Momenteel ben ik gestart met het opstellen van mijn beginbalans voor mijn toekomstige venootschap.
Nu heb ik een probleem om alles correct te plaatsen. Om een ellenlange uitleg te besparen heb ik het probleem verduidelijkt aan de hand van een fictief gelijkaardig voorbeeld.
Stel ik ontvang een aanbieding omT-shirts te laten bedrukken die ik later wil verkopen. De T-shirts koop ik zelf aan aan prijs A. De aanbieding specifieert een eenmalige initiele drukplaatkost van B, een vaste instelkost per 'run' van C, een prijs voor de eigenlijk druk van D (per T-shirt) en een kost van E voor de levering.
Hoe plaats je dit nu op de balans??
Zelf ga ik uit van het volgende:
A,C,D & E onder mijn voorraden. (Vlottende activa)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nathan74
Nathan74
Momenteel ben ik gestart met het opstellen van mijn beginbalans voor mijn toekomstige venootschap.
Nu heb ik een probleem om alles correct te plaatsen. Om een ellenlange uitleg te besparen heb ik het probleem verduidelijkt aan de hand van een fictief gelijkaardig voorbeeld.
Stel ik ontvang een aanbieding omT-shirts te laten bedrukken die ik later wil verkopen. De T-shirts koop ik zelf aan aan prijs A. De aanbieding specifieert een eenmalige initiele drukplaatkost van B, een vaste instelkost per 'run' van C, een prijs voor de eigenlijk druk van D (per T-shirt) en een kost van E voor de levering.
Hoe plaats je dit nu op de balans??
Zelf ga ik uit van het volgende:
A,C,D & E onder mijn voorraden. (Vlottende activa)
B onder mijn machines (vaste activa)
Klop dit??
Kan iemand duidelijkheid geven hieromtrent??
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28789-probleempje-beginbalans/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag