Geplaatst: 5 juni 201015 j LittleBit 476 berichten 8 Trofeeën 41 Reputatie 3 jaar geleden heb ik een bedrijfsruimte verhuurt obv standaard huurcontract voor 5 jaar. De gebruiker is iemand die met 2 bv's actief was, bv-A en bv-B. Bij de start was bv-A het actiefste en is deze als huurder/contractant geregistreerd. Inmiddels is bv-B het actiefste in die ruimte. De huurder heeft recent bv-B verkocht en wilt met bv-A uit de ruimte vertrekken. De nieuwe eigenaren van bv-B willen in die ruimte verder. Tijd dus om eea te formaliseren/updaten en het huurcontract over te zetten van bv-A naar bv-B. Wat is daarbij verstandig ? Is dit vervolg een nieuw huurcontract ? of een indeplaatsstelling ? Kan ik dan weer opnieuw 5 jaar hanteren of heeft huurder recht op een restant-periode van 2 jaar ? Andere zaken waar ik op dien te letten ?
Geplaatst: 5 juni 201015 j StevenK Raad van Advies 4.8k berichten 8 Solutions 13 Trofeeën 690 Reputatie Allereerst is de vraag wat voor bedrijfsruimte het is? 7:290 of niet? ps: 3e persoon enkelvoud van willen doet het een stuk beter zonder 't'. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability
Geplaatst: 6 juni 201015 j LittleBit 476 berichten 8 Trofeeën 41 Reputatie Auteur Op 5-6-2010 om 18:33, StevenK zei: Allereerst is de vraag wat voor bedrijfsruimte het is? 7:290 of niet? Nee, en dan is het een 230-bedrijfsruimte volgens mij.
Geplaatst: 7 juni 201015 j Richard B. 115 berichten 8 Trofeeën 13 Reputatie In dat geval kan er geen sprake zijn van indeplaatsstelling, dus jij bepaalt zelf of je akkoord gaat met nieuwe hoofdhuurder. Je zou met B kunnen afspreken dat ze contract van A overnemen, dan blijven de voorwaarden verder gelijk, het bestaande contract loopt dan nog 2 jaar door, los van een eventuele verlengingsmogelijkheid. Of je kunt met B een geheel nieuw contract aangaan voor (bijvoorbeeld weer voor 5 jaar). Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl
LittleBit
3 jaar geleden heb ik een bedrijfsruimte verhuurt obv standaard huurcontract voor 5 jaar.
De gebruiker is iemand die met 2 bv's actief was, bv-A en bv-B.
Bij de start was bv-A het actiefste en is deze als huurder/contractant geregistreerd.
Inmiddels is bv-B het actiefste in die ruimte.
De huurder heeft recent bv-B verkocht
en wilt met bv-A uit de ruimte vertrekken.
De nieuwe eigenaren van bv-B willen in die ruimte verder.
Tijd dus om eea te formaliseren/updaten en het huurcontract over te zetten van bv-A naar bv-B.
Wat is daarbij verstandig ?
Is dit vervolg een nieuw huurcontract ? of een indeplaatsstelling ?
Kan ik dan weer opnieuw 5 jaar hanteren of heeft huurder recht op een restant-periode van 2 jaar ?
Andere zaken waar ik op dien te letten ?