Ik ben van plan mij in te kopen bij mijn werkgever. In eerste instantie zal het om ca 20% gaan met de optie tot uitbreiding. Op het moment dat ik mij ingekocht heb zal mijn werkgever de bedrijfsvoering aan mij overdragen. Kan iemand mij adviseren hoe ik dit behalve de financiering ook e.e.a. het best fiscaal gezien kan regelen? Dien ik een eigen bv te creeren die facturen gaat sturen voor managementfee of moet ik gewoon in loondienst blijven en moet ik de uit te keren tantime in box 2 van mijn inkomstenbelasting gaan invullen? Elke tip mb.t. het inkopen is welkom. We hebben namelijk net het besluit genomen en kunnen nog alle kanten op. bvd
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kajjak
Kajjak
Ik ben van plan mij in te kopen bij mijn werkgever. In eerste instantie zal het om ca 20% gaan met de optie tot uitbreiding. Op het moment dat ik mij ingekocht heb zal mijn werkgever de bedrijfsvoering aan mij overdragen. Kan iemand mij adviseren hoe ik dit behalve de financiering ook e.e.a. het best fiscaal gezien kan regelen? Dien ik een eigen bv te creeren die facturen gaat sturen voor managementfee of moet ik gewoon in loondienst blijven en moet ik de uit te keren tantime in box 2 van mijn inkomstenbelasting gaan invullen? Elke tip mb.t. het inkopen is welkom. We hebben namelijk net het besluit genomen en kunnen nog alle kanten op. bvd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26592-inkopen-in-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag