Onderstaande reactie(s) zijn afgesplitst van dit topic met als doel te dienen als openingspost van het nieuwe verzameltopic "Affiliate Marketing"
We zitten inderdaad bij Trade Tracker en zijn zeker niet dol enthousiast. Grootste probleem is dat Trade Tracker natuurlijk zelf verdient als er iets verkocht wordt via hun systeems dus ze zijn er niet bij gebaat om je goed voor te lichten (althans dat lijkt zo).
Ten eerste hebben we de kosten er nog niet eens uit (opstart en maandelijks).
Dit topic is afgesplitst van dit oorspronkelijke topic
Daarnaast is het heel veel werk. Als je begint, weet je er nog niet zoveel vanaf en de accountmanager die we toen hadden, had ook niet heel veel uitgelegd. Omdat je er zelf niks van weet, weet je ook niet wat je moet vragen. Dingen waar je tegenaan loopt:
- Sites worden automatisch goedgekeurd behalve als je expliciet vraagt om die instelling aan te passen.
- Enorm veel troep sites, variërend van sites waar onze banner naast die van een sexlijn stond tot gewoon link farms.
- Verschrikkelijke praktijken van kortingscodesites (de goede erbuiten gelaten). Wat er gebeurt is dat zo'n site jouw assortiment opneemt of jouw winkel. Een klant ziet in ons bestelproces een veld staan waar een code ingevuld kan worden dus googled nog even of er ergens een kortingscode is (vanuit de klant begrijpelijk). Die is er niet maar als je googled kom je op een kortingscode site waar staat: klik hier voor de kortingscode. Dan klikken ze, komen ze weer in onze winkel, krijgen geen kortingscode maar hebben wel (zonder dat ze het weten) een trade tracker cookie. Dat is dus gewoon bedriegen. Die sites hebben we allemaal handmatig moet uitzoeken want tenslotte werd alles automatisch goedgekeurd. Je kunt namelijk wel aangeven dat je de kortingscodesites niet wilt, maar ja dat vertellen ze je niet.
- Ander vervelend punt: een klant googled een product en komt bij ons. Kijkt rond in de winkel, vult zijn wagentje en verdwijnt dan weer om 10 minuten later via een trade tracker link weer terug te komen op de site en zijn bestelling af te ronden. Wat gebeurt er dan: klant googled nog even voor de zekerheid om te kijken of een product niet ergens anders ook te krijgen is tegen een betere prijs (ook weer logisch en gebeurt vooral bij duurdere producten), klant ziet hetzelfde product op een andere site (namelijk een webmaster die onze datafeed gebruikt) en klikt erop. Als hij dan via die site doorklikt, komt hij bij ons terug met een cookie. Oftewel, de klant was al bij ons en komt dan weer terug. Aan de ene kant denk ik: oké de klant had bevestiging nodig, die heeft hij gevonden en dus gekocht. Aan de andere kant, wij verkopen vooral unieke producten die toch nergens anders te krijgen zijn dus waarschijnlijk had de klant ook dan gewoon teruggekomen.
- Ik ben nog steeds niet heel blij als ik een bestelling krijg via TT want het kost gewoon een heel groot deel van de marge terwijl het dus niet substantieel meer omzet oplevert. We groeien hard maar daar maajt het affiliateverhaal eigenlijk niet echt een deel van uit.
We hebben nu een nieuwe accountmanager, op zich een betere, maar deze maakte een foutje: we wilden de provisie verlagen en hij stelde voor om het in groepen in te delen (brons, zilver, goud). De percentages waarover we spraken waren voor ons de totale percentages. Wat gebeurt er bij de inregeling: hij gebruikt de genoemde percentages als percentage voor de webmasters en gooit daar zijn eigen 30% bovenop. Omdat dit dan al gecommuniceerd is, draai je het ook niet zo makkelijk terug want je bent dan voor webmasters een onbetrouwbare partij. Beetje jammer. Oplossing is nu dat het wat moeilijker is om in zilver en goud te komen (meer bestellingen nodig).
We zijn nu wel wat intensiever bezig om specifieke banners en advertorials te maken voor specifieke sites. Maar ook daar komt weinig reactie op. Ik heb bijvoorbeeld op een bepaald moment alle reissites een berichtje gestuurd met de vraag of ze behoefte hadden aan iets specifieks (bijvoorbeeld zonnebrandcreme ofzo). Kreeg gewoon nul reacties. Terwijl ze zich wel aanmelden, dus wat heb je er dan aan.
Er zijn eigenlijk (zoals iedereen ook zegt) een paar sites die wel wat verkopen en de rest eigenlijk niet.
Nog wat administratieve dingen:
Onze conversie leek heel laag en dat kwam omdat er één site was die automatisch elke seconde een klik genereerde.....tsja dan is je conversie van klik naar aankoop gemiddeld natuurlijk erg laag. Dat soort dingen moet je dus echt goed op letten.
Het feit dat je niet gewoon kunt mailen maar via dat ticketsysteem moet werken is ook super irritant.
Het is heel veel werk om de sites te selecteren die zich aanmelden. Je wilt iedereen een eerlijke kans geven dus bekijken we alle websites serieus.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Mod-edit
Onderstaande reactie(s) zijn afgesplitst van dit topic met als doel te dienen als openingspost van het nieuwe verzameltopic "Affiliate Marketing"
We zitten inderdaad bij Trade Tracker en zijn zeker niet dol enthousiast. Grootste probleem is dat Trade Tracker natuurlijk zelf verdient als er iets verkocht wordt via hun systeems dus ze zijn er niet bij gebaat om je goed voor te lichten (althans dat lijkt zo).
Ten eerste hebben we de kosten er nog niet eens uit (opstart en maandelijks).
Dit topic is afgesplitst van dit oorspronkelijke topic
Daarnaast is het heel veel werk. Als je begint, weet je er nog niet zoveel vanaf en de accountmanager die we toen hadden, had ook niet heel veel uitgelegd. Omdat je er zelf niks van weet, weet je ook niet wat je moet vragen. Dingen waar je tegenaan loopt:
- Sites worden automatisch goedgekeurd behalve als je expliciet vraagt om die instelling aan te passen.
- Enorm veel troep sites, variërend van sites waar onze banner naast die van een sexlijn stond tot gewoon link farms.
- Verschrikkelijke praktijken van kortingscodesites (de goede erbuiten gelaten). Wat er gebeurt is dat zo'n site jouw assortiment opneemt of jouw winkel. Een klant ziet in ons bestelproces een veld staan waar een code ingevuld kan worden dus googled nog even of er ergens een kortingscode is (vanuit de klant begrijpelijk). Die is er niet maar als je googled kom je op een kortingscode site waar staat: klik hier voor de kortingscode. Dan klikken ze, komen ze weer in onze winkel, krijgen geen kortingscode maar hebben wel (zonder dat ze het weten) een trade tracker cookie. Dat is dus gewoon bedriegen. Die sites hebben we allemaal handmatig moet uitzoeken want tenslotte werd alles automatisch goedgekeurd. Je kunt namelijk wel aangeven dat je de kortingscodesites niet wilt, maar ja dat vertellen ze je niet.
- Ander vervelend punt: een klant googled een product en komt bij ons. Kijkt rond in de winkel, vult zijn wagentje en verdwijnt dan weer om 10 minuten later via een trade tracker link weer terug te komen op de site en zijn bestelling af te ronden. Wat gebeurt er dan: klant googled nog even voor de zekerheid om te kijken of een product niet ergens anders ook te krijgen is tegen een betere prijs (ook weer logisch en gebeurt vooral bij duurdere producten), klant ziet hetzelfde product op een andere site (namelijk een webmaster die onze datafeed gebruikt) en klikt erop. Als hij dan via die site doorklikt, komt hij bij ons terug met een cookie. Oftewel, de klant was al bij ons en komt dan weer terug. Aan de ene kant denk ik: oké de klant had bevestiging nodig, die heeft hij gevonden en dus gekocht. Aan de andere kant, wij verkopen vooral unieke producten die toch nergens anders te krijgen zijn dus waarschijnlijk had de klant ook dan gewoon teruggekomen.
- Ik ben nog steeds niet heel blij als ik een bestelling krijg via TT want het kost gewoon een heel groot deel van de marge terwijl het dus niet substantieel meer omzet oplevert. We groeien hard maar daar maajt het affiliateverhaal eigenlijk niet echt een deel van uit.
We hebben nu een nieuwe accountmanager, op zich een betere, maar deze maakte een foutje: we wilden de provisie verlagen en hij stelde voor om het in groepen in te delen (brons, zilver, goud). De percentages waarover we spraken waren voor ons de totale percentages. Wat gebeurt er bij de inregeling: hij gebruikt de genoemde percentages als percentage voor de webmasters en gooit daar zijn eigen 30% bovenop. Omdat dit dan al gecommuniceerd is, draai je het ook niet zo makkelijk terug want je bent dan voor webmasters een onbetrouwbare partij. Beetje jammer. Oplossing is nu dat het wat moeilijker is om in zilver en goud te komen (meer bestellingen nodig).
We zijn nu wel wat intensiever bezig om specifieke banners en advertorials te maken voor specifieke sites. Maar ook daar komt weinig reactie op. Ik heb bijvoorbeeld op een bepaald moment alle reissites een berichtje gestuurd met de vraag of ze behoefte hadden aan iets specifieks (bijvoorbeeld zonnebrandcreme ofzo). Kreeg gewoon nul reacties. Terwijl ze zich wel aanmelden, dus wat heb je er dan aan.
Er zijn eigenlijk (zoals iedereen ook zegt) een paar sites die wel wat verkopen en de rest eigenlijk niet.
Nog wat administratieve dingen:
Onze conversie leek heel laag en dat kwam omdat er één site was die automatisch elke seconde een klik genereerde.....tsja dan is je conversie van klik naar aankoop gemiddeld natuurlijk erg laag. Dat soort dingen moet je dus echt goed op letten.
Het feit dat je niet gewoon kunt mailen maar via dat ticketsysteem moet werken is ook super irritant.
Het is heel veel werk om de sites te selecteren die zich aanmelden. Je wilt iedereen een eerlijke kans geven dus bekijken we alle websites serieus.
Nou dit was het geloof ik wel :-) Meer vragen?
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27313-verzameltopic-affiliate-marketing/Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag