• 0

Op zoek naar een andere zoekterm

Ik ben druk doende een persbericht te maken en een bericht voor op onze website. Ik loop echter een beetje vast. Wij hebben namelijk programma's die op Mac, Windows en Linux werken, tegelijk. Je kunt dus in een netwerkje met verschillende systemen het programma aanroepen. In vaktermen heet dat multiplatform (en multi-user), maar veel mensen zullen deze termen niets zeggen. Waar zouden jullie (bijvoorbeeld op Google) zoeken als je zoiets nodig zou hebben? 'Programma Mac Windows Linux'? Of hebben jullie veel betere ideeën? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Josina,

 

Ik denk niet dat veel mensen zoeken op de algemene term "programma". Meestal ben je op zoek naar een "boekhoudprogramma" of een "planningsysteem" o.i.d.. Daarnaast gebruikt de een de zoekterm "Apple" en de ander noemt het "Mac" of "Mac OS". En in plaats van "Linux" zoeken mensen ook op "Open Source" of "Unix" en in plaats van "Windows" tikken ze "Vista". Het zal dus lastig zijn om een algemene noemer te vinden.

 

Zelf zou ik in eerste instantie zoeken op "boekhoudprogramma gemengde omgeving" of "boekhoudprogramma op verschillende platforms" (platformen / besturingssystemen).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk denk ik dat je er niet te zwaar de nadruk op moet leggen. Voor de klant zal het zeker toegevoegde waarde hebben, maar in eerste instantie zal die waarschijnlijk toch naar andere USP's kijken en vooral vanuit het eigen OS redeneren. Multplatform als keyword en een korte toelichting dat het OS onafhankelijk, zowel voor Windows, Linux en Mac te gebruiken is lijkt mij voldoende.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Dat ben ik wel met Sander eens. Mensen beginnen toch bij Google iets in te typen. Maar wat?

Iedereen die een beetje met IT te maken heeft zal inderdaad zoeken op multiplatform, platformonafhankelijk, gemengde omgeving, cross-platform, verschillende besturingssystemen (ik heb nu al een heel rijtje!), maar heel veel ondernemers hebben geen idee hoe ze zoiets moeten noemen. Ik heb al wel aan heel wat kennissen en klanten gevraagd hoe men zoiets onder woorden zou brengen, maar niemand heeft ook maar enig idee.

Link naar reactie
  • 1

Misschien voor nu een beetje te kortdag, maar om erachter te komen wat mensen intypen bij Google heb ik ooit de tip gekregen een AdWords campagne te starten met zoveel zoektermen als je kunt bedenken. Op een gegeven moment zie je welke zoekterm het meest is vertoond (en dus ook het meest is ingetypt).

 

Is niet helemaal perfect (hangt natuurlijk van je budget af en er komt wat toeval bij kijken) maar je krijgt zeker een goede indruk!

Link naar reactie
  • 0

De geeft wel het gewenste resultaat van Vugt, maar dan moet je waarschijnlijk wel even je portemonnee open trekken :P

 

Dat valt toch wel mee? Je betaalt per click en niet per vertoning. Met een click-through rate van 5% en CPC van een Euro zie je 200x een zoekwoord voor een tientje! En alle clicks komen natuurlijk op je website terecht, wie weet wat ervan komt ;)

 

Ik krijg hier weleens een tegoedbon van €25 voor AdWords (vaak bij een hostingpakket). Die kun je met een code activeren. Misschien dat via Google zo'n code te vinden is van iemand die hem niet gebruikt? Dan kan het helemaal gratis ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg hier weleens een tegoedbon van €25 voor AdWords (vaak bij een hostingpakket). Die kun je met een code activeren. Misschien dat via Google zo'n code te vinden is van iemand die hem niet gebruikt? Dan kan het helemaal gratis ;D

 

Die tegoedbonnen worden meestal doorverkocht voor een leuk prijsje, dus gratis zal het wel niet worden ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.