A.s. zondag heb ik een opdracht waar ik 2 medewerkers op heb ingezet. Ikzelf ben op een ander klus in zeeland bezig.
Beide medewerkers zijn een tijd geleden al akkoord gegaan met de werktijden.
NU kreeg ik van 1 van die medewerkers vanochtend een E-mail!! Dat hij niet kon werken want er was een fesstje bij grootouders waar hij naar toe moest. (we praten hier niet over een minderjarige) En dat ik dat natuurlijk wel begreep en dat hij daarom niet komt werken.
Valt dit onder werkweigering en zou ik deze medewerker mogen ontslaan?
Nu is het in dit geval niet zo moeilijk want de medewerker is een oproepkracht, dus heb ik de keus om hem nooit meer op te roepen. Maar binnenkort wil ik iemand vast in dienst nemen, dus ben ik wel heel erg benieuwd wat mijn mogelijkheden zijn en of een medewerker hier zo maar mee weg kan komen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
A.s. zondag heb ik een opdracht waar ik 2 medewerkers op heb ingezet. Ikzelf ben op een ander klus in zeeland bezig.
Beide medewerkers zijn een tijd geleden al akkoord gegaan met de werktijden.
NU kreeg ik van 1 van die medewerkers vanochtend een E-mail!! Dat hij niet kon werken want er was een fesstje bij grootouders waar hij naar toe moest. (we praten hier niet over een minderjarige) En dat ik dat natuurlijk wel begreep en dat hij daarom niet komt werken.
Valt dit onder werkweigering en zou ik deze medewerker mogen ontslaan?
Nu is het in dit geval niet zo moeilijk want de medewerker is een oproepkracht, dus heb ik de keus om hem nooit meer op te roepen. Maar binnenkort wil ik iemand vast in dienst nemen, dus ben ik wel heel erg benieuwd wat mijn mogelijkheden zijn en of een medewerker hier zo maar mee weg kan komen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28177-valt-dit-onder-werkweigering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag