Jump to content

Rob S.

Senior
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Omdat ik hier al zit en mijn huidige camera naar de klote is. Hier hebben ze alleen hele oude camera's vandaar....
  2. Heb een camera laten versturen naar Bolivia in Zuid-Amerika. Dit is een camera die in Nederland is gekocht. Ik betaal daar nu importkosten over in Bolivia, maar ik ga deze camera weer mee terug nemen naar Nederland. Deze camera hier is puur voor prive gebruik en dus niet voor de handel of iets dergelijks. Kan ik de importkosten terugvorderen in dit geval zodra ik het land ga verlaten?
  3. Als ik via bedrijfsnaam koop in Duitsland dan wordt de BTW niet rekening gebracht. Kan ik hem na leveren dan alsnog puur prive gaan gebruiken.
  4. Als ik via mijn bedrijf een laptop koop in Duitsland hoef ik de duitse BTW niet te betalen. Kan ik deze dan gewoon prive gaan gebruiken zonder dat ik hem in mijn boekhouding ga opnemen.
  5. Rob S.

    Website verkopen

    Heeft er iemand hier een standaard verkoopovereenkomst van een website. Als de overdracht heeft plaats gevonden wil ik natuurlijk niet aansprakelijk kunnen te worden gesteld over nieuwe zaken of fouten.
  6. Rob S.

    Website verkopen

    Wij zouden graag een website incl. script en aanwezige voorraad etc willen verkopen (enkele domeinen excl hosting). Betreft het hier een zakelijk overdracht van een gedeelte van de onderneming (factuur 0-tarief) of moet je hiervoor gewoon een btw factuur 19% opmaken. Moet je verder nog bepaalde zaken regelen in contracten etc.
  7. Rob S.

    Factuur opmaak

    Heb een online bestelsysteem en daarbij word took online geleverd. Het zijn dus geen fysieke producten. Als ik een factuur wil sturen naar de klant kan ik niet aan alle factuurvereisten voldoen, klant geeft namelijk alleen maar zijn email adres en naam door. Hoe streng zijn deze vereisten?
  8. die BTW bereken ik toch pas bij de btw aangifte. als ik voor 119 euro aan particulieren heb verkocht, ontvang ik van hun toch 119 euro. tijdens mijn btw aanfgifte geef ik dan 100 euro omzet en 19 euro btw op vraag me af of ik voor elke verkoop wel een factuurtje moet gaan maken, of dat een excel overzicht voldoende is.?
  9. Een excel overzicht met daarin exact alle betalingen is dus niet voldoende????
  10. Ik koop digitale kaarten in buiten de EU, deze goederen worden bij dus niet fysiek geleverd, maar krijg ik via de mail toegestuurd. Deze verkoop ik ook weer via de mail / digitaal. Buitenlandse ondernemer stuurt mij via de mail ook zijn factuur met daarop bijv. waarde 100 USD, ik betaal via paypal en dan kmen er dus nog kosten bij bijv. 5 USD. Totaal betaal ik 105 USD aan de ondernemer. Hoe moet ik dit op mijn aangifte verwerken, en moet ik nog rekening mee houden dat het geen fysieke goederen zijn. Ik heb begrepen aangifte doen via rubriek 4 en dan ook weer als voorbelasting aftrekken, er is namelijk geen BTW over de goederen reeds geheven niet bij de ondernemer (volgens factuur) en ook niet via invoer van de goederen (geen fysieke invoer). Waar nog rekening mee te houden??? Hoe in aangifte verwerken?
  11. de OB aangifte doen vanuit het buitenland lijkt me inderdaad niet echt een probleem. Het gaat er mij meer om dat ik geen post ga ontvangen over dat er een controle zal gaan plaats vinden. Kan ik dit gewoon aangeven dat ik tijdelijk afwezig ben of zo ivm lange reis. Voor de IB kan ik gewoon uitstel vragen, tegen die tijd ben ik namelijk weer terug, gaat met name omde ob aangifte.
  12. Situatieschets: Leverancier buiten EU stuurt bij een factuur voor bijv. 100 USD, echter ik betaal via paypal en dan moet ik 105 USD betalen, dat zijn de kosten die gemaakt worden. De 5 USD paypal kosten zijn niet op de factuur zichtbaar. Hoe dien ik dit in de administratie te verwerken en tegen welke koers moet ik dit gaan verwerken?
  13. Ik lever online digitale producten, en dat eigenlijk alleen aan consumenten. Moet ik hiervoor ook facturen hebben van mijn administratie. Ik hou het nu namelijk eigenlijk alleen bij in een excel overzicht van wat er verkocht is en wat betaald.
  14. Momenteel run ik een webshop dit helemaal digitaal is en waarin ik eigenlijk minimaal werk heb. Alle werkzaamheden kunnen online gedaan worden. Nu wil ik graag voor een tijd gaan reizen in het buitenland en tijdens het reizen deze shop wel bijhouden is dit eigenlijk wel mogelijk. Is het bijv. mogelijk om uitstel voor btw te vragen of uitstel van evt controles etc. en mag het wel. Waar dien ik rekening mee te houden of hoe dien ik dit aan te pakken. hoor graag de bevindingen
  15. Situatie gesplitst in omzet / inkoop / kosten: 1. Omzet: Verkoop online kaarten die digitaal geleverd worden, deze worden allen via ideal of bankoverschrijving betaald. Dit betreft altijd consumenten. --> Dit is eigenlijk mijn omzet wat ik ook zo op BTW aangifte kan vullen 2. Inkoop: Ik koop deze kaarten digitaal in buiten de EU en krijg deze via de mail geleverd. De worden allemaal in buitenlandse valuta betaald en dit wordt altijd betaald via PAYPAL. Een product kost bijv $10,- en daarbij komen dan nog kosten voor paypal. --> Hoe dien ik dit op de BTW aangifte te melden. Is mijn $10,- de inkoopwaarde, of de $10,- incl de kosten voor paypal. En tegen welke koers moet ik deze producten op de BTW aangifte vermelden. 3. Kosten: Paypal kosten, kosten voor ideal, kosten voor adverteren --> Adverteerkosten en ideal kosten lijken mij logisch, vallen hierin ook de paypal kosten of kun je daar geen BTW over aftrekken. Vragen: - Facturen van bijv. google voor adwords zijn achteraf betalen, over januari krijg ik straks een factuur waarin eigenlijk ook kosten in zitten die voor december gedeeltelijk tellen, geeft ik deze in de OB aangifte aan voor 2009 of voor 2010. Of is het zo als de factuurdatum 2009 is dan is het 2009 anders 2010? - Hoe doe ik bedragen omrekenen naar de juiste valuta? - Wat is een ICL aangifte en heb ik daarmee te maken? - Leverancier buiten EU geeft niet altijd een correcte factuur, is dit een probleem voor de BTW aangifte, Volgens mij moet ik het bedrag aangeven en meteen weer als voorbelasting aftrekken, dus heeft verder geen invloed volgens mij. Hoor graag meer info.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept