Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gerardkl
Hoi iedereen,
Ik ben bezig met een onderzoek naar BV's voor een scriptie. Ik wil graag meer weten over de volgende situatie.
Er zijn aandeelhouders, heeft dus alleen aandelen in de BV. De aandeelhouder heeft geen bevoegdheden tot het verrichten van beheersdaden, dit is ook niet vermeld in de statuten e.d. De aandelen zijn volgestort, maar de aandeelhouder heeft nog niet het aandelenregister ondertekend. Hij is slechts investeerder in de BV. Hij kan alleen goedkeuring geven voor het gevoerde beleid.
Er is een bestuurder die heeft wel bevoegdheden tot het verrichten van beheersdaden. De bestuurder heeft geen aandelen in de BV. De BV is net begonnen en na een tijdje wordt de BV failliet verklaard. De bestuurder heeft aantoonbaar wanbeheer gevoerd. Prive uitgaven e.d. gedaan.
Ik heb de volgende vragen:
- Is de aandeelhouder hoofdelijk aansprakelijk voor het faillissement?
- Binnen hoeveel tijd is de aandeelhouder verplicht het aandelenregister te ondertekenen?
Groeten Gerard