• 0

Te laat betalen nota door opdrachtgever

Hallo,

 

Ik heb een afspraak met mijn opdrachtgever dat ik hun € 1,- per gewerkt uur (aantal 202) betaal voor een uitbetaling van de nota binnen 60 dagen.

Mijn nota is gedagtekend 31 juli dus m.i. moet dit uiterlijk 29 september op mijn rekening zijn bijgeschreven.

Ik vind dat zij de inhouding van € 202 excl. BTW aan mij moeten voldoen en heb hen hiervoor een nota gestuurd. Men geeft aan (na vragen van mijn kant) de nota op 30 september te hebben overgemaakt. en maken bezwaar tegen de tweede nota en beroepen zich erop dat zij de nota binnen de wettelijke termijn hebben betaald.

 

Kan iemand mij hierin van advies voorzien?

Grtz, Ton

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vandaag is het 30 september. Als er deze week nog bijgeschreven wordt, dan zou ik dit al helemaal niet doorzetten. Hoe heb je de factuur verzonden en wanneer zou deze opdrachtgever onder ogen gekomen zijn? Lekker productief om nu over een vervolgfactuur al binnen een dag na vervaldatum heibel te hebben.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ton,

 

Als je echt op één dag kijkt, dan mag je het wel heel nauwkeurig in je Algemene Voorwaarden zetten. Want je hebt het over een afspraak over "uitbetaling van de nota" en niet over "ontvangst op jouw rekening".

 

Bovendien geef je je opdrachtgever al meteen een dag achterstand door de nota te dateren op 31 juli (wat een zaterdag is). Die is dus waarschijnlijk zaterdag of zondag op de post gegaan en 's maandags door je opdrachtgever ontvangen?

 

Eens met Rick, niet moeilijk over doen bij een opdrachtgever die je 202 uur (per maand?) inhuurt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

hmm,

 

Het zit mij dwars dat ik moet betalen om mijn geld binnen 60 dagen te krijgen.

 

 

Stel dat je geen korting voor 60 dagen overeen was gekomen. Hadden ze dan nog later betaald?

 

Als het je dwars zit zou ik de helft van die ene euro per eerstvolgende mogelijkheid bij je uurloon opdrukken.

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

hmm,

 

Het zit mij dwars dat ik moet betalen om mijn geld binnen 60 dagen te krijgen.

 

Bedankt voor jullie advies. Ik volg het op.

 

 

Dat is vrij simpel op te lossen, géén betalingskorting geven op je facturen.. een betalingskorting bij betaling binnen 60 dagen is absurd. Normaal word betalingskorting verleend als met binnen 14 dagen betaald, maar dan nog is het geen eis..

Het lijkt hier meer op een slinkse manier om jou uurtarief omlaag te krijgen. kortom volgende keer niet accoord gaan met dit soort voorwaarden of als het echt niet anders kan afspreken dat zij het volledige bedrag moeten betalen en dat jij 1% crediteert op de volgende factuur als daadwerkelijk binnen 60 dagen het geld op jou rekening staat.. Dan ligt de bal in jou hoek. Jij bepaalt of de korting word toegekend of niet..

 

 

Link naar reactie
  • 0
hmm,

 

Het zit mij dwars dat ik moet betalen om mijn geld binnen 60 dagen te krijgen.

 

Bedankt voor jullie advies. Ik volg het op.

 

Het is voor ons in dit geval natuurlijk makkelijk praten, maar dan doe je toch gewoon eenenzestig dagen over de overschrijving!?

 

Groet,

 

Highio

 

Laat maar, het gaat kennelijk over een overeengekomen inhouding (vreemde constructie)...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.