• 0

Welke diploma's benodigd voor starten garagebedrijf?

Voor mijn partner stel ik graag de volgende vraag.

 

Al jaren werkt hij als monteur(geen diploma) en apk keurmeester(diploma) op een garagebedrijf.

Zijn baas grapt wel eens, straks neem jij de boel gewoon over.

Gezondheid is de reden dat hier af en toe eens losjes over gesproken wordt.

 

De vraag is, welke diploma's zijn er eigenlijk nodig om een garagebedrijf over te nemen of zelf ergens anders te starten?

Uiteraard heb ik op google gezocht welke opleidingen er nodig zijn voor het starten van een garagebedrijf, maar waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste zoekwoorden, want ik kan niet vinden waar ik naar op zoek ben.

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je Roel,

 

Deze website kende ik nog niet (zelf nog niet nodig gehad)

 

Zover ik volg allemaal, is er geen diploma nodig voor het starten of overnemen van een garagebedrijf.

Graag hoor ik of ik dat zo correct gezien heb.

 

Als er geen diploma's benodigd zijn, zou het dan niet toch verstandig zijn om thuis bijvoorbeeld een cursusje praktijkdiploma ondernemer MKB te volgen via de LOI ofzo?

 

Edit: Getsie, ik schrijf steeds, als iemand anders dat op het zelfde moment ook doet.

Sorry PJ, ik had je reactie dus niet gezien zojuist :-[

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

ik zag toevallig vandaag zo'n aanbieding praktijkdiploma MKB ondernemer bij studieplan voor 95 euro als aanbieding Voor dat geld zeg ik gewoon doen. Het geeft denk ik een goede indruk wat er komt kijken bij het starten van een onderneming

 

In Nederland heb je inderdaad maar in weinig beroepen verplichte diploma's om te starten. maar als je bijvoorbeeld bovag garage zou willen worden of een ander keurmerk dan komen dat soort eisen vaak wel om de hoek kijken.

Ik heb de indruk dat jullie geen haast hebben met het starten of overnemen, dus wellicht kan je partner in de tussentijd toch wat vakdiploma's halen. Dat kan nooit kwaad je moet ook zeker even op de site van innovam gaan kijken. Zij zijn het kenniscentrum voor de mobiliteitsbranch waaronder garagebedrijven. Ik denk dat je hier veel info kunt vinden.

 

De site van antwoord voor bedrijven is een goede en betrouwbare algemene bron voor alle informatie en ze verwijzen je ook door naar andere sites waar voor jou branch intressante informatie staat.

 

Voor informatie over de fiscale kant van het starten van een bedrijf kun je het handboek ondernemen 2010 van de belastingdienst downloaden of bestellen.

 

Zo nu heb je wel genoeg leesvoer denk ik... succes..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.