• 0

Ontwerp de kroeg van morgen

De inhoud van deze thread en alle bijgevoegde bestanden vallen onder de bijgevoegde GNU licentie!



 

Als je gebruik wilt maken van de content van deze thread, dan wordt je geacht de regels van de licentie in acht te nemen!

 

Als je via higherlevel mee wilt bouwen aan dit initiatief of je staat verkeerd vermeld in de licentie, stuur dan een emailtje naar: zrski@higherlevel.nl

 

 

Speciaal voor Kermie, maar ook voor de rest (Zie http://www.felix.meritis.nl):

 

Hoe ziet het Café van de Toekomst er volgens jou uit? Niet een theoretisch verhaal, maar juist concreet vormgegeven voorbeelden die toekomstvisioenen zichtbaar maken. Aan jullie de vraag jullie visioenen vorm te geven voor het Café van de Toekomst!

 

Ontwerpen en kunst staan centraal. Niet alleen industrieel ontwerpen maar creatief en innovatief zoeken naar nieuwe mogelijkheden: vormen van interactie en technische ontwikkelingen die er toe moeten leiden dat het ontwerp optimaal tot haar recht komt, of juist een totaal nieuwe functie krijgt. De vorm is vrij als het doel maar wordt bereikt: internet, beeldende kunst, flash animatie, 3D-presentatievormen, industriële vormgeving, geluid en beeld. Een voorwaarde is dat je ontwerp digitaal presenteerbaar is. De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Aanmelding

Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar linda.kleinhout@felix.meritis.nl o.v.v. Café-Cultuur Prijs.

 

Het ontwerp moet voor 1 juli opgestuurd worden naar:

Felix Meritis

o.v.v. Café-Cultuur Prijs

Keizersgracht 324

1016 EZ Amsterdam

 

Prijs

Een deskundige jury bekijkt welk ontwerp onderdeel zou kunnen uitmaken van en of deze vorm past in het denken over het project Living Tomorrow. Tijdens een feestelijke avond in november wordt het winnende ontwerp van het Café van de Toekomst gepresenteerd in de Shaffyzaal van Felix Meritis.

 

De winnaar van de Café-Cultuur Prijs ontvangt een cheque van € 2000. Tevens wordt het winnende ontwerp als inspiratiebron gebruikt voor de realisatie van een café in het project Living Tomorrow.

 

Meer informatie

Voor vragen en/of meer informatie kan je bellen met Felix Meritis 020 626 23 21 of e-mailen naar Linda Kleinhout

GNU_Free_Documentation_License_toekomst_cafe.doc

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nou ... hier gaat AOS op zeker aan meedoen!

Want die heeft al uitgezocht:

* Er schijnen nu bierglazen te zijn die een signaaltje geven als die leeg is.

 

* Je zou ook een Personal Aircondition kunnen installeren.

 

* Elke tafel zijn eigen airco en met een cameraatje. De bedektheid met kleding wordt gemeten en de airco past zich daar op aan. Ook wordt de tijd gemeten. Naarmate de gast er langer zit gaat de temp. omhoog, want anders zit zo iemand te lang in de kou en gaat die weg. Als de frequentie van signalen van de glazen afneemt, dus ze bestellen te weinig, wordt de temp ook automatisch verhoogd. Tevens wordt er bij de pinda's voor de desbetreffende tafel extra zout gestrooid.

 

* De zittingen kunnen harder en zachter worden zonder dat de gast het merkt. Zit een gast te lang en besteld te weinig wordt de stoel steeds minder comfortabel en gaat de tafel wiebelen.

 

En vervolgens heeft Bengel het idee om uit te laten vinden:

* Wil er alleen nog een tafel-/barkrukspecifiek soundsysteem bij met afstandsbediening: muziek mogen ze zelf regelen maar ik wil 'm wel zelf harder (mogelijk ongewenst of saai gezelschap of gewoon een goed nummer) of zachter (gewenst gezelschap of Frans Bauer) kunnen zetten!

 

Go AOS, go for it !!!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

he cool!!,

 

vooraf je bierchipper uploaden en dan aan elk tafeltje een tapje die je kunt bedienen met je bierchipper,

omgeven door een wereld aan kleur, bellen en interactieve games die gespeeld kunnen worden met bezoekers van andere kroegen.

In kleine gedeeltelijk afgeschermde zitjes(men heeft in die tijd vast erg veel behoefte aan kleinschaligheid gecombineerd met andere dimensies), waar men zijn eigen muziek kan beluisteren ....

 

...zie het helemaal voor me...of draaf ik nu door! :-\

neahh het kan vast gekker/beter/anders

:biertje:

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kunnen we hier niet als groep aan meedoen?

Das een mooie insteek voor als we straks "landelijk gaan opereren" (ander discussiepunt, maar sluit wel aan).

Volgens mij gaat het in de wedstrijd alleen om de ideeën en niet de R&D en de prototpes van de items die hier genoemd zijn. De presentatie hoeft alleen maar digitaal.

Zullen we ?!!!!!!!!?

Als we winnen komen we langs start en ontvangen 2000 euro ! Kunnen we altijd een leuk feezie van bouwen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie, goed idee! Dan kunnen we van het prijzengeld eens in een bestaande kroeg verder brainstormen over het idee.....aan het eind van die 2000 Euro zullen we redelijk creatief worden denk ik.... ;) Maar als we de taken gaan verdelen binnen HL, dan kunnen we ver komen.

 

De trefwoorden die terug moeten komen in het ontwerp zijn: ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning.

 

Lijkt me geen probleem...;) Kunnen dit als eerste projectje in het HL-supernetwerk gooien. Ik heb even wat extra info aangevraagd, als ik het heb zal ik het hier posten. Dan kunnen we ook kijken of we de expertise hier aanwezig hebben in het HL-supernetwerk..... vast wel!

 

 

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Joepie !!! Onze eerste gezamenlijke project!

 

Samenwerken ... daar ben ik GEK op !

 

Ons netwerk helpt ons sowieso op een hoog nivo naar de 1e plaatst in de wedstrijd. Heb genoeg ingangen hiero! Misshien wil Mauarice de Honde meedoen. Noemen we de kroeg "Fifth Dimension" .... offeh M!Xed, omdat we het met zijn allen doen?

 

Mijn rol (bijrol as usual) zal zijn: het netwerk benaderen.

Wie neemt de rol van * digitale vormgever * op zich?

De ideeën werken we met zijn allen uit okay ?!?!!

 

Ik wacht tot jij de info hebt en dan gaan we de juiste peopletjes bij elkaar zoeken. Hoeveel kunnen er in ons groepje ... offeh ...."everyone is invited" ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Lacheh zeg ... maar dat triggert mij wel direct ... we moeten wel goed onderzoeken wat er wel/niet al aanwezig is.

Dat wordt dus mooi alle Sience Fiction films kijken!

We nemen als uitgangspunt gewoon AOS zijn "hebbendingetjes" en met veel fantasie komen we een eind.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

:( :(Noodgedwongen even het enthousiasme een beetje temperen:

Prima idee, om het via het HL-forum als groep te doen, maar voordat er verder gegaan wordt, even in de peiling houden dat het forum voor IEDEREEN toegankelijk is. Hoe meer wilde ideetjes (onconfortabele stoelen etc.) hier weggezet worden, hoe meer kans dat "buitenstaanders" ermee gaan wandelen, en dat willen we toch niet!!

 

Dus, als dit serieus doorgaat, even de boel afschermen als het kan (is dat mogelijk, zrski??)

 

:wave:Even het enthousiasme weer aanwakkeren: dit zou nou een prachtige pilot zijn voor het onderwerp dat Tirza onlangs heeft gelanceerd: Landelijk opereren.......

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vind dat het niet gesloten moet worden.

Juist als je het hebt over "onze eerste landelijke operatie" dan wil je toch input van alle windstreken (diverse expertises en denkwijzen)?

Maar .... misschien een compromis ..... zrski had het vanmorgen in de auto over "misschien kan het open source", dat er een soort disclaimer op zit.

Dan als je het hebt over "pikken van onze ideeën" dan denk ik dat deze wedstrijd juist een leuke is om dit uit te proberen. Ik bedoel de prijs is niet om rijk van te worden. Wél de nominatie numero uno en daar gaan we voor! En als we in onze wedstrijdomschrijving verwoorden dat de toekomst niet meer individualistisch is (geen strijd maar harmonie zoals in een goede kroeg waar niet met krukken wordt gesmeten), en zeggen dat we dit in een "open environment" hebben bedacht, dan zijn we wat dat betreft al "toekomstgericht" bezig. Maar misschien denk ik wel te idylisch?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat opensource een prima idee is, het lijkt me alleen wat onhandig als je over dingen moet gaan beslissen, wie hakt knopen door etc.

En wie stroomlijnt de ideeën ,volgorde van werken etc.

 

Of is dat niet nodig?

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

GPL, GNU en andere opensource licenses hebben voor zover ik weet altijd te maken met software ontwikkeling. Kent iemand een public license vorm (waarbij de copyright informatie in tact moet blijven) voor tekst?

 

Ik denk dat iets in de trand van:

 

"Permission is hereby granted to use, copy, modify and/or distribute this package, provided that:

- copyright notices are retained unchanged

- any distribution of this package, whether modified or not, includes this file"

 

De basis moet vormen?

