Jump to content
Rob S.

Invoerrechten particulier

Recommended Posts

Heb een camera laten versturen naar Bolivia in Zuid-Amerika. Dit is een camera die in Nederland is gekocht. Ik betaal daar nu importkosten over in Bolivia, maar ik ga deze camera weer mee terug nemen naar Nederland. Deze camera hier is puur voor prive gebruik en dus niet voor de handel of iets dergelijks.

Kan ik de importkosten terugvorderen in dit geval zodra ik het land ga verlaten?

Lijkt me niet.

Hoogstens BTW, mits je buiten de EU ingezetene bent, en het product voor altijd uitvoerd uit de EU. Dan kun je op het vliegveld de BTW terug vragen als particulier.

Jou vraag kun je beter stellen op een Boliviaanse website.

TIP: Pas om met de "weder" invoer van deze camera in NL. Het zou kunnen zijn dat je ook hier invoerrechten moet betalen als je niet kunt bewijzen dat je deze camera hebt gekocht in NL (copy van de aankoopfactuur uit NL is afdoende). Waarom stuur je een prive gebruik camera op ? Waarom niet gewoon meenemen wanneer je daarnaar toe gaat?

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Omdat ik hier al zit en mijn huidige camera naar de klote is. Hier hebben ze alleen hele oude camera's vandaar....

Helder! Het zal naar mijn ervaring wel niet lukken om invoerrechten terug te krijgen, maar niet geschoten altijd mis maar besteed er niet te veel tijd aan zou ik zeggen.

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

het lijkt me dat de verhuizing van huisraad (verhuisboedels) nog steeds vrijgesteld is, mits je daar een vergunning voor aanvraagt. De camera valt daar ook onder:

http://www.douane.nl/particulier/verhuisboedels/verhuisboedels-02.html#P32_3324

verder heeft deze vraag werkelijk niets van doen met ondernemen, zodat er een slot op dit topic gaat.

groet

Joost

HL admin

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept