Ga naar inhoud

Beschermen van ideeen

Geplaatst:

Edwin76

Als beginnend ondernemer vraag ik me af in hoeverre het mogelijk is om een pril idee te laten beschermen/registreren, en zo ja, wat zullen de kosten hiervoor ongeveer bedragen. Ik merk dat ik voorzichtig ben om mijn plannen met partijen te bespreken. Je weet nooit of iemand getriggerd wordt. Heeft een van u hier ervaring mee? Er zijn verschillende site's die ik hierover geraadpleegd heb, maar tot zover heb ik geen bevredigend antwoord kunnen vinden.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

welkom Edwin

heb je HL zelf al doorgenomen? Kijk bijv eens bij de zoekresultaten op "idee beschermen"

Daar kun je ook termen als octrooi of patent invullen en verder lezen.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Nico Schouten

Gaat het om en product of om een dienst ?

Als het om een dienst gaat kun je gebruik maken van een NDA non dosclosure agreement of in gewoon Nederlands geheim houdings verklaring, zie google voor voorbeelden.

MEt producten is het niet altijd slim om al te gaan beschermen nog voor er een protoype is. De weg van idee naar werkend prototype wil nog wel eens zaken aan het licht brengen die een eerder patent meteen waardeloos maken. Dan zijn je investeringen daarin meteen verdampt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.