• 0

Server een hele dag uit de lucht, schadevergoeding!?

Beste mede-ondernemers,

 

Wij hebben sinds enkele weken een webshop in internettablets

Het aantal bezoekers was erg hoog en de verkoop verliep veel beter dan verwacht. Nu was de website vanochtend ineens offline en dat is op dit moment nog steeds zo ( bijna 12 uur later ). We krijgen nu veel telefoontjes van klanten die zich zorgen maken over hun bestelde producten/geld en we zullen vertrouwen verliezen bij zakelijke klanten, veel van onze bezoekers zijn niet voor de eerste keer op de site en die zullen nu hoogst waarschijnlijk niet terug keren...

 

Het bedrijf waar wij de serverruimte van huren hebben slechts 1 maal gereageerd op een mailtje dat er al vele websites weer online zijn op enkele na ( wij niet dus ). Verder reageren ze niet op onze mailtjes wat er gaande is, terwijl het toch een groot bedrijf is.

 

Kunnen wij dit bedrijf verantwoordelijk stellen voor de misgelopen omzet? Ik ga er vanuit dat ze dit helemaal hebben ingedekt in hun algemene voorwaarden maar toch hoop ik op een positieve reactie, en ik ben meteen mijn frustratie kwijt.

 

[mod edit: link naar eigen site verwijderd, hoort niet in topic thuis]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik had eens een .nl gehost in Duitsland, verder een puur nederlandstalige site. Toch kreeg ik erg veel klanten uit Duitsland en Oostenrijk, en relatief weinig uit NL. Toeval?

 

Heb de bron er even bij gezocht:

 

Does location of server matter? I use a .com domain but my content is for customers in the UK.

 

In our understanding of web content, Google considers both the IP address and the top-level domain (e.g. .com, .co.uk). Because we attempt to serve geographically relevant content, we factor domains that have a regional significance. For example, ".co.uk " domains are likely very relevant for user queries originating from the UK. In the absence of a significant top-level domain, we often use the web server's IP address as an added hint in our understanding of content.

 

Met als aanvulling:

 

If no information is entered in Webmaster Tools, we'll continue to make geographic associations largely based on the top-level domain (e.g. .co.uk or .ca) and the IP of the webserver from which the context was served.

 

Met andere woorden: land specifieke TLD; zet je server neer waar je wilt, niet land specifieke TLD en geografische locatie ingevuld bij 'webmaster tools'; zet je server neer waar je wilt. Heb je geen specifieke TLD en geen gegevens in 'webmaster tools' ingevuld dan is hosten in het buitenland inderdaad niet handig.

 

@kneuzengever: bovenstaande is vrij heldere informatie van Google zelf, is dus wel degelijk bekend ;)

Link naar reactie
  • 0

hun helpdesk is zeer snel. Meerdere keren gebruik van gemaakt en je hebt binnen 10 uur antwoord.

 

Eh, als ik yourhosting bel dan heb ik binnen 2 minuten antwoord...

Dat klopt, maar daarvoor betaal je ook meer dan 108 euro per jaar voor. Plus de domeinnaam dan. Bovendien hebben ze de gewoonte je contract te verlengen zonder je van tevoren op de hoogte te stellen. Web-oke.nl kost iets van 27 euro p.j. incl domeinnaam én waarschuwt je van tevoren dat een verlenging aan zit te komen. Wil je met de site ophouden dan heb je een maand de tijd nog om het op te zeggen. En ook web-oke kan je in noodsituaties snel aan de lijn krijgen.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Ik had eens een .nl gehost in Duitsland, verder een puur nederlandstalige site. Toch kreeg ik erg veel klanten uit Duitsland en Oostenrijk, en relatief weinig uit NL. Toeval?

 

Heb de bron er even bij gezocht:

 

Does location of server matter? I use a .com domain but my content is for customers in the UK.

 

In our understanding of web content, Google considers both the IP address and the top-level domain (e.g. .com, .co.uk). Because we attempt to serve geographically relevant content, we factor domains that have a regional significance. For example, ".co.uk " domains are likely very relevant for user queries originating from the UK. In the absence of a significant top-level domain, we often use the web server's IP address as an added hint in our understanding of content.

 

Met als aanvulling:

 

If no information is entered in Webmaster Tools, we'll continue to make geographic associations largely based on the top-level domain (e.g. .co.uk or .ca) and the IP of the webserver from which the context was served.

 

Met andere woorden: land specifieke TLD; zet je server neer waar je wilt, niet land specifieke TLD en geografische locatie ingevuld bij 'webmaster tools'; zet je server neer waar je wilt. Heb je geen specifieke TLD en geen gegevens in 'webmaster tools' ingevuld dan is hosten in het buitenland inderdaad niet handig.

 

@kneuzengever: bovenstaande is vrij heldere informatie van Google zelf, is dus wel degelijk bekend ;)

 

Naar mijn ervaring "luistert" google heel slecht naar wat je hebt aangegeven in in Webmastertools als locatie....

en maakt het land waar je gehost bent wel degelijk uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.