• 0

Flyers zelf printen of uitbesteden?

Hoi,

 

Ik zit een beetje te twijfelen over hoe ik mijn webdesignbedrijf ga promoten. Naast de andere dingen die ik ga doen, zit ik hierover na te denken:

 

Ik kan een stuk of 60.000 visitekaartjes laten drukken en deze een jaar lang elke maand bij 5000 interessante adressen zelf in de bus stoppen. (duur, maar nog redelijk goedkoop omdat ik dit in China laat doen)

 

Of ik kan deze zelf op mijn kleuren/zwart-wit laser printer (die ik nog moet kopen) printen op 80 grams papier, en of hetzelfde doen, of voor een groter verspreidingsgebied gaan.

 

In de praktijk zal ik waarschijnlijk voor een combinatie gaan en kijken of het verschil in effectiviteit klein genoeg is.

 

Als de dure methode een effectiviteit van 1 heeft, wat zal dan de effectiviteit van de goedkope methode zijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Over response op flyers, ik heb twee weken terug circa 500 flyers in brievenbussen gedaan (2 uur mee bezig geweest, was wel in Amsterdam centrum). Dit heeft me tot nu toe 2 reacties opgeleverd (misschien ook wel een stijging van het websitebezoek maar dat kun je natuurlijk niet echt meten, tenzij je op je flyer naar een speciale website verwijst of bijvoorbeeld een kortingscode op de flyer zet). Een responsepercentage van 0,4% dus.

 

Verder zou ik niet bezuinigen op het drukken en papierkwaliteit. Je verkoopt webdesign, volgens mij moet je dan juist veel aandacht steken in de kwaliteit van je website en het drukwerk. Ga dus niet zelf printen op 80 grams papier maar laat het drukken door een goede drukkerij op mooi papier.

 

Maar ik vraag me sowieso af of het een goed idee is om een bos in China om te laten hakken voor 60.000 kaartjes. Hoeveel websites kun je en wil je maandelijks maken?

Ik las laatst hier op Higherlevel de tip van een webdesigner (ik weet helaas niet meer wie de tip gaf) om gewoon voor bedrijven met een lelijke website een opzetje te maken voor een nieuwe website, vervolgens stuur je een mail naar die bedrijven met die website en je vertelt dat ze die website (met de door hun gewenste aanpassingen) van je kunnen kopen.

 

Wat je ook zou kunnen doen is je bestaande klanten een korting van bijvoorbeeld 5% geven als ze voor jou een nieuwe klant hebben. Ik denk dat dat soort dingen beter werken dan kleine visitekaartjes of flyers.

Je zou inderdaad ook kunnen kijken naar online adverteren, dan heb je mensen in ieder geval meteen op je website. Daar kun je direct je kwaliteiten op het gebied van webdesign aan je bezoeker laten zien.

 

Groeten en succes,

 

Thijl.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Daar was ik weer :-[

 

Als jij een blanco envelop met daarop jouw handelsnaam zoals geregistreerd bij de KvK en jouw vestigingsadres in je bus krijgt, open je die dan altijd?

 

Als het dan vervolgens geadresseerde reclame blijkt te zijn, zal je je vast wel irriteren?

 

Dus is het misschien beter wel bedrukte enveloppen te gebruiken, zodat de ontvanger al van te voren weet dat deze niet afkomstig is van iemand waar hij zaken mee doet?

 

Of niet?

 

Ik stel de vraag omdat blanco enveloppen goedkoper zijn ...

Link naar reactie
  • 1

 

 

Gewoon hele plan vergeten. Er gaat iets fout in je hoofd. Je bent helemaal gefixeerd op visitekaartjes, goedkoop drukwerk uit China halen, wel-of-geen blanco enveloppen, en zo verder en zo voort. Aan het uitdenken besteed je al teveel tijd, en aan het uitvoeren kom je niet toe. Steek die energie beter in het vinden van iets slims. Gewoon je verstand gebruiken. Het kan niet zo zijn dat we je moeten uitleggen dat het zelf bezorgen van zestigduizend visitekaartjes ondoenlijk is. Zet eerst maar eens een fatsoenlijke website op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kom op zeg, wat een negatieve reactie!

