De titel klinkt nogal knullig, maar het komt wel hier op neer.
Ik heb zelf weinig tot geen vermogen, maar kan van mijn familie ongeveer 25% van het totaal bedrag 600.000 lenen voor het kopen van een huis- en horeca onderneming in 1. Het overige gedeelte zal ik van de bank moeten lenen. Nou heb ik van banken vernomen dat je alleen kans maakt op een lening als het eigen vermogen ongeveer 25% of hoger is, maar telt geleend vermogen van de familie ook als eigen vermogen?
Momenteel heb ik geen baan, want ben net afgestudeerd en zoekende.
Het probleem is dat ik zelf niet hier wil gaan wonen of werken. Ik wil het verhuren. Door de lage vaste rente (ongeveer 4% over 5 jaar vast ) en zeer goedkope overname (verkoop vanwege noodsituatie, waardoor 20% goedkoper dan de overige zaken) zie ik dit als een investering.
Ik zal het financieel plaatje voor jullie schetsen zodat het allemaal makkelijker te begrijpen is.
Pand vraagprijs ongeveer 550.000 tot 600.000
Geleend vermogen van familie 150.000
Verhuur pand jaarlijks €40.000
Rente maximaal 4,5% op 600.000 per jaar is €27.000
Na 5 jaar stopt het contract met een huurder die ik al gevonden heb.
Het pand is geheel nieuw en de inventaris is pas 2 jaar oud.
De zaken gaan goed en uit de financiële gegevens kan ik halen dat er een gemiddelde stabiele omzet is van 300.000 a 350.000. Dit laatste maakt echter voor mij niet veel uit.
Al met al maak ik dus ongeveer 10.000 euro per jaar winst voor de aankomende 5 jaar.
Mijn vraag is, doet de bank aan zulk soort "investeringen"?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kaisz
kaisz
Goedendag,
De titel klinkt nogal knullig, maar het komt wel hier op neer.
Ik heb zelf weinig tot geen vermogen, maar kan van mijn familie ongeveer 25% van het totaal bedrag 600.000 lenen voor het kopen van een huis- en horeca onderneming in 1. Het overige gedeelte zal ik van de bank moeten lenen. Nou heb ik van banken vernomen dat je alleen kans maakt op een lening als het eigen vermogen ongeveer 25% of hoger is, maar telt geleend vermogen van de familie ook als eigen vermogen?
Momenteel heb ik geen baan, want ben net afgestudeerd en zoekende.
Het probleem is dat ik zelf niet hier wil gaan wonen of werken. Ik wil het verhuren. Door de lage vaste rente (ongeveer 4% over 5 jaar vast ) en zeer goedkope overname (verkoop vanwege noodsituatie, waardoor 20% goedkoper dan de overige zaken) zie ik dit als een investering.
Ik zal het financieel plaatje voor jullie schetsen zodat het allemaal makkelijker te begrijpen is.
Pand vraagprijs ongeveer 550.000 tot 600.000
Geleend vermogen van familie 150.000
Verhuur pand jaarlijks €40.000
Rente maximaal 4,5% op 600.000 per jaar is €27.000
Na 5 jaar stopt het contract met een huurder die ik al gevonden heb.
Het pand is geheel nieuw en de inventaris is pas 2 jaar oud.
De zaken gaan goed en uit de financiële gegevens kan ik halen dat er een gemiddelde stabiele omzet is van 300.000 a 350.000. Dit laatste maakt echter voor mij niet veel uit.
Al met al maak ik dus ongeveer 10.000 euro per jaar winst voor de aankomende 5 jaar.
Mijn vraag is, doet de bank aan zulk soort "investeringen"?
Zoniet, zijn er andere oplossingen?
Mvg,
Kaisz
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27839-geld-lenen-om-pandjesbaas-te-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag