• 0

Bedrijfvoering zonder KVK inschrijving

Ik en nog 3 partners willen een (digitaal) platenlabel starten. De bedoeling is, als iedereen alle financiele zaken in orde heeft, dat we het label bij KVK inschrijven als een BV

 

2 mensen hebben 1 of meerdere eenmanszaken.

De andere 2 mensen niet.

 

Mogen wij juridisch gezien het label starten zonder dat het staat ingeschreven? Inkomsten zijn voorlopig nog niet aan de orde en kost het ons eerst alleen maar geld voor licentie aanvragen en dergelijke?

 

Be yourself, everybody else is already taken... ( Oscar Wilde )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat jullie ook de kosten in aftrek willen kunnen brengen. Dan is het wel handig als je de onderneming inschrijft bij de KvK en aanmeldt bij de fiscus. Waarom zou je dat niet willen doen?

 

Let tevens even goed op het willen hebben van een BV. Als je nu de onderneming als bijv. een VOF inschrijft, dan zal de rechtsvorm straks omgezet moeten worden. Dat geeft dan noodzaak tot een fiscalist, accountant en notaris.

 

Zomaar een BV inschrijven bij de KvK gaat niet. Die zal eerst bij een notaris in oprichting moeten zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat jullie ook de kosten in aftrek willen kunnen brengen. Dan is het wel handig als je de onderneming inschrijft bij de KvK en aanmeldt bij de fiscus. Waarom zou je dat niet willen doen?

Natuurlijk willen wij kosten aftrekken en ook gewoon aan onze verplichtingen voldoen. Het punt is dat er nu 2 zijn die nu niet mee kunnen doen met de inschrijving voor de bv en we willen de het label graag op 4 namen hebben.

Let tevens even goed op het willen hebben van een BV. Als je nu de onderneming als bijv. een VOF inschrijft, dan zal de rechtsvorm straks omgezet moeten worden. Dat geeft dan noodzaak tot een fiscalist, accountant en notaris.

Dat is geen enkel probleem, de BV willen wij juist om onze aansprakelijkheid goed af te dekken.

Zomaar een BV inschrijven bij de KvK gaat niet. Die zal eerst bij een notaris in oprichting moeten zijn.

Uiteraard :-) Wat ik nog wel wil weten, de oprichtingskosten van € 18000 zijn nu toch niet meer van toepassing.?

 

modedit: fixed quote tags

Be yourself, everybody else is already taken... ( Oscar Wilde )

Link naar reactie
  • 0

De 18.000 euro is geen kostenpost maar startkapitaal. Die is nog van toepassing, zoek even in andere topics over de exacte data e.d. want die vraag wordt wekelijks gesteld.

 

Ga ik doen, er is nog genoeg leesvoer :-)

Be yourself, everybody else is already taken... ( Oscar Wilde )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.