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is een groep (de onze) degene die NU aangeven dat ze eraan meedoen. Dit zijn de beslissers en brengen structuur in het idee. De rest zijn meedenkers en kunnen hun input leveren en de "groep" beslist vervolgens of het reus of kneus is en wordt er gaande weg een structuur aangebracht.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
ik denk dat opensource een prima idee is, het lijkt me alleen wat onhandig als je over dingen moet gaan beslissen, wie hakt knopen door etc.

En wie stroomlijnt de ideeën ,volgorde van werken etc.

We kunnen nu gelijk uittesten hoe dit gaat werken in dit project. Misschien wordt het een zooitje (geen strakke regie), misschien wakkerd dit de creativiteit alleen maar aan!!

 

Ben het trouwens met Kermie eens dat we dit gewoon open moeten houden. Als er mensen zijn die hier toevallig voorbij komen en er wat van willen leren..... pech gehad. Vind het het uitproberen wel waard.

 

Om ff het enthousiasme weer aan te wakkeren (ff brainwave, sommige ideeen misschien niet realistisch):

- Lopende band waar drankjes langskomen die je af kunt pakken (a la restaurants in Japan waar eten langskomt en je het af kunt pakken)

- Draaiende dansvloer die harder gaat draaier aan het eind van de avond, waardoor je vanzelf naar buiten wordt gedreven (Of was het puur voor een kroeg an-sich?)

- Futuristische/design WC's ..... iemand hier een leuk idee over?

- Slim automatisch systeem voor garderobe (Geen/weinig wachttijden, veilig, laagdrempelig, etc) --> Iemand slimme oplossing voor?

- Coctailmachine? --> "Live" coctails maken lijkt me echter nog steeds leuker....

- 1 chipkaart/id-kaart waar je persoonlijke gegevens opstaan en waarmee je kunt bestellen/garderobe kastje kunt openen(of wat we ervoor kunnen verzinnen). Barman weet direct wat je (waarschijnlijk) wilt [handig als je iemand een drankje aan wilt bieden aan de andere kant van de bar..]. Eigen instellingen van je tafeltje/stoel in opgelagen, etc. Geeft de bar eigenaar ook heel veel info over zijn/haar klanten....

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat een ideeën op de vroege morgen (whisfull thinking). Maar ook ik sta "think pink" op 's morgens.

Hier even een uitwerking:

- lopende band van Mies van Acht? (héél innovatief) ;D

- draaiende dansvloer >>> zie liever draaiende muren, zodat ik het idee heb dat ik aan het dansen ben, bydewee drinkt dat een stuk makkelijjker (lang leven de omzet).

- WC >>> inrichtng/schilderen als het heelal (bewegend graag, zodat ikzelf stil kan zitten) ... het idee hebben dat je in het "luchtledige" staat te piesen! Of bij binnengaan kunnen kiezen voor een afbeelding of voor een persoon, waar je dan lekker overheen mag staan zeiken?

- Garderobe >>> bij binnengaan (poortje) die automatisch je jas doet verdwijnen (je ontvangt dan direct een chipcard die je tevens kan gebruiken voor de drankjes)

- Cocktailmachine >>> wanden inrichten met machines (alla jukebox ... want history blijft important) waar je dan zelf d.m.v. nummers (or speaking voice ehhh ... dan moet wel de muziek zacht?) kunt bestellen wat je wilt met de chipcard die je al hebt van de garderobe (ben je gelijk van je lopende band af)

- chipcard >>> al besproken ... is je personal chippy die je de hele avond bij je hebt. Bij de tent verlaten wordt er automatisch (garderobe, drankjes e.d.) vanaf gehaald.

 

De ideeën van AOS verwerken we uit in klimaatregeling ofzo ... gaan we in de toekomst naar de ijstijd bydewee? Hoe is de toekomst wat het weer betreft for real voorspelt (met ozon gebeuren)? Misschien dat we daar in onze plannen al rekening mee kunnen houden? Futuristich met de gedachten for real?

 

We kunnen ook met hologrammen werken ... kun je met je chippy zelf aangeven hoe je omgeving eruit ziet (uiteraard met wél de vaste items waar iedereen gebruik van maakt).

 

We moeten ook de vaste regels "ontmoetingsplaats, bier, uitwisseling van ideeën en ontspanning" niet uit het oog verliezen.

Nou ... wat uitwisselen van ideeën betreft ... daar zijn we al GOED mee bezig!

 

Ohhhh ... en we hebben hier een keer spreekochtend gehad met een jongen van Deephouse Radio, die wilde "innovatief ?" een radiostation irnichten. Die kunnen we benaderen voor de muziek !!!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

even doorgaan....