 

Je hebt natuurlijk gelijk, maar toch zeg ik: "Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten."

 

Jij kunt niet uit dit topic afleiden of ik gefixeerd ben op het sturen van visitekaartjes, evenmin met welke andere dingen ik bezig ben. Ik stel hier enkele vragen, en mede met behulp van jullie antwoorden stuur ik mijn strategie bij, zoals je hebt kunnen zien. Heb je dat gezien?

 

Je kunt er wel uit afleiden dat ik gefixeerd ben op het zo laag mogelijk houden van mijn kosten, en het zo hoog mogelijk laten zijn van de effectiviteit.

 

Hoeveel tijd heb ik nu besteed aan het uitdenken? Twee dagen? Hoe lang besteed jij normaal aan je marketingstrategi-en? Ik mag toch hopen wel wat langer? Ik kan je vertellen dat ik al 8 jaar bezig ben met het uitdenken van andere dingen. Als je daar nou commentaar op had ...

 

Neem mijn posts ook alsjeblieft niet zo serieus. Het enige wat ik hier doe is proefballonnetjes en hypothesen poneren waar ik graag wat feedback op zou willen hebben. Pas als ik echt bezig ga kijk ik serieus naar de haalbaarheid. Ik heb niet de vraag gesteld: denken jullie dat het mij lukt zoveel flyers te versturen, ik heb vragen gerelateerd aan de effectiviteit gesteld.

 

Begrijp je niet dat dit belangrijke vragen zijn? Als ik een brief in een envelop verstuur, kost me dat 10X zoveel als dat ik een visitekaartje verstuur. Natuurlijk wil ik die kosten proberen te drukken, en natuurlijk wil ik graag een globaal beeld van de verschillen in effectiviteit hebben. Als jij dat niet begrijpt, speel ik de bal terug en zeg: er gaat iets fout in je hoofd (sorry).

 

Ik zit nog steeds te brainstormen... Misschien geen envelop, maar een opgevouwde brief, een visitekaartje, en een touwtje/plakband...

Link naar reactie
  • 0

Ben bezig... Ik zit nu mooie voorbeelden van de verschillende pagina's te zoeken die ik wil voor inspiratie, en ben stock foto's en stock video's aan het bekijken.

 

Ik heb begrepen dat vimeo niet toelaat dat bedrijven hun video's daar hosten, dus ik moet dat of negeren, of daar eens met een toekomstige webhoster/designer over sparren.

 

enz. enz. Dit vind ik leuk! :)

Link naar reactie
  • 0

Ben bezig... Ik zit nu mooie voorbeelden van de verschillende pagina's te zoeken die ik wil voor inspiratie, en ben stock foto's en stock video's aan het bekijken.

 

Ik heb begrepen dat vimeo niet toelaat dat bedrijven hun video's daar hosten, dus ik moet dat of negeren, of daar eens met een toekomstige webhoster/designer over sparren.

 

enz. enz. Dit vind ik leuk! :)

 

Dus als ik het goed begrijp start je een webdesigner bedrijf,maar je laat je eigen site door een ander maken?

Misschien heb ik het bij het verkeerde eind maar is het niet de meest logische stap voor je je eigen druk gaat maken over je visitekaartjes en hoe je bedrijf te promoten eerst te zorgen dat er een site in de lucht is?

 

Klanten zullen vast het een en ander willen zien

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik doe het tegelijk.

 

De website en acquisitie zijn beide necessary conditions.

 

Maak je geen zorgen, ik heb al over veel dingen nagedacht. Over de dingen waar ik graag feedback op zou willen zie je vanzelf wel een topic verschijnen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik doe het tegelijk.

 

De website en acquisitie zijn beide necessary conditions.

 

Maak je geen zorgen, ik heb al over veel dingen nagedacht. Over de dingen waar ik graag feedback op zou willen zie je vanzelf wel een topic verschijnen ;)

 

Ok dan ...maar ik maak me ook geen zorgen hoor haha maar het viel me gewoon op

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.