoeling leukere en misschien minder leukere stukjes te schrijven over het ondernemersleven in het algemeen. En deze stukjes dan eventueel koppelen aan de site, zonder enige relatie richting Down welteverstaan. Ik vind het een stuk ontspanning en ontlading om te schrijven en heb al vele ideeën half in mijn hoofd en op papier.

 

En door dat schrijven krijg ik weer inspiratie en nieuwe ideeën en.... en misschien moet ik inderdaad weer gewoon eens een tijdje wachten totdat er weer iets leuks opborrelt.

 

Tot er van mijn hand iets nieuws verschijnt : Een erg leuke column welke ik vanmiddag via het net toegespeeld kreeg :

 

Ook hier om de hoek zit er zo één. Veel kleiner weliswaar, maar met dezelfde ondernemersinzichten en waar ik speciaal voor naar toe ga, om boodschappen te doen, ook al is hij wat duurder. Ik wilde 'm jullie niet onthouden :

 

Dit is géén leuke column en hij is niét van ruben van den oord

[mod-edit: tekst aangepast]

 

(PS Ruben weet hier niets van en ik hoop niet dat hij het me kwalijk neemt. Vindt het een erg leuke column !)

 

Marcel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.