 

(ik denk dat ik me maar bezig ga houden met kleur, uitstraling, licht ect

Het technische laat ik graag aan de techno`s over)

 

Dus als je het over een wc hebt: beeldscherm met prachtige watervallen, geur van een dennenbos, geluid van enya(of is dat dan al weer uit?).

 

Tafeltjes die met een druk op de knop uit de muur /grond komen: met weer een touchscreen erin, die de mogelijkheden heeft om in een netwerk spelletjes te spelen of drinken te bestellen.(vind nog steeds het ID/chipbier kaartje met de tapjes op de tafel geen gek idee)De tapjes zijn doorzichtig.

De stoelen zijn voorzien van zachte kussens die desgewenst kunnen vibreren zodat je gemasseerd word, ook de rugleuning heeft dit.

 

Nogmaals, volgens mij moet je in de toekomst rekening houden met veel soorten licht en kleur.

Dit moet op een gedoseerde manier omdat men toch ook voor de ontspanning naar de kroeg gaat.

 

ik kan nog wel uren doorgaan heb ik het idee.....nu eerst maar even koffie..

 

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

haha..

 

wat een idee zeg! ..creeër een wereld waarin je dronken lijkt te zijn.....wow, wellicht helpt het bij alcoholisten en andere verslavingen

 

konijnekick....je weet het niet, het kan....toch?

 

 

;) ;)

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

zoals je al wel weet kan ik geen kant op en dus...

een eerste 5th Dimension WC idee.... oid..

 

als je het wilt bekijken: http://members.home.nl/ietjesmid/

 

28K modem = +/- 6 sec. downloadtijd

 

Tirza

 

Crea! Ziet er goed uit!

Heb je nog een "artist impression" voor de bar/garderobe?? Kunnen wij ook weer nieuwe ideeen mee opdoen....

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Nog een ideetje voor de kroeg geinspireerd op de hond's 5e Dimensie.

 

Aan de achterwand van de kroeg kan een beeldscherm geplaatst worden ter grote van de hele opp. van deze wand. Op dit scherm wordt dan de een live verbinding met een kroeg aan de andere kant van de wereld getoond. Deze kroeg moet dan een perfect spiegelbeeld van onze zijn. Waardoor een soort spiegel ontstaat maar dan met andere mensen erin die echter wel op dezelfde muziek bewegen. Dit scheelt weer 1 DJ. een nadeel is het tijdsverschil. Nou ja. Er moet natuurlijk ook communicatie mogelijk zijn met de bewoners van dit "spiegelbeeld" dmv instant messaging.

 

Op deze manier is dit buitenlands uitgaansvolk bij ons en wij bij hun in de 5e dimensie!

Link naar reactie
  • 0

Hier wat mogelijkheden voor een licentie vorm. Ik denk dat het van belang is dat alle mensen die meewerken appart genoemd worden in de licentie en dat de licentie duidelijk vermeld dat de copyrights bij de auteurs van het document liggen.

 

Ik vind dat het document vrij gebruikt/gedistribueerd mag worden, zolang er maar duidelijk vermeld staat dat wij de makers zijn.

 

GNU Free Documentation License

http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html

 

Open Content License

http://www.opencontent.org/opl.shtml

 

Open Publication License

http://opencontent.org/openpub/

 

 

Dank Arnoud op usenet voor deze ideeën. Zijn website heeft een dergelijk licence, deze is hier te lezen. Zijn website is trouwens ook erg de moeite waard: http://www.iusmentis.com/

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het begint steeds meer en BETER te worden.

Hebben we nog een industrieel ontwerper binnen ons netwerk ! Die hebben we wel nodig! Anders moeten we even kijken bij de Hogeschool/Universiteit die deze opleidingen verzorgd.

Van Deephouse Radio Man heb ik nog niets gehoord, maar komt wel goed.

 

Kreeg ook nog een super idee van Marion (collega hiero). Kroeg wordt vaak geassocieerd met "niet gezond", terwijl "gezond ... voetballen" ... wél gecombineerd wordt met bier.

Kunnen we de kroeg zo inrichten dat men tijdens het bier drinken een abtronic omkrijgt (buik, billen enzo) ... dit kunnen we voorborduren op de massage stoel van tirza !

Ik las dat te snel bydewee, dacht even dat er iets anders gemasseerd wordt (maar das meer de YapYum van de toekomst).

 

Ronald ... heb je de info al ontvangen. Hoe moeten we ons aanmelden ?

 

Heb ook Gforce74 gemaild dat dit interessant voor hem is. Hij is gék op wedstrijden !

 

En ... ik heb Bengel gestrikt om onze plannen te beoordelen en structureel op papier te zetten. Simultaan daaraan kan de digi vormgever gaan ontwerpen.

 

In fast forward ... want 1 juli is al snel !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.