Wel of niet anoniem op forums.

Aanbevolen berichten

Met dank aan TwaBla ;)

 

Zelf vind ik het lastig om vragen te beantwoorden bij Topics Starters die anoniem zijn. Kan wel je buurman zijn of een wanbetaler ;D

 

Nadeel van je bedrijfsnaam gebruiken is dat je toch vervelende anonieme reacties kunt krijgen. Voordeel is dat HL een pagerank van 6 heeft ;D

 

Mijn vraag is, wat zijn je redenen om anoniem of niet op een forum deel te nemen.

Link naar reactie

Maar toen zaten er die "send" dingen er nog niet in Jeroen.

Heb daardoor een totale profiel verandering doorgevoerd.

 

groet,

 

Cor

www.allzorg.nl

een online winkel met hulpmiddelen op het gebied van zorg en welzijn.

Link naar reactie

Maar toen zaten er die "send" dingen er nog niet in Jeroen.

 

"Send"-dingen? Je bedoelt die linkjes om te delen die sinds gisteren beschikbaar zijn? Die maken het alleen maar wat gemakkelijker om topics columns of video's te versturen, maar daarvoor gebeurde het ook al en werden topics sowieso ook al in Google geïndexeerd. Dat verandert niet echt wat toch?

Link naar reactie

Ikzelf reageer wel, op verschillende fora, met m'n bedrijfsnaam.

 

Immers, iedereen (dus ook HL-leden!) kan een klant zijn of worden. En er is niks mis met het opbouwen van een (virtueel) netwerk. Daarnaast streven we allemaal hetzelfde na. Kennis vergaren en kennis delen, wat ik overigens één van de leukste aspecten vind van ondernemen!

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Het veranderd wel omdat het alleen bij Google geïndexeerd werd.

Maar Jeroen ik ben nog van het "ouwe stempel " dus als ik gevonden wil worden dan weet ik ook graag waar.

Diegene die me echt nodig hebben vinden me wel op Linkedin.

 

 

@DSchrauwen.: Niet iedereen kan een klant van het bedrijf in het vorige profiel worden ... dat maken we zelf nog wel uit !! ;)

 

groet,

 

Cor

www.allzorg.nl

een online winkel met hulpmiddelen op het gebied van zorg en welzijn.

Link naar reactie

Het veranderd wel omdat het alleen bij Google geïndexeerd werd.

Maar Jeroen ik ben nog van het "ouwe stempel " dus als ik gevonden wil worden dan weet ik ook graag waar.

Diegene die me echt nodig hebben vinden me wel op Linkedin.

 

???

Als iets op internet staat dan staat het op internet en kan het dus overal op internet opduiken of gevonden worden.

Daar veranderd een knopje onderaan elk topic niets aan hoor..

 

Er werd bijvoorbeeld altijd al getwitterd over topics van HL en iedereen kan op zijn of haar hyves of facebook er iets over vermelden. Er veranderd niets aan de indexering of wat dan ook van HL

Link naar reactie
Het veranderd wel omdat het alleen bij Google geïndexeerd werd.

Er zijn nog meer zoekmachines, hoor... ;)

 

On-topic (wat zijn je redenen om anoniem of niet op een forum deel te nemen): ik heb een eenmanszaak, dus Zaph is Peter Bonjernoor, en omgekeerd, en ik heb er geen enkel probleem mee als iemand mijn berichten hier kan linken aan mijn persoon. De paar keer dat ik iets gezegd heb wat ik beter niet had kunnen doen heb ik mijn excuses aangeboden, en de rest sta ik nog steeds achter. Ik zie dus geen enkele reden om dat anoniem te doen.

Link naar reactie

Peter, toen ik in 2002 lid werd was denk ik nog 99% alleen avatar met een link>naam onderaan.

Het nu "schone/vorige" profiel heeft een 200 reacties op het forum gegeven dus dat valt wel mee.

 

De HL mods horen me er verder ook niet over piepen... heb alleen een reactie gegeven..

 

e.e.a. scheelt me wat webcare.. ;)

 

 

 

www.allzorg.nl

een online winkel met hulpmiddelen op het gebied van zorg en welzijn.

Link naar reactie
Is een goede, nog een nadeel om niet anoniem te gaan. Je moet dus heel lang het forum blijven volgen ivm Webcare.

 

Zei ik toch al ? Doe ik al vanaf 2002 en hoop het nog heel lang met plezier te volgen..

www.allzorg.nl

een online winkel met hulpmiddelen op het gebied van zorg en welzijn.

Link naar reactie

Mooi voorbeeld, wat / wie is dit Site is anoniem. En de laatste reactie is ook een beetje vreemd. Wat doe je daar mee. Ik zou niet reageren en TC (als er meer zo denken) bloed dood. Kan toch niet goed zijn voor een forum?

 

Het zou als er meer transparantie is in alle online concepten een stuk veiliger en prettiger worden op internet.

Concepten die anoniem zijn zijn bij voorbaat al te wantrouwen ook op een forum.

Link naar reactie

Er zijn atuurlijk allerlei verschillende mensen en allerlei behoeftes en gewoonten. Ik heb soms de indruk dat er mensen zijn die 80% van hun dagbesteding vullen met social media. Voor de buitenstaander lijkt dit dus andersom. Die social media houden die mensen bezig. Ik zie het dus in grote lijnen als een trendvolger van het sbs-6-gebeuren. Stort maar pulp uit over de mensen en hou ze rustig. Aan mij is dat nooit besteed geweest en zal ook niet gebeuren. Maar ja, er zijn typen indernemers, die er hun klandizie uit poeren. Kijk maar naar telsell.

Link naar reactie

Er zijn atuurlijk allerlei verschillende mensen en allerlei behoeftes en gewoonten. Ik heb soms de indruk dat er mensen zijn die 80% van hun dagbesteding vullen met social media. Voor de buitenstaander lijkt dit dus andersom. Die social media houden die mensen bezig. Ik zie het dus in grote lijnen als een trendvolger van het sbs-6-gebeuren. Stort maar pulp uit over de mensen en hou ze rustig. Aan mij is dat nooit besteed geweest en zal ook niet gebeuren. Maar ja, er zijn typen indernemers, die er hun klandizie uit poeren. Kijk maar naar telsell.

 

Ho PJ zeg nooit nooit. Ik leg het nog wel een keer uit. Zelfs jij kunt er gebruik van maken! Blijf openstaan voor die "rare dingen" het kan zelfs jou veel opleveren met weinig moeite....

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het zou als er meer transparantie is in alle online concepten een stuk veiliger en prettiger worden op internet.

 

BIg Brother is watching U is al járen een feit ;)

 

 

Concepten die anoniem zijn zijn bij voorbaat al te wantrouwen ook op een forum.

 

Wellicht in het voorbeeld wat je hierboven noemt. Maar overall gezien ben ik het daar niet mee eens. En dan behoud ik mij in mijn mening tot het voorbeeld van dit forum waar velen anoniem aanwezig zijn.

Ik maak HL.nl sinds de "geboorte" mee. De meesten komen/kwamen anoniem binnen omdat ze een vraag hebben/hadden waarmee ze niet wensen dat ze daarmee openbaar herkenbaar zijn. Dit, omdat het voor hen bedrijfs- en/of persoonsgevoelig is. Internet "lijkt" veilig, maar degenen die zich er bewust van is, is voorzichtig. En dan is anoniem aanwezig zijn terecht.

 

Naar mijn mening is wel of niet anoniem aanwezig zijn op fora niet altijd van belang. Zolang de inhoud van de geplaatste berichten van die personen van belang is én waarde heeft, is een forum dynamisch en zijn de personen (al dan niet anoniem) on-line levend aanwezig !

 

Door de jaren heen heb ik ervaren dat het in principe niet uitmaakt of iemand wel/niet anoniem is. Iedereen die geholpen is/wordt, is geholpen. En daar gaat het toch om in een forum?

 

Maar daarentegen,word ik ook steeds vrolijker als ik zie dat door de jaren heen anoniemen hun profiel volledig invullen. Dat is geen must, maar een wens ;)

 

Velen zien (en zeker anno 2010) daar hun voordeel mee, Netwerken, naamsbekendheid, breed bereik.

Maar anderen hebben een andere behoefte om aan een forum deel te nemen. En daar dienen we anoniem ook waardering voor te hebben.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Mijn vraag is, wat zijn je redenen om anoniem of niet op een forum deel te nemen.

 

Mijn antwoord is heel simpel.... of eigenlijk ook weer niet. Toen ik net op dit forum terecht kwam, pak 'm beet een jaar of 2,5 geleden, was dit mijn eerste kennismaking met fora an sich.

 

Ik had een rugzak vol bagage, een lijdensweg in het vooruitzicht en zocht hulp op dit forum. Geen wonder (denk ik) dat ik liever anoniem wilde blijven ! Inderdaad, Big Brother is Watching You !!

 

Nadat ik langzaamaan uit de sores begon te komen, heb ik ook besloten langzaam aan afscheid te nemen van mijn zo geliefde pseudoniem. Nu zie ik dit pseudoniem als een alleenstaand persoon zelfs.

 

Soms, wanneer er hier iemand langskomt die ik met mijn ervaringen in het verleden kan helpen, post ik nog wel eens onder mijn alias. Maar dan klopt het ook, snap je ? Wanneer men dan mijn eerdere berichten terugleest, zou het een gevoel van herkenning en hopelijk vertrouwen moeten kweken. Meer dan dat ik het onder mijn huidige naam doe.

 

Sinds ik openbaar ben gekomen, naam, toenaam, woonplaats, alles.... let ik wel op met wat ik plaats.

 

Afgelopen week had ik een computer kerel op bezoek (IT-er, ICT-er, weet ik veel...) en die daagde mij uit om mij met foto en al te vinden op internet. Helaas..... alles wat hij tegenkwam was QuDo !

 

En dat is natuurlijk perfect. Men mag best mijn verleden weten, maar wanneer men mijn nieuwe bedrijf gaat opzoeken in Goochel of LinkedededeInn.... hoeft men niet persé daarmee geconfronteerd te worden. Dit kan zakelijk ook wel eens slecht uitvallen.

 

Voor mij is dit in ieder geval het grote verschil tussen een openbaar of een verborgen profiel.

En dat wil dus niet zeggen dat ik iets te verbergen heb, of dat ik te "wantrouwen" ben....geloof me.... ;-)

 

Marcel

 

Ik wilde afsluiten, maar toch ter verduidelijking : Ik heb door mijn ervaringen meerdere mensen en bedrijven op dit forum kunnen helpen. Mij maakt het niet uit of ze Maaike 1100 Plus, of PieterJan01 heten. Zelfs na lange tijd mail en persoonlijk contact, weet ik van sommigen nog steeds de werkelijke naam niet. Tja, nou en ?

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.