• 0

ipv particulier -> zakelijk verkopen

hey all!

 

ik zit te dubben om het volgende:

ik kreeg een leuk aanbod van een kleine zaak die mijn producten graag

wil verkopen. nu is het zo dat ik alleen aan particulieren verkoop via mijn webshop.

de marge is niet enorm dus ik vraag me af of het voor zowel diegene als mij

interessant zal zijn om daar in mee te gaan.

natuurlijk kan zo iemand een goede vaste klant worden wellicht, alleen verdien ik

er dus minder aan. diegene heeft weer iets om extra aan te verdienen maar ook

weer niet heel veel. waar ik de verdeling dan zou moeten leggen vind ik ook moeilijk

50/50?

 

graag hoor ik jullie ideen hierover.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
niemand?

 

ja hoor, had hem alleen nog niet gelezen. ;D

 

even een paar vragen:

 

wat je verkoopt produceer je dat zelf of koop je dat (bij een groothandel) zelf in?

 

kan je het bij wijze van spreken op iedere straathoek kopen?

 

Hoe betrouwbaar is jouw zakenpartner? als je met een hele kleine marge door levert dan loop je een hoger risico als je afnemer niet betaald.

 

En kan je echt veel meer afzetten met 1 extra afnemer die het ook weer aan de man moet brengen?

Link naar reactie
  • 0

hey,

ik koop ook in bij groothandel ja.

betrouwbaarheid, ik laat me 1st betalen alvorens ik lever ;)

op elke straathoek kopen.. niet echt, sommige dingen die ik lever zijn exclusief.

 

en ja meer afzet.. dat is de vraag. het is iemand die het erbij wil hebben als extraatje

voor zichzelf ook bij haar zaak. goed mogelijk dat dat geen mega verkoopboost is voor

mij. aan de andere kant is elk extraatje mooi meegenomen. maar op deze manier gaat

zon extraatje dan wel voor minder marge weg.

 

klinkt niet zo heel succesvol nu ik t typ haha.. maar wellicht denken jullie hier anders over?

Link naar reactie
  • 0

thnx.

calimero wel eens gezien ja, lijkt op nobudget marketing die ik bezit. ook een leuk boek!

maar het is niet zozeer het verkopen/marketen want dat lukt aardig.

 

ik vraag me meer af of dit te moeite waard zou zijn, 'groothandeltje' spelen.

en wellicht nog het meest.. stel je verkoopt ipv normaal aan klanten nu aan iemand

die het wil doorverkopen.. hoe ga je dan om met eigen marges en die van de doorverkoper?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga eerst eens praten met jouw huidige groothandel. wellicht hebben ze daar wel interesse in. en kunnen ze je een extra korting geven.

 

Alternatief is om te proberen om bij de fabrikant of distributeur zelf groothandel te worden.

 

Je zal er dan wel rekening mee moeten houden dat je zelf een grotere voorraad moet houden en vaak ook grotere hoeveelheden in 1 keer moet bestellen. Daar staan dan vaak wel een (staffel) korting tegen over.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.