Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Website verkopen

Geplaatst:

Rob S.

Wij zouden graag een website incl. script en aanwezige voorraad etc willen verkopen (enkele domeinen excl hosting).

Betreft het hier een zakelijk overdracht van een gedeelte van de onderneming (factuur 0-tarief) of moet je hiervoor gewoon een btw factuur 19% opmaken.

Moet je verder nog bepaalde zaken regelen in contracten etc.

Featured Replies

Geplaatst:

jwtong

Ligt eraan of het een zelfstandig deel van je onderneming is of niet. Is dit wel het geval, dan kun heb je niets met btw te maken. In andere gevallen volgens mij wel. Dit weet ik niet helemaal zeker, wellicht ff een belletje doen naar de B-dienst.

Wat de contracten betreft:

Ik zou hier wel goed over nadenken en zou zeker een aantal afspraken willen maken met het bedrijf (en wellicht willen zij ook met jou afspraken maken aangezien jij hun een script verkoopt wat jij evt meedere malen kunt verkopen!). Denk ook na over aansprakelijkheid en over lopende zaken zoals garantie.

Ik hoop je hiermee wat tips te hebben gegeven, succes met verkopen!

Geplaatst:

Rob S.

• Auteur

Heeft er iemand hier een standaard verkoopovereenkomst van een website.

Als de overdracht heeft plaats gevonden wil ik natuurlijk niet aansprakelijk kunnen te worden gesteld over nieuwe zaken of fouten.

Geplaatst:

Wouter Hol
Raad van Advies

Zie ook dit topic voor wat nuttige informatie wat betreft de overdacht van de site :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.