Ga naar inhoud

Bezoekers versus Sales

Geplaatst:

LadyOops

Ben heel benieuwd naar de verhouding tussen je bezoekers aantallen en het aantal verkopen wat dit genereerd, als je reageert vermeld dan alsjeblieft ook je doelgroep en de landen waar je zaken mee doet!!

 

Ik denk dat veel ondernemers hier leer uit kunnen trekken.

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Hoe kunnen andere ondernemers er van leren als ik zou vertellen wat het huidige conversie ratio (bezoekers vs. kopende bezoekers) is op mijn site? Dat is hetzelfde als dat bedrijf X vertelt dat hij Y miljoen omzet per jaar, bijvoorbeeld. Leuk, maar wat heb je er aan?

 

Volgens mij is het veel nuttiger als men vertelt hoe ze dit cijfertje zo hoog mogelijk proberen te maken in plaats van dat cijfertje neerzetten. Bijvoorbeeld hoe ze de bestelprocedure hebben ingericht, hoe ze het gedrag van bezoekers meten en vooral wat ze met die gegevens doen.

Geplaatst:

LadyOops

  • Auteur

Nou ik zou me zou kunnen voorstellen dat het een mooie leidraad kan zijn om je eigen site een reeel cijfer te kunnen geven, daar vanuit natuurlijk verder seo-en...

 

Het gaat mij er vooral niet om hoe goed of slecht een andere webwinkelier het doet, ben gewoon heel benieud naar de ratio.

Geplaatst:

Centiveo

Bij de meeste webshops zou dit liggen rond de 2-3 procent. Voor sommige webshops zal dat uiteraard hoger liggen (http://www.webwinkelweblog.nl/algemeen/top-10-conversie-ratios-in-maart.html) maar dit kan net zo goed lager liggen :-)

 

Je conversie verhogen kan door een aantal kleine ingrepen te doen. Je conversie is echter iets zeer webshopafhankelijk en je zal dat eigenlijk alleen kunnen verhogen door te testen en te blijven testen. Een soort van trial and error dus.

 

Hieronder staan een aantal grote richtlijnen.

http://www.microdesign.nl/blog/conversie-optimalisatie-voor-uw-webwinkel/

Geplaatst:

LadyOops

  • Auteur

Als ik naar deze cijfer kijk dan moet er nog veel aan ladyoops.com gebeuren :-\

 

Pageviews per sessie 11.39

Gemiddelde tijd per bezoek in seconden 476.13

Gemiddeld aantal produkten per bestelling 5.82

Gemiddelde bestelbedrag $143.93

Winkelwagen conversie ratio 34.52%

Winkelwagen weigeringspercentage 65.48%

 

Ladyoops.com:

 

Pageviews deze maand 4.378

Gemiddelde tijd per bezoek in seconden 2.87

Gemiddeld aantal produkten per bestelling 1.221

Gemiddelde bestelbedrag 105 EUR

Winkelwagen conversie ratio 9.52%

Winkelwagen weigeringspercentage 47.27%

 

 

Geplaatst:

Centiveo

Ik zou het afreken proces nog eens heel goed bekijken. Je moet ervoor zorgen dat dit echt eenvoudig is. Een kind zou het moeten kunnen afronden.

 

Bij jou afrekenproces zijn er teveel onduidelijkheden, er staat teveel tekst en de kleuren zijn ook niet optimaal.

Geplaatst:

LadyOops

  • Auteur

Hi Ebe,

 

leuk dat je even gekeken hebt, wat vind je dan onduidelijk?, de layout of de tekst , de tekst is er juist om onduidelijk heden weg te nemen en meer vertrouwen te bieden, maar dat heb ik mis?

 

Qua kleurstelling heb ik niet veel opties, gezien de bedrijfskleuren

 

 

Geplaatst:

Quinten van Geest

Mijn inziens kan je de conversie verhogen door usability optimalisatie. Uiteraard moet je bezoekers trekken (door SEO) maar als deze bezoekers afhaken vanwege een slechte usability, heb je niets aan de investeringen in SEO.

 

Ik zie dat dit geen Sitecheck is, maar wellicht een idee er één te starten? Als ik zo kijk naar de website, zie ik wel een aantal verbeterpunten qua usability.

 

Succes ermee!

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Geplaatst:

LadyOops

  • Auteur

Sitecheck heb ik gestart, maar nog geen reacties gehad, ik hoor het heel graag

 

`quote: Misschien dat er nu HL leden zijn die de Webshop willen analyseren en hun kritische noten kenbaar willen maken.

 

Op dit moment richt ik me pijlen op het afrekenproces, waarover ik reeds een reactie heb mogen krijgen

 

 

Ik hoor het heel graag leden,

 

Groetjes

Geplaatst:

Gast Wigbolt

LadyOops kan vooral zelf veel winnen door haar afkomst, assortiment, doelgroep en doelmarkt te verduidelijken op de eerste pagina's. Eigen ontwerpen en handmatige productie zou ze beter kunnen vermelden (tonen) en benadrukken.

 

Header (menu), body (tekst) en footer (onderbalk) zijn hier vaag. Nu is het menu en de hoofdtekst één grote, weinig overzichtelijke pagina met te weinig tussenruimte. De structuur is onduidelijk, ook door de verschillende uitlijningsstijlen.

 

De site laadt hier ook behoorlijk traag, wat in het algemeen reden is voor klanten om af te haken tijdens het bekijken (bestellen). De verzendkosten worden ook (pas) laat in het bestelproces getoond. Noem de inbegrepen verzekerde zending zoals ik het begrijp als usp.

 

Is Nederland een belangrijke markt , dan zou een Nederlandse versie niet misstaan. Is het ook geen idee om de 'kale' producten standaard als laatste foto's te tonen, om details zichtbaar te maken? De huidige afbeeldingen zijn voor liefhebbers ongetwijfeld prachtig, maar voor mij tegelijkertijd weinig informatief en veel van hetzelfde (fetisj-achtig, of hoe je dat ook noemt)... daarnaast kunnen de pop-ups misschien beter via een vriendelijker techniek (andere module) getoond worden.

 

Qua kleurstelling heb ik niet veel opties, gezien de bedrijfskleuren

 

Dat zou andersom moeten zijn, in het geval van e-commerce. Laat je niet beperken door de huidige huisstijl of opmaak van de website, maar onderzoek de voordelen van andere mogelijkheden. Geen idee of er informatie bestaat over conversies van webshops met verschillende achtergrondkleuren, bijvoorbeeld wit of zwart.

 

Past deze kleurstelling echt bij jouw doelgroep? Komt je belangstelling voort vanuit een lage conversie? Probeer e.e.a. te meten met analysetools en te variëren d.m.v. aanpassingen, totdat een meer optimale situatie bereikt wordt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

P.S. veel wettelijk vereiste informatie ontbreekt op de website

 

Edit: taalkeuze is me niet eerder opgevallen dan de plaatsing van de introductie o.b.v. het stramien. Waarom geen Duitse versie?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.