• 0

Advies nodig over ontvangen/invoeren van juwelen uit midden oosten

Wellicht een beginners vraag, maar wij hebben advies nodig:

 

Wij zijn agent voor een luxe juwelen/sieraden merken uit het Midden Oosten. Wij moeten nu onze eerste zending met artikelen ontvangen van de fabrikant uit Egypte. Dit zijn overigens geleende goederen waarvoor we niet betalen.

 

Vraag 1: hoe kunnen we deze goederen, met een vermoedelijke inkoop waarde van +/- 10.000 euro, het beste laten versturen? Verzekering en douane afhandeling is het belangrijkste, eventueel zelf ophalen bij een distributie kantoor bijvoorbeeld bij Schiphol is mogelijk. De dienstverleners die we online vinden vragen o.a. veel geld voor tijdelijke opslag en transport naar ons kantoor. Wat zijn gebruikelijke kosten voor het ontvangen van een zending? (in dit geval laag gewicht, klein maar hoge waarde).

 

Vraag 2: onze klanten in Nederland (groothandels en retailers) zullen hun orders van onze producten uit Egypte ook moeten ontvangen, eventueel willen wij als agent dit wel faciliteren of zelf importeren, maar ook dan moeten we dus de goederen kunnen ontvangen en inklaren. Wederom is hier verzekering en douane afhandeling het belangrijkste dat geregeld moet zijn.

 

Zijn hier dienstverleners in gespecialiseerd, of kan ik het beste naar een grote logistieke dienstverlener gaan zoals TNT of DHL?

 

Advies wordt zeer gewaardeerd,

 

Gijs de Koning / Hilversum

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Gijs,

 

Sinds een aantal jaren behandelen wij voor een van de grote Franse luxe sieraden en lederprodukten producent hun import/export procedures voor Turkije en het Midden-Oosten. Op basis van deze ervaring kan ik je het volgende informeren:

 

1) De grotere forwarders / expediteuren kan je beter de algemene zendingen laten doen. Beter is het zoeken een een expediteur welke gespecialiseerd is in het land en haar regels. Zorg er ook voor dat de expediteur de faciliteiten heeft om de goederen veilig op te slaan in land van verzending en ontvangst. Handling van de goederen in land van verzending en ontvangs hoeft per definitie niet substantieel meer te kosten, kosten verschil wordt veroorzaakt door; extra beveliging, extra verzekering en garanties.

 

2) Mijn advies; stel een expediteur in NL aan om op naam van jullie (de importeur) de inklaringen en afhandeling te regelen. Egypte is een land waar de papier winkel nog wel belangrijk kan zijn. Je wil dit soort mogelijke problematiek niet in de handen van je klant schuiven.

 

Succes.

 

WMC

